Ik heb een 2021 Ram 1500 Warlock met de 5.7 Hemi. Overweeg om hem te laten tunen. Heeft iemand zijn Hemi getuned? Welke winst heeft u behaald qua PK en brandstofbesparing met behulp van gewone 87 octaan benzine?
Ik ken een paar mensen die hun 2019 en '20 met succes hebben getuned (maximaal 25 pk winst), maar het is zeldzaam dat een tune wordt gebruikt voor een beter brandstofverbruik. Eén ding dat ik me verplicht voel te vermelden, is dat als er iets misgaat met een tune... reparaties normaal gesproken niet onder de garantie vallen... ik wil dat even kwijt.Ik heb een 2021 Ram 1500 Warlock met de
5.7 Hemi. Overweeg om hem te tunen.
Heeft iemand zijn Hemi getuned?
Welke winst heeft u behaald qua PK
en brandstofbesparing met behulp van gewone 87 octaan benzine?
Dit ^Verspil je geld niet aan een tuner voor een benzinemotor, de return on investment is er gewoon niet, de kleine hoeveelheid vermogen die je misschien krijgt, zul je niet voelen als je de truck bestuurt. Benzinemotoren zijn zo goed als maximaal belast met de standaard afstelling.
Als je een diesel had, is dat een ander verhaal. Dieselmotoren reageren goed op afstellingen en je kunt tot wel 100 pk en nog meer koppel maken. Als je een aangepaste afstelling op een diesel zou doen, kun je nog meer vermogen maken, maar dan zul je standaard onderdelen beschadigen.
Ik ben de weg van de benzinemotortuner al gegaan en ben altijd teleurgesteld weggegaan. Ik heb Hypertech gehad voor mijn oude 1997 Pontiac Formula WS-6 Ram Air, een Bully Dog voor een Ram 1500 5.7 Hemi en een edge voor een 5.7 Hemi en geen van hen leverde daadwerkelijk vermogen dat je kon voelen tijdens het rijden van de auto of truck.
Nu, mijn Ram 3500 5.9 Cummins had een Bully Dog en wanneer je een van de meerdere programma's programmeerde die erbij zaten, kon je het verschil in vermogen voelen en die tuner had een programma dat Bully Dog "Crazy Larry" noemde en ze waarschuwden je dat je een nieuwe transmissie zou kopen als je het gebruikte en niet voorzichtig was.
Mijn ecodiesel reageerde ook goed met vermogen dat je kunt voelen van de Green Diesel Engineering-afstelling en de transmissie-afstelling.
Bestee je geld elders aan je truck aan dingen die je ervoor wilt hebben, maar als het gaat om een tuner of een aftermarket koude luchtinlaat, sla dan beide over, je Ram wordt al geleverd met een koude luchtinlaat en levert al meer lucht dan de motor kan gebruiken.
Nog één ding, als je erop staat een tuner te kopen, weet dan dat je 93 octaan brandstof moet gebruiken zodra je hem hebt afgesteld, anders krijg je pingelen dat kan leiden tot motorschade. Een van de dingen die deze mensen die tuners verkopen, doen, is het vervroegen van de timing, want dat is een van hun grootste trucs om het weinige vermogen te creëren dat hun tuner maakt.