DODGE RAM FORUM banner

2015 Ram 1500 Laramie Build (met foto's)

8 reading
5.3K views 9 replies 8 participants last post by  TheAOP  
#1 ·
Oké, net als de meesten van ons hier, denk ik altijd na over het volgende dat ik met mijn truck ga doen. Ik kan het helaas niet allemaal tegelijk doen, dus ik moet het stap voor stap plannen... en ik moet ervoor zorgen dat ik het goed doe. :) Dus, gedachten en opmerkingen over dit bericht worden op prijs gesteld.

Huidig: (foto)

Image

Stap één: Binnen de komende twee weken voeg ik een SnugTop Xtra Vision canopy (al besteld) en nieuwe wielen toe. Ik ga de Fuel Mavericks doen met standaard banden... (photoshop foto)

Image

Stap drie: Op een gegeven moment in 2016 zal ik banden en een lift toevoegen. Ik hoop dat het er ongeveer zo uit komt te zien (leuk weetje, ik heb een foto van lid MissouriRam gebruikt voor deze photoshop mock up - LOVE zijn setup!)

Image

HEB HIER UW INPUT NODIG:

Er zweeft veel in mijn brein, uw gedachten kunnen me helpen een beslissing te nemen...

1. Ik weet niet zeker welke breedte en offset ik moet kopen voor wielen - wil graag bredere met een lip, maar zou tevreden kunnen zijn met 9" breed met bijna standaard offset
2. Ik overweeg om bij 33x12.50 te blijven om het brandstofverbruik te behouden, maar wil meer lift
3. Ik wil niet constant troep aan de zijkant van mijn truck spuiten, dus geen super agressieve stances - dit maakt deel uit van mijn besluiteloosheid over 9" of 10" velgen
4. Wil Toyo Open Country M/T's
5. KAN 6" met 35's doen
6. KAN 4" doen en bij 33's blijven
7. Ik wil maar één keer wielen kopen.

Wat denk je???

#2 ·
Ok, zoals de meesten van ons hier, denk ik altijd na over het volgende dat ik met mijn truck ga doen. Ik kan het helaas niet allemaal tegelijk doen, dus ik moet het stap voor stap plannen.. en ik moet ervoor zorgen dat ik het goed doe. :) Dus, gedachten en opmerkingen over deze post worden gewaardeerd.

Huidig: (foto)

Image

Stap één: Binnen de komende twee weken voeg ik een SnugTop Xtra Vision-luifel (al besteld) en nieuwe wielen toe. Ik ga de Fuel Mavericks doen met standaard banden... (photoshop foto)

Image

Stap drie: Op een gegeven moment in 2016 voeg ik banden en een lift toe. Ik hoop dat het er ongeveer zo uitziet (leuk weetje, ik heb een foto gebruikt van lid MissouriRam voor deze photoshop-mock-up - HOU van zijn setup!)

Image

HEB HIER UW INPUT NODIG:

Veel dingen zweven in mijn brein, uw gedachten kunnen me helpen een beslissing te nemen..

1. Ik weet niet zeker welke breedte en offset ik moet kopen voor wielen - hou van breder met een lip, maar zou tevreden kunnen zijn met 9" breed met bijna standaard offset
2. Ik overweeg om bij 33x12.50 te blijven om het brandstofverbruik te behouden, maar wil meer lift
3. Ik wil niet constant troep aan de zijkant van mijn truck spuiten, dus geen super agressieve stances - dit is onderdeel van mijn besluiteloosheid over 9" of 10" velgen
4. Wil Toyo Open Country M/T's
5. KAN 6" met 35's doen
6. KAN 4" doen en bij 33's blijven
7. Ik wil maar één keer wielen kopen.

Gedachten???
Goed plan......gaan uw originele velgen toevallig te koop?

#4 ·
Goed plan......gaan je originele velgen toevallig te koop?
Misschien wel. Overweeg ze te houden, maar verkoop kan ervoor zorgen dat de lift sneller komt :) Ohio is echter ver weg van Washington...

#5 ·
Ik ben echt gecharmeerd van het Fuel Beast-wiel en denk dat het er geweldig uit zou zien op je truck.
4" lift zou genoeg moeten zijn om er wat 35's onder te zetten, maar waarom een modderband?
Als het alleen voor de looks is, wordt het lawaaierig!

mijn bescheiden mening!
Fuel Beast is mooi, maar ik ben behoorlijk ingesteld op Maverick. Toyos M/T's zijn niet te luidruchtig - ik heb ze al eerder gehad. Als ik 35's doe, wordt het zeker een 6" lift, waarschijnlijk vergezeld van een 1" body... Ik hou van ruimte. Geen fan van iets dat dicht bij "volgestouwd" zit.

Ervaring met offset op je Ram?

#8 ·
Ik zou zeggen minimaal een 10" velg met een lage offset zoals -12 en om een diepe schotel te krijgen, heb je 12" breed nodig.

#9 · (Edited)
Als je voor de looks en de hogere rijhoogte met de lift gaat en besluit dat je een dikkere band wilt, kun je je lak beschermen met spatbordverbreders en modderflappen. Bekijk mijn opstelling. De modderflappen zijn op maat gemaakt door Dura Flap. De spatbordverbreders en modderflappen gebruiken fabrieks gaten, dus er is niet geboord.

De wielen zijn Fuel 20X12 en hebben een negatieve offset van 44. Ze steken erg ver uit. De verbreders voegen ongeveer 2,5 inch aan dekking toe en de modderflappen komen helemaal tot aan de band. Ik krijg absoluut niets op mijn lak.

Attachments