DODGE RAM FORUM - Ram Forums and Owners Club! - Dodge Truck Forum

Go Back   DODGE RAM FORUM - Ram Forums and Owners Club! - Dodge Truck Forum > Search Forums


Notices


Latest Vendor News
AutoAnything
Addictive Desert Designs!
United Radio
Bayou Goat Mounts

Showing results 1 to 25 of 67
Search took 0.01 seconds.
Search: Posts Made By: romanteni
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 07-10-2012, 11:34 AM
Replies: 15
Views: 1,276
Posted By romanteni
hey guys, so i kept looking on rcx website, i...

hey guys, so i kept looking on rcx website, i cant find if they have a long arm kit for 6" lift? Also they say on their website:
Notes:• Kit is not recommended for AWD models.and I went under...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-29-2012, 02:34 PM
Replies: 0
Views: 284
Posted By romanteni
8" v 6" lift? 2007 Megacab

Looking at bds, whats the main differences besides the kits? any difference in installation? it is a gas 2007 megacab, on 35inch tires/20 inch rims.

Would i still be able to tow around stuff with...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-27-2012, 11:33 AM
Replies: 2
Views: 938
Posted By romanteni
yo dusty how much was the body lift? I'm looking...

yo dusty how much was the body lift? I'm looking to get a 6" lift on my 07 megacab. But now I'm also considering putting a bodylift on top of that cuz 6" really doesn't look all that different to be...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-12-2012, 11:47 AM
Replies: 14
Views: 1,913
Posted By romanteni
great thanks :)

great thanks :)
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-11-2012, 12:28 PM
Replies: 14
Views: 1,913
Posted By romanteni
yeah me too... but I dont want slotted, just...

yeah me too... but I dont want slotted, just drilled. :P
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-08-2012, 07:19 PM
Replies: 7
Views: 817
Posted By romanteni
candy so u wouldn't recommend a bds lift?... How...

candy so u wouldn't recommend a bds lift?... How about tough country? :p
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-08-2012, 07:14 PM
Replies: 1
Views: 339
Posted By romanteni
2007 Megacab, 6" lift prices, these fair?>

So the shop gave me a quote for these lift kits, made by BDS. Is this good prices or should I be looking for something better? Also he said tough country is horrible and they remove them on many...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-08-2012, 12:19 PM
Replies: 16
Views: 3,052
Posted By romanteni
great looking truck tho, debadge, change...

great looking truck tho, debadge, change headlights, get some suspension parts painted red.
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-08-2012, 12:17 PM
Replies: 16
Views: 3,052
Posted By romanteni
hm.. I'm researching a 6" lift right now, but I...

hm.. I'm researching a 6" lift right now, but I think I pretty much have to go with long arm for a 6" lift... stupid its so much more expensive :(
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-07-2012, 06:17 PM
Replies: 16
Views: 3,052
Posted By romanteni
you went with short arm or long arm in front?

you went with short arm or long arm in front?
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-01-2012, 05:03 PM
Replies: 58
Views: 16,720
Posted By romanteni
judging from price I think thats short arm, I...

judging from price I think thats short arm, I couldn't find on there. But do some research, you do not want a short arm on anything higher then 3.5
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-01-2012, 12:29 PM
Replies: 58
Views: 16,720
Posted By romanteni
hemi what he said above me, plus I would not...

hemi what he said above me, plus I would not recommend a short arm in front for 6" lift.
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 06-01-2012, 11:52 AM
Replies: 24
Views: 1,642
Posted By romanteni
joe, right now i just have the 2" leveling kit on...

joe, right now i just have the 2" leveling kit on as well with 35 12.5 open country tires. I love the tires, the way they drive, no noise, the aggressive look (amazing). Just sucks that even a 6"...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-31-2012, 06:24 PM
Replies: 58
Views: 16,720
Posted By romanteni
ramhemi, it'll never be a real 6" lift.rear will...

ramhemi, it'll never be a real 6" lift.rear will most likely be like 2-3 inches, and front 5-6 i believe. Depending on which kit you go with and which way you go block/spring or long/short arm etc.
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-31-2012, 12:43 PM
Replies: 24
Views: 1,642
Posted By romanteni
6" or 5" with long arms? The guy said that long...

6" or 5" with long arms?
The guy said that long arms vs short are like $1500 difference, is that true?
Also, he said shocks that come with the kit vs some bilstein shocks are like $700 difference,...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-31-2012, 12:30 PM
Replies: 41
Views: 3,581
Posted By romanteni
level ofc, no question there. Your truck w/o a...

level ofc, no question there. Your truck w/o a leveling kit is looking like he's kneeling in front of all those fords driving by, so level it, be a man.

lol jk.
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-31-2012, 12:25 PM
Replies: 25
Views: 1,741
Posted By romanteni
Did I mention you should move to WA? lol

Did I mention you should move to WA? lol
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-30-2012, 07:36 PM
Replies: 25
Views: 1,741
Posted By romanteni
candy so there's no lower gears then 4.56?.....

candy so there's no lower gears then 4.56?.. weird the guy mentioned something in 4.90 i believe and like 5.10 or something in the 5s range..
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-30-2012, 01:13 AM
Replies: 25
Views: 1,741
Posted By romanteni
yeah 1500 4wd. so 2k is actually a good price?...

yeah 1500 4wd. so 2k is actually a good price? LOL thats nuts... I wonder how long i'll keep it for to justify that... will tranny give out quick if towing a boat w/o changing gears on 35s with 6"...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-30-2012, 12:35 AM
Replies: 25
Views: 1,741
Posted By romanteni
Dude I got a quote 2 grand to swap gears out to...

Dude I got a quote 2 grand to swap gears out to either 410 or 456 or i think 490 or 510 or something like that, is that even worth it going 500+? he's saying if i go 37s on tires i should definitely...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-29-2012, 07:31 PM
Replies: 25
Views: 1,741
Posted By romanteni
Yeah I'm considering changing out the gears, but...

Yeah I'm considering changing out the gears, but doing more research before I do it. Ive tried to get references on shops etc around here- but nothing... I see a lifted truck once in while, but they...
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-29-2012, 07:08 PM
Replies: 25
Views: 1,741
Posted By romanteni
Lol dunno they sound pretty convincing!!! Still...

Lol dunno they sound pretty convincing!!! Still its crazy haha, I can't imagine what I'd do with 15mpg... omg I'd prob drive to alaska just to get a movie for the hell of it, just cuz I could. :/
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-29-2012, 07:07 PM
Replies: 23
Views: 1,272
Posted By romanteni
lucky. just lucky lol. I need to move back to...

lucky. just lucky lol. I need to move back to midwest haha
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-29-2012, 06:15 PM
Replies: 25
Views: 1,741
Posted By romanteni
What the **** people, I get 8mpg with 35s on...

What the **** people, I get 8mpg with 35s on 20s... LOL. 2inch lvling kit LOOOL. Mine is megacab tho, don't know if that makes differerence ;( *cry at the 200 dollar a week fuel ups*
Forum: Custom Chassis - Drive Line - Suspension - Wheels and Tires - LIFTING - Dodge Ram 4x4, 2x4 05-29-2012, 06:00 PM
Replies: 23
Views: 1,272
Posted By romanteni
You should, I feel like I'm 1 out of 7 people...

You should, I feel like I'm 1 out of 7 people (well 4 and a half) that actually mod their trucks here.. and go on forums. And I think the only one out of eastern WA area! Its horrible haha.
Showing results 1 to 25 of 67

 
Forum Jump


Advertisement






All times are GMT -4. The time now is 06:34 PM.


= Copyright RamForumZ.com a Gigathreads.com Network Site =Ad Management by RedTyger
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
vB.Sponsors


=Gigathreads Network=
CLUBS MOPAR NATION DSM GPMM MAMM JAM
DIESEL Diesel Forum      
CHEVY Chevy Camaro Forum Chevy Volt Forum    
CHRYSLER Chrysler 300C Forum      
DODGE Dodge Avenger Forum Dodge Caliber Forum Dodge Challenger Forum Dodge Charger Forum
  Dodge Circuit Forum Dodge Hornet Forum Dodge Magnum Forum Dodge Nitro Forum
  Dodge Ram Forum Dodge Dakota Forum Dodge Durango Forum Dodge Dart Forum
FORD Ford Raptor Forum Ford F150 Forum Ford F100 Forum  
JEEP Jeep Forum      
PONTIAC Pontiac G8 Forum      
SRT SRT Viper Forum SRT Cuda Forum