DODGE RAM FORUM banner

Vrachtwagen oververhit - veel geld uitgegeven - koelvloeistof nog steeds bruin - vrachtwagen oververhit weer

6.6K views 7 replies 7 participants last post by  BobS  
#1 ·
Wat in de wereld zou hier aan de hand kunnen zijn? Het kookt in wezen over zoals het af en toe deed voordat deze hele puinhoop begon.

#5 ·
Vervang de radiator, vraag niet waarom, doe het gewoon. Ik heb dit bij verschillende van mijn vrachtwagens meegemaakt. De sludge hoopt zich op en raakt gevangen, geen terugspoeling of regelmatige spoeling zal de truc doen, geen chemicaliën zullen de truc doen zonder de afdichtingen van de zijkant van de tank te vernietigen. Koop een nieuwe radiator, maar voordat je hem installeert, maak je je accessoirebeugel los en vervang je je kleine bypass-slang en klemmen, verwijder de thermostaathuis en gooi het weg, koop een nieuwe (8,00 bij az of o'reilley), koop een 190 t-stat en boor een 1/8" gat in het platte gedeelte ervan. Terwijl de thermostaat eruit is en de radiator eruit is, stop je je tuinslang in het thermostaatgat en laat je hem stromen....en stromen....en stromen. Aan de zijkant van het motorblok, net voor de oliefilter, zit een 9/16" bout. Haal hem eruit en laat de watermantel leeglopen. Die aan de andere kant is moeilijk te bereiken vanwege de startmotor, maar het doen van die ene zal veel helpen. Zet alles weer in elkaar en voeg gewoon schoon water toe. Laat hem draaien en laat hem op temperatuur komen. Zet hem uit, trek je onderste slang van de radiator af en laat alles eruit lopen. Het moet helder zijn. Zo niet, blijf er dan gewoon schoon water doorheen laten lopen tot het zo is. Ik had een '96 die eruitzag alsof er beekwater in zat. Het kostte veel om het schoon te maken, maar het werd wel helder. Blijf uit de buurt van de reinigingsmiddelen die ze in de onderdelenwinkel verkopen, ik denk echt dat het verspilling is en het is moeilijk om die troep uit de motor en het koelsysteem te spoelen. Als alles schoon en helder is en niet heet wordt, vervang het dan door antivries/koelvloeistof. Controleer het elke dag een week of zo. Succes.

#6 ·
Ik ben het eens met de radiator! Heb net hetzelfde meegemaakt met de mijne en alles veranderd...Waterpomp...dan ventilator koppeling....dan thermostaat....dan radiator...Bling!!! Nu heeft het het omgekeerde probleem....moet 30 minuten draaien voordat de kachel warm blaast! grrrrrr!!!

#7 ·
Ik ben het eens met de radiator! Heb net hetzelfde meegemaakt met de mijne en alles vervangen...Waterpomp...dan ventilator koppeling....dan thermostaat....dan Radiator...Bling!!! Nu heeft het het omgekeerde probleem....moet 30 minuten draaien voordat de kachel warm blaast! grrrrrr!!!
30 min.? Ik denk dat je nieuwe thermostaat misschien kapot is. Koelvloeistof zou niet door de radiator moeten circuleren totdat de thermostaat opengaat, dus het zou niet langer moeten duren om warmte af te geven.