DODGE RAM FORUM banner

2011 Ram 5.7 Bobine Bedrading Mysterie

128 views 3 replies 2 participants last post by  budman  
#1 ·
Hallo, de truck stond een paar weken stil tijdens vakantie en een muis heeft zich tegoed gedaan aan mijn injectoren en bobine draden voor cilinder 4/bobine D. Ik heb de kabelboom teruggesneden om meer draad bloot te leggen en er zijn 3 draden, bruin/wit gestreept! welke gaan waarheen? Ik heb vastgesteld dat 2 uit de bovenkant van de kabelboom kwamen om naar de injector te gaan en de andere losse draad naar de bobine. De blauwe draad voor de bobine was intact. Ik heb hem gestart en de code geeft nog steeds "misfire secondary circuit Coil D" aan. Ik heb Bobine B naar D verwisseld en de foutmelding blijft "coil D". Dus de vraag is, hoe weet ik welke bruin/wit gestreepte draad waarheen gaat?! Ik neem aan dat ik het goed heb aangesloten omdat ik geen code voor de injectoren krijg. De bobine is niet slecht en de kabelboom is onaangeroerd, dus ik denk dat de rest van de draden intact is. Nieuwe bobine connector pigtail?

#2 ·
Ik hoopte dat iemand je hiermee zou antwoorden, want ik had net hetzelfde probleem met mijn 09 eekhoornmuis die onder de motorkap kwam en bobinedraden en een injectiedraad opat, ze weer aan elkaar zette en ik bobine nummer zes onvoldoende ionisatie heb, de spoelen verwisseld zoals jij deed, dezelfde melding op dezelfde cilinder, wis het en het is er nog steeds nadat ik het start

#3 ·
Had gehoopt dat iemand je hierop zou antwoorden, want ik had net hetzelfde probleem met mijn 09 eekhoorn die onder de motorkap kwam en de bobinedraden en een injectiedraad opat. Ik heb ze weer aan elkaar gezet en heb bobine nummer zes onvoldoende ionisatie. Ik heb de bobines verwisseld zoals jij, dezelfde melding op dezelfde cilinder. Wis het en het is er nog steeds nadat ik het heb gestart.
Wat ik ontdekte was dat ik bij het opnieuw bedraden 2 draden verwisselde. De massadraad die een signaal pulseert, werd op de injector geplaatst, niet op de bobine. Ik dacht dat het oké was omdat de injector geen foutcode gaf. Dus op goed geluk heb ik het omgedraaid en het werkte. Er is een manier om de draden te testen met een multimeter en een testlamp, ik ben er gewoon niet zo ver mee gekomen.

#4 ·
Bedankt voor je reactie. Bij mij waren het beide bobinedraden naar bobine nummer zes en vervolgens beide injectordraden naar injector nummer vier, waar ze uit de kabelboom komen. Ik kon ze niet verwisseld hebben omdat ze te ver uit elkaar lagen. Ik vermoed dat op de een of andere manier een van de aangevreten draden geaard is toen ik hem voor de allereerste keer startte, het heeft iets met de PCM gedaan.