oké, dus ik heb een 2003 Dodge 1500 3.7l met 22s erop en het brandstofverbruik is slecht. Ik weet dat de 22s niet helpen. Gewoon benieuwd wat alle anderen krijgen. Ik krijg 12 mpg
Ja, het was eigenlijk gewoon een pufje dat ik in de spiegel zag toen ik de oprit verliet, waarschijnlijk gewoon het verbranden van de seafoam. De gasklep zou goed moeten zijn, want de laatste keer dat ik hem eruit haalde en schoonmaakte, zat er niet veel op. Ik denk dat mijn volgende stappen teruggaan naar een 87-afstelling of terug naar de standaardafstelling, en dan misschien de 180 t-stat vervangen door de standaard als ik geen verbetering zie.Als je niet veel rook kreeg, klinkt het alsof je redelijk schoon rijdt. Misschien moet je de gasklep schoonmaken als je dat nog niet hebt gedaan, dat heeft echt geholpen met mijn kilometerstand en ik heb dat tegelijkertijd gedaan met de afstelling en de vervanging van het luchtfilter.
- Cajun
Ik denk niet dat het bereiken van de temperatuur het probleem was, ik kreeg hem gemakkelijk op 195 met de 180 t-stat. Misschien zijn de 3.7's gewoon niet efficiënt met 180 t-stats, hopelijk lost dit het op. Ik zal me na een paar tanks weer melden.Een 180 tstat kan een lichte daling van het verbruik veroorzaken. Als de motor niet op de juiste bedrijfstemperatuur komt, draait hij in de koude verrijking en loopt hij iets rijk. Ik ben een groot voorstander van het gebruik van 180 tstat's, maar er zijn omstandigheden waarin ze problemen veroorzaken, zoals u wellicht heeft.
Ik denk het niet. Ik ben een maand of twee geleden gestopt met het draaien van de 93-tune. Ik draai een 87-tune, ik denk dat het enige dat erin is gewijzigd, het koppelbeheer is, dat sowieso niet bestaat in mijn truck met handgeschakelde versnellingsbak. De enige dingen die ik nog moest proberen waren de thermostaat en teruggaan naar iridium bougies. Bedankt voor je input.Ok, zou het misschien de melodie kunnen zijn?