DODGE RAM FORUM banner

Uitlaatdemper boren?

21K views 44 replies 23 participants last post by  paulmegacab2016  
#1 ·
(Ik denk dat ik dit in een acceptabel subforum heb geplaatst, aangezien het niet betrekking heeft op een bepaalde motor of jaar, maar gewoon algemene dingen. Verplaats het indien nodig naar een beter subforum! :smileup: ) Wat vinden jullie ervan om gaten in de uitlaatdemper te boren? ofrrrrrrr de uitlaatdemper te verwijderen? Eigenlijk alles. Uiteraard is het juiste antwoord om een nieuwe uitlaatdemper of uitlaatonderdelen te kopen om het te laten klinken zoals je wilt, MAAR, als je dat niet zou kunnen doen, wat denken jullie dan? Ik heb gehoord dat het interne roest in de uitlaatdemper veroorzaakt, of zoiets. Ik heb ook gehoord dat het de tegendruk vermindert, wat resulteert in vermogensverlies. Ik weet niet veel als het gaat om uitlaatdingen. Dus leer me, jongens. Ik weet al dat het geen "geniaal" ding is om te doen, dus wat maakt het zo slecht? Bedankt!

#2 · (Edited)
De uitlaat demper boren...? Waarschijnlijk het laatste wat ik zou aanraden. De uitlaat demper verwijderen is een betere keuze (uitlaat demper verwijderen)... als dat je enige twee opties zijn, maar waarom niet gewoon een van de vele beschikbare aftermarket uitlaat dempers installeren?

PK/koppel nummers zijn onbelangrijk bij alle bovengenoemde mods. Als het geluid iets is dat je wilt verbeteren, koop dan een goede uitlaat demper, bijvoorbeeld Magnaflow, Borla, Flowmaster, enz... of niet.

#3 ·
(Ik denk dat ik dit in een acceptabel subforum heb geplaatst, aangezien het niet betrekking heeft op een bepaalde motor of jaar, maar gewoon algemene dingen. Verplaats het indien nodig naar een beter subforum! :smileup: )

Wat vinden jullie van het boren van gaten in de uitlaatdemper? ofrrrrrrr het verwijderen van de uitlaatdemper? Alles eigenlijk.

Uiteraard is het juiste antwoord om een nieuwe uitlaatdemper of uitlaatonderdelen te kopen om het geluid te krijgen dat je wilt, MAAR, als je dat niet zou kunnen doen, wat denken jullie dan?

Ik heb gehoord dat het interne roest in de uitlaatdemper veroorzaakt, of zoiets.

Ik heb ook gehoord dat het de tegendruk vermindert, wat resulteert in verlies van pk's.

Ik weet niet veel als het gaat om uitlaat dingen. Dus leer me, jongens.

Ik weet al dat het geen "geniaal" ding is om te doen, dus wat maakt het zo slecht?

Bedankt!
Ik had een 2000 Sport 5.9L met een uitlaatdemper delete. Ik wist niet dat hij een uitlaatdemper delete had totdat de uitlaat op een dag van de weg naar huis van mijn werk afviel. Ik bracht hem naar een uitlaatwinkel en ze zeiden dat ik geen uitlaatdemper had en dat er ook geen op zat voordat de pijpen eraf vielen. Laat me zeggen dat dat ding LUID was. Ik kon auto-alarmen af laten gaan door op het gaspedaal te trappen. Ik weet niet wat de wettigheid ervan is in uw omgeving, maar het is een boete waar u nooit onderuit komt als de agent kijkt en geen uitlaatdemper ziet. Misschien een glass pack? Hoe dan ook, ik zou uw uitlaatdemper niet boren.

#4 ·
Ik had een 2000 Sport 5.9L met een demperverwijdering. Ik wist niet dat hij een demperverwijdering had totdat de uitlaat op een dag op weg van mijn werk afviel. Ik bracht hem naar een uitlaatwerkplaats en ze zeiden dat ik geen demper had en dat er ook geen demper was voordat de pijpen eraf vielen. Laat me zeggen dat dat ding LUID was. Ik kon auto-alarmen af laten gaan door op het gas te trappen. Ik weet niet wat de wettigheid ervan is in uw omgeving, maar het is een boete waar u nooit onderuit komt als de agent kijkt en geen demper ziet. Misschien een glass pack? Hoe dan ook, ik zou uw demper niet boren.
Zaten er geen pijpen vanaf de demperverwijdering terug? Of was er een pijp die de demper verving?

#5 ·
(Ik denk dat ik dit in een acceptabel subforum heb geplaatst, aangezien het niet betrekking heeft op een bepaalde motor of jaar, maar gewoon algemene dingen. Verplaats het indien nodig naar een beter subforum! :smileup: )

Wat vinden jullie van het boren van gaten in de uitlaatdemper? ofrrrrrrr de uitlaatdemper verwijderen? Eigenlijk alles.

Uiteraard is het juiste antwoord om een nieuwe uitlaatdemper of uitlaatonderdelen te kopen om het zo te laten klinken als je wilt, MAAR, als je dat niet zou kunnen doen, wat denken jullie dan?

Ik heb gehoord dat het interne roestvorming in de uitlaatdemper veroorzaakt, of zoiets.

Ik heb ook gehoord dat het de tegendruk vermindert, wat resulteert in vermogensverlies.

Ik weet niet veel als het gaat om uitlaatspullen. Dus leer me, jongens.

Ik weet al dat het geen "geniaal" iets is om te doen, dus wat maakt het zo slecht?

Bedankt!
Interne roestvorming van de uitlaatdemper is het gevolg van water dat vast komt te zitten in de schotten. Wanneer je je motor koud start, vormt zich vochtdamp, condenseert en verzamelt zich als een vloeistof in de uitlaatdemper totdat deze is verbrand. Korte ritten bij kouder weer veroorzaken de meeste schade, omdat de uitlaatdemper nooit heet genoeg wordt om uit te drogen of het water als damp samen met de andere uitlaatgassen te verdrijven. Heb je ooit de "uitlaatdamp" opgemerkt die op een koude ochtend uit de auto voor je komt? Populaire schattingen van vandaag beweren dat het tot 15 mijl rijden duurt voordat een uitlaatdemper grondig droog is. Sommige uitlaatdempers, denk ik, hebben 'aftapgaten' om dit probleem te helpen verlichten.

Alle verbrandingsmotoren hebben een bepaalde hoeveelheid tegendruk nodig om optimaal te presteren. Dus ongedempte pijpen doen niets voor je, behalve veel lawaai maken. Standaard uitlaatdempers voor je model zijn gekalibreerd voor optimale prestaties.

Gaten boren in je uitlaatdemper of deze helemaal verwijderen zijn de slechtste keuzes. Dus, zoals een oud gezegde luidt, .... "Doe er een demper op"

Dancianne

#8 ·
Het uitboren van de uitlaatdemper (of het uitkloppen van de schotten met een stuk betonijzer en een hamer) is een oude motortruc. Het probleem is dat het geluid meestal slechter is dan wat je ervoor had en de prestaties gaan achteruit. Als je meer geluid uit je uitlaatsysteem wilt halen, doe het dan goed en koop een kwalitatieve aftermarket-uitlaatdemper. Er zijn veel suggesties op deze site over wat werkt.

#22 ·
Het boren van de uitlaatdemper (of het uitkloppen van de schotten met een stuk betonijzer en een hamer) is een oude motorfietstruc. Het probleem is dat het geluid meestal slechter is dan wat je ervoor had en de prestaties gaan achteruit. Als je meer geluid uit je uitlaatsysteem wilt halen, doe het dan goed en koop een kwalitatieve aftermarket-uitlaatdemper. Er zijn veel suggesties op deze site over wat werkt.
Ik heb een uitlaatdemperverwijderingspijp op mijn 1996 gebruikt, wat de prestaties daadwerkelijk verbeterde. De dealer vertelde me voordat ik het deed dat ik ofwel de katalysator of de uitlaatdemper kon verwijderen en nog steeds voldoende tegendruk zou hebben. Ik kon gewoon niet allebei doen. Het geluid in de cabine was niet slecht, maar het liet de ramen rammelen en zette auto-alarmen af.

#9 ·
Ik deed het toen ik jouw leeftijd had... Omdat het krap was, besloot ik om 1/4" gaten in de uitlaat te boren, één voor één, totdat ik het geluid precies goed had. Een gat boren... een blokje om rijden - openzetten - terug naar huis om een ander gat te boren. Herhaal dit totdat je tevreden bent.

Ik wist dat het dom was en ik wist dat ik het uiteindelijk zou verpesten met roest of wat dan ook, maar ik heb er twee jaar mee gereden en was er heel blij mee. Ik kende jongens die honderden uitgaven... en de mijne klonk net zo goed en soms beter dan die van mijn vrienden.

Ik woon in Californië, waar het weer vriendelijk is, maar zelfs ik wist dat ik mijn gaten aan de onderkant moest boren om vocht te laten weglopen.

Veel plezier!
Oh ja!... Als je een paar gaten te veel boort, kun je kleine "verbindingen" van strak opgerolde staalwol in de gaten stoppen om het een stuk stiller te maken.

#17 ·
Ik deed het toen ik jouw leeftijd had... Omdat het krap was, besloot ik om 1/4' gaten in de uitlaatdemper te boren, één voor één, totdat ik het geluid goed had. Een gat boren... een blokje om rijden - openen - terug naar huis om een ander gat te boren. Herhaal dit totdat je tevreden bent.

Ik wist dat het dom was en ik wist dat ik het uiteindelijk zou verpesten met roest of wat dan ook, maar ik heb er twee jaar mee gereden en was er heel blij mee. Ik kende jongens die honderden uitgaven... en de mijne klonk net zo goed en soms beter dan die van mijn vrienden.

Ik woon in Californië, waar het weer vriendelijk is, maar zelfs ik wist dat ik mijn gaten aan de onderkant moest boren om vocht te laten weglopen.

Veel plezier!
Oh ja!... Als je een paar gaten te veel boort, kun je kleine "verbindingen" van strak opgerolde staalwol in de gaten proppen om het een stuk stiller te maken.
Mijn acties en gedachten kloppen vrijwel precies.

#21 ·
Uitlaatdumping onder het voertuig is een slecht idee. Mijn oude Gran Torino deed dat en het gaf me hoofdpijn in het verkeer.
Heb je er ooit over nagedacht dat je hoofdpijn werd veroorzaakt door de 1000 andere auto's die uitlaatgassen uit hun uitlaten in het verkeer dumpen? Ik zeg maar...

#11 · (Edited)
LOL, ben er ook geweest als een arme sloeber vele manen geleden.:smileup:
De standaard uitlaatdemper is rommel wat de doorstroming betreft en de meeste van de bovenstaande posters zeggen je toch al dat je hem weg moet gooien, dus waarom er niet eerst mee experimenteren, bonus is dat het niets kost behalve een beetje tijd.
Als het niet lukt, heb je nog steeds de optie van een andere uitlaatdemper of een stuk pijp verderop.

Volg het bovenstaande advies over het beginnen met slechts een paar gaten en er meer toevoegen indien nodig, maar ik zou ervoor gaan.

Audio heeft zijn oude uitlaatdemper opengesneden nu ik erover nadenk, hij heeft ergens foto's, maar zoek naar een reeks puntlas-deukjes aan de achterkant van de uitlaatdemper aan de onderkant, en boor de gaten misschien net voor de deukjes.
Als ik me Audio's foto's herinner, denk ik dat de achterwand niets meer is dan een resonantiekamer (dode luchtruimte).
Ik zal kijken of ik hem zover kan krijgen dat hij zijn foto's opgraaft, ze kunnen enigszins helpen met de plaatsing van de gaten.

#14 ·
Toen ik onderzoek deed naar uitlaten, vond ik hier ergens een foto waarop een in serie geproduceerde uitlaat was opengesneden, en ik was GESCHOKT over hoe restrictief die leek.
Toen ik de mijne verwijderde, sneed ik hem open om te kijken, en hij leek NIET ZO erg; ik heb gehoord dat de Sport/Laramie mogelijk een andere uitlaat heeft, maar kan dit niet bevestigen.
Hoe dan ook, hier is hij gedeeltelijk geopend (ik had geen snijschijven meer en heb hem hierna weggegooid).

Attachments

#15 ·
Van wat jullie allemaal hebben gezegd, denk ik dat ik wacht tot ik genoeg geld heb om mogelijk een nieuwe uitlaatdemper te kopen, maar voordat ik dat doe, zal ik ermee spelen en kijken of ik het gaaf kan laten klinken, en als ik het allemaal verknal, koop ik er gewoon een nieuwe. Hoe dan ook, ik ben van plan om de uitlaat uiteindelijk te verbeteren, dus het moet me gewoon tot die tijd overeind houden.

#18 · (Edited)
Ik heb eigenlijk mijn 98 Silverado 305 vortec str8 pijp onder de cabine gekocht..het was dom luid binnen en buiten.. je moet een gesprek uitstellen tot ik op snelheid was lol. Geen leugen.

Ik heb een 8" cherry bomb glasspack gekocht op amazon voor 25 dollar en een uitlaatpijpsectie van een oudere truck toegevoegd. Ik bracht het naar de garage en ze hebben het allemaal gelast en geïnstalleerd voor 30 dollar. Het klinkt en loopt nu 100x beter en je kunt een gesprek voeren. Het is nog steeds redelijk luid maar draaglijk. Ik vind het leuk.

Ik hoop dat dit helpt!!

Ik zou dit proberen als je garages een eerlijke prijs hebben. Ik had een turndown kunnen doen voor dezelfde prijs...ik heb $55 in mijn hele setup. Dat omvat een ~36" stuk pijp om de opening tussen glasspack en oem pijp, lassen, glasspack en alles te dichten.

#45 ·
Een oude truc om een gat van 3/16 inch te boren in het laagste punt van de uitlaatdemper laat de condensatie eruit en de uitlaatdemper gaat langer mee. Off topic weet ik.
Dat is logisch, vooral tijdens korte ritten bij koel tot koud weer waarbij de uitlaatdemper en pijpen koud zijn, condenseert de waterdamp in de uitlaat op de koude pijpen en zet zich af op het laagste punt, meestal is dat de uitlaatdemper.

Dus als u uw voertuig voornamelijk gebruikt voor korte ritten en geen afvoergat in uw uitlaatdemper heeft, loopt u het risico dat de corrosie van de uitlaatdemper versnelt.

Het afvoergat lost dit probleem op.

#29 ·
WOOOO HET IS GESTART

ja.. Ik heb het alleen opgestart... Al mijn grotere boorbits zijn veel te bot en de enige die klein genoeg is om proefgaten te maken die ik in de gereedschapskist in mijn bed kon vinden, is kapot gegaan... Dus het lijkt erop dat ik de rest morgen op mijn brandweerkazerne afmaak!

Het is me gelukt om er een helemaal af te maken aan het uiteinde van de uitlaatdemper, ik denk dat het ongeveer 1/4 inch is. misschien. Het is niet te groot, maar ook niet klein. En dan een klein proefgaatje.

Mijn vriend en ik kunnen een verschil horen. Het is niet luider, maar heeft zeker een andere toon. We waren totaal verrast hoe een gat het geluid kan veranderen.

#31 ·
Aangezien je al weet dat je de standaard uitlaatdemper niet wilt, zie ik geen reden om er ook maar een seconde over na te denken totdat je een mooi systeem hebt geplaatst. En voor de tegendruk, doe niet te gek met de gaten en het zal waarschijnlijk wel goed gaan. Ik betwijfel of er substantieel pk-verlies zal zijn, d.w.z. merkbaar. FWIW heeft AutoZone cherry bombs voor ongeveer $30. Ook heb ik de mijne voor de uitlaatgassen onder de truck direct achter de achteras afgesneden om onder de bak te dumpen en ik vind het geweldig. Bijna een compleet systeem, maar toch mooi en strak. Het afsnijden van de resonator (ik had een 05, ik weet niet of je een aparte resonator hebt of niet) gaf het een paar dB.

#32 ·
Ik heb het ook gedumpt... Ik wil mijn rust tijdens normaal rijden en het horen als ik gehoord wil worden...

#33 ·
Koop een glasspack en wat klemmen. Het kost je minder dan $100 om je uitlaat te vervangen en het is gemakkelijk zelf te doen. Ik heb de mijne in ongeveer 2 uur gedaan (met een ijzerzaag welteverstaan). Idealiter zou je een elektrische zaag gebruiken en een manier hebben om gemakkelijk toegang te krijgen tot je uitlaat. Succes en boor geen gaten!!! Wacht en spaar wat geld.

#35 ·
Goed punt, ik moest eigenlijk een deel van een uitlaatpijpverlenging gebruiken omdat de glasspack 20" is en mijn uitlaatdemper meer dan 23" is. Ik heb de verlenging iets te kort afgesneden om te passen en nu moet ik een ander stuk halen om op de juiste lengte te snijden, zodat ik mijn uitlaatpijp weer kan plaatsen. Ik denk dat ik dat beter vroeg dan laat kan doen.

#36 ·
Gaten in uitlaten

Ik moet mijn onwetendheid over deze gaten in uitlaatdempers toegeven, aangezien ik niet onder een voertuig kruip, noch laten garages me toe in hun servicebaai als het op een rek staat voor service. Ondanks mijn gebrek aan kennis wil ik toch commentaar geven op het onderwerp:
a. Als autofabrikanten inderdaad uitlaten installeren met "aftapgaten" in hun nieuwe voertuigen, zou ik me afvragen waarom. Het lijkt me logisch dat bijna 100 procent van al het water en de damp ofwel uit de uitlaatpijp wordt geblazen ofwel wordt weggekookt in een hete uitlaatdemper, zelfs na slechts een korte rit. Nu heb ik uitlaatdemper-uitsnijdingen gezien die voor demonstratiedoeleinden worden gebruikt, en ik kan me niet voorstellen hoe water dat gevangen zit tussen de verschillende kamers in een uitlaatdemper op de een of andere manier door een aftapgat in de achterste eindkap kan ontsnappen. Alleen een aftapgat onder elke kamer zou daar een kans op hebben.
b. Voor degenen onder u die hun eigen gaten zouden boren, geldt dezelfde logica. En hoe zou u überhaupt weten waar u moet boren, aangezien u niet kunt zien waar u in boort. Verder denk ik dat de meeste uitlaten die tegenwoordig worden gemaakt, staal gebruiken dat is voorzien van een gegalvaniseerde coating om roest te vertragen. Als u in dat metaal boort, laat u zeker gaten achter die geen beschermende coating rond de rand hebben. Dit zou betekenen dat uw zelfgemaakte "aftapgaten" in de loop van de tijd steeds groter worden. Denk je dat deze praktijk je uitlaatdemper(s) op de een of andere manier langer meegaat? Het lijkt me gewoon dat door gaten in je uitlaatdemper te boren, je alleen maar het equivalent creëert van een versleten/verroeste uitlaatdemper die zo snel mogelijk moet worden vervangen.
c. Ongeacht fabrieksafvoergaten of zelf toegebracht letsel, geniet u van de effecten van koolmonoxide? Als het gewoon een beetje extra lawaai is dat u wilt, ga dan naar een goede uitlaatdemperwinkel, leg het ze uit en vraag om aanbevelingen. Ik zou mijn vertrouwen en gezondheid toevertrouwen aan hun professionele ervaring en vaardigheid in plaats van mijn boor te pakken en gewoon weg te boren. Wat betreft het vastklemmen van uw uitlaatsysteemcomponenten, het is slechts mijn mening, maar ik zou genoegen nemen met niets minder dan een luchtdichte gelaste afdichting bij elke verbinding. Is dat niet de manier waarop Ram en elke andere autofabrikant het doet?

#38 · (Edited)
Hallo allemaal,

Laat me hier iets verduidelijken dat verwarring lijkt te veroorzaken. Het uitboren van een uitlaatdemper betekent niet dat je gaten in de buitenste behuizing maakt. Het betekent dat je gaten maakt in de schotplaten. Omdat ik van motorfietsen kom en dit op verschillende motoren heb gedaan, moet je begrijpen dat als je gaten maakt in de behuizing of buitenkant van de uitlaatdemper, je een boete krijgt en/of de keuring niet doorstaat. Het hele concept is om uitlaatgassen om de schotten heen te leiden wanneer ze de tegendruk bij het accelereren beginnen te beperken. Ik had een Triumph Sprint ST uit 2003 waar ik een gat van 1" in de achterste en middelste schotplaten heb gemaakt. Het klonk zacht als ik aardig was en het trok zeker de aandacht van mensen als ik stout was. Het werd ook op de testbank getest en voegde ongeveer 5% toe, omdat bij stationair toerental en lagere drukken het grootste deel van de uitlaatgassen nog steeds de schotten volgde, maar toen de druk bij hogere gashendel toenam, zouden er meer uitlaatgassen door de gaten gaan die minder weerstand boden bij hoge stroming. Het is de achtertuinversie van doorstroomdempers. Ik weet niet hoe goed het is om gaten in de behuizing te maken, maar als ik jou was, zou ik een gat van 1-2" in de achterste schotplaat boren en kijken hoe dat werkt. Trouwens, ik heb dat gedaan met een gatenzaag van 1" en twee verlengstukken van 12" op mijn Sprint.

Wat je ook beslist, veel succes en veel plezier.

preachp

#39 ·
dan moet je een kamerdemper zoals een flowmaster bedoelen...het maakt niet uit bij de rechte ontwerpen zoals magnaflow..