DODGE RAM FORUM - Ram Forums and Owners Club! - Dodge Truck Forum

DODGE RAM FORUM - Ram Forums and Owners Club! - Dodge Truck Forum (http://www.ramforumz.com/index.php)
-   Custom Dodge Ram - Complete Builds (http://www.ramforumz.com/forumdisplay.php?f=230)
-   -   Culler's 13' Sport Mods (http://www.ramforumz.com/showthread.php?t=146744)

Culler1983 07-04-2013 03:11 PM

Culler's 13' Sport Mods
 
Hey guys,

Saw a couple threads like this so I thought I would start one of my own. Hopefully it's in the right section.

Started to work on my 2103 RAM 1500 Sport, after reading this site for a while, I've become totally obsessed so thank you for helping me spend all of my money... lol

I will keep a log of my experiences with each Mod as I go along.

First off, here is a pic of the original truck, only thing done at this point was the addition of the Trifecta Tunneau Cover.

http://i218.photobucket.com/albums/c...ps50becd73.jpg

After that came the new wheels: Cooper Zeon LTZ on 20" Xd Monsters.

http://i218.photobucket.com/albums/c...ps3fece789.jpg

http://i218.photobucket.com/albums/c...ps2aea6b4d.jpg

That's where I am at right now.

I have picked up two cans of Matt Black Plastidip for the front Ram symbol and the one on the tailgate. Also will be dipping my from grille (chrome portion) along with my exhaust tips.

I started to debadge the truck last night, what a chore that is... used the fishing line method, so the badges came off very easy but getting the excess glue/tape off was near impossible. I managed to get the 4x4 off the tail and the RAM 1500 of the passenger side before I had to go somewhere. Anyone who said it was a ten minute job, props to you cause 3/4 of a bottle of goo gone and 1.5 hours later, my finger tips are killing me today... haha Starting to look good though, will get the rest off this weekend.

Also picking up a Vararam Intake from a fellow board brother, haven't placed the order just yet, but will be doing so very soon.

That's it for the time being. Will get some updated pics of the sides when all the badges are gone and some of the progress showing how the process works.

Oh yeah, I want to tint the front side windows to match the back and possibly add side steps, but I haven't found ones I really like yet.

Cheers,
Culler

RogerRamJet 07-05-2013 03:18 AM

Damn nice looking truck, Culler. I am, however, partial to white. Nice job on the wheels too. I have the factory 20" wheels and got tired of the chrome, so they are plasti-dipped. Dipped my badges and emblems as well. You will see that the dipped look will be so much better than the chrome look, specially with your wheels. Have fun with it and post more pics when you get it dipped.

Culler1983 07-05-2013 11:49 AM

Quote:

Originally Posted by RogerRamJet (Post 1142526)
Damn nice looking truck, Culler. I am, however, partial to white. Nice job on the wheels too. I have the factory 20" wheels and got tired of the chrome, so they are plasti-dipped. Dipped my badges and emblems as well. You will see that the dipped look will be so much better than the chrome look, specially with your wheels. Have fun with it and post more pics when you get it dipped.

Thanks a lot! I'm pumped for it, just need the time now (twin boys - 3 years old next month) not much time for anything... lol

I will be finished off the debadging this weekend (pending it doesn't rain the whole time) then prepping for the dipping next week sometime.
Will def. post a bunch of progress pics as it goes along.

Cheers!

RogerRamJet 07-05-2013 04:05 PM

Quote:

Originally Posted by Culler1983 (Post 1142692)
Thanks a lot! I'm pumped for it, just need the time now (twin boys - 3 years old next month) not much time for anything... lol

I will be finished off the debadging this weekend (pending it doesn't rain the whole time) then prepping for the dipping next week sometime.
Will def. post a bunch of progress pics as it goes along.

Cheers!

3 month old twin boys!?! WOW! Yeah, that's a handful! Congrats!

Culler1983 07-08-2013 02:27 PM

Just ordered my Vararam Hemi Ram Air Intake!
Thanks to Andrew at Bullys for helping me out!
Can't wait to get this bad boy and get it on!

joeAEKDB 07-08-2013 02:50 PM

If you pull the left over glue parallel with the body, rather than perpendicular to the body, it comes right off and leaves very little if anything left. I did half of mine before I realized there had to be an easier way.

Great looking truck!

Culler1983 07-08-2013 03:12 PM

Quote:

Originally Posted by joeAEKDB (Post 1144836)
If you pull the left over glue parallel with the body, rather than perpendicular to the body, it comes right off and leaves very little if anything left. I did half of mine before I realized there had to be an easier way.

Great looking truck!

Thanks for the info, I will try this tonight!

ShawnC13 07-08-2013 03:32 PM

Great pics and a great thread. I will move this to complete build section as it looks like it will be an on going build process!! Will follow this one for sure.

fastNugly @ BP 07-10-2013 01:27 AM

Liking the truck.
Can't wait to see it :smileup:

Culler1983 07-11-2013 03:58 PM

Finally a nice day here and I have some time after work, will remove the remainder of the badges if my Boys will behave for that long... lol

May even get crazy and start taping my grille for some dip!

Had a consultation with a friend of mine last night on exhaust options, anyone have any experience with a 13' 1500 sport? what did you go with and did you like it? Want it to sound mean!! :Wow1:


All times are GMT -4. The time now is 12:43 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
vB.Sponsors
= Copyright RamForumZ.com a Gigathreads.com Network Site =Ad Management by RedTyger