DODGE RAM FORUM banner
261 - 280 of 617 Posts
Goed nieuws voor mij. Chrysler heeft ermee ingestemd de onderdelen gratis te leveren, ik betaal de arbeidskosten. Beter dan niets. Maar natuurlijk geen onderdelen in zicht, dus ik wacht. Ze kunnen ze pas eind juni krijgen. Hopelijk gaat de herziene versie langer mee dan de originelen.

Dank u. De servicemanager van de dealer zei dat hij namens mij contact opneemt met Chrysler. Ik wacht momenteel op een reactie.
dank u
Goed nieuws voor mij. Chrysler heeft ermee ingestemd de onderdelen gratis te leveren, ik betaal de arbeidskosten. beter dan niets. Maar natuurlijk geen onderdelen in het verschiet, dus ik wacht. Ze kunnen ze pas eind juni krijgen. Hopelijk gaat de herziene versie langer mee dan de originelen.
Dank u voor die update!

Rob
Ram Cares

Goed nieuws voor mij. Chrysler heeft ermee ingestemd de onderdelen gratis te leveren, ik betaal de arbeidskosten. Beter dan niets. Maar natuurlijk geen onderdelen in het verschiet, dus ik wacht. Ze kunnen ze pas eind juni krijgen. Hopelijk gaat de herziene versie langer mee dan de originelen.
Welke onderdelen moeten worden vervangen? Waren het zowel de HCU als de ABS-module? Ik weet dat de module beperkt is en Ram de distributie beperkt, maar de HCU is direct beschikbaar.

Nou, ik heb de mijne een paar weken voordat mijn garantie afliep naar de dealer gebracht. Ze wisten al wat er mis mee was, zodra ik ze vertelde wat hij deed! Ze hebben er een nieuwe ABS-pomp op gezet en zeiden dat het was gerepareerd. Ik heb geen idee hoe dit nog geen terugroepactie is?
Eindelijk mijn vrachtwagen vorige week naar de dealer gebracht, zowel de regeleenheid als de ABS-controller worden vervangen zodra de onderdelen arriveren, het kan 3 maanden per dealer duren, ik moet mijn vrachtwagen hebben!
Ja - kosten om er zelfs maar naar te kijken! Wie is @ramcares en kunnen ze iets doen? Hebben ze jou of iemand anders hier geholpen? Ik heb zo dringend hulp nodig.
In

Ik weet dat er problemen zijn met de toeleveringsketen, maar deze abs/service elektronische remmen is kennelijk een fabrikantprobleem. Mijn dealer liet me 50% aanbetalen voordat ze onderdelen bestelden, dezelfde onderdelen waar iedereen anders mee te maken heeft. Ram moet actie ondernemen, ik kocht mijn truck vanwege de reputatie, ik verlies dat vertrouwen snel. Dit kost $1100 om te repareren als en wanneer ze de onderdelen kunnen krijgen. Waar is de terugroepactie? Het is niet veilig om te rijden met dat constante piepen en niet te weten of de remmen zullen falen wanneer dat nodig is!

Ik weet dat er problemen zijn met de toeleveringsketen, maar deze abs/service elektronische remmen zijn kennelijk een fabrikantprobleem. Mijn dealer liet me 50% aanbetalen voordat ze onderdelen bestelden, dezelfde onderdelen waar iedereen anders mee te maken heeft. Ram moet actie ondernemen, ik kocht mijn truck vanwege de reputatie, ik verlies snel dat vertrouwen. Dit kost $1100 om te repareren als en wanneer ze de onderdelen kunnen krijgen. Waar is de terugroepactie? Niet veilig om mee te rijden met dat constante piepen en niet te weten of de remmen zullen falen wanneer nodig!
Ram adviseert om eerst de HCU te vervangen en als de C0020-01 code na de vervanging verschijnt, dan de ABS Module te vervangen. Ze leggen het uit in een TSB uit 2020: S2005000004 RAM Technical Service Bulletin
Op mijn truck volgden ze deze procedure en de reparatie was voltooid. Geen code na de vervanging van de HCU. En zoals de TSB uitlegt, is het de ABS-module die schaars is. De HCU kan snel worden verkregen. Het zou geen kwaad kunnen om @ramcares te bellen om hen erbij te betrekken.

Ik heb een 2018 Ram 2500 Laramie met de 6.7 Cummins met 39k mijl en ik ben net de waarschuwing Service Antiblokkeersysteem en Service Elektronisch Remsysteem gaan krijgen. Ik gebruik mijn vrachtwagen om mijn 5th wheel RV te trekken en ik ben ongeveer een maand 400 mijl van huis. Het lijkt erop dat het meer dan een maand duurt om onderdelen te krijgen.

Ik heb een 2018 Ram 2500 Laramie met de 6.7 Cummins met 39k mijl en ik ben net de waarschuwing Service Antilock Braking System en Service Electronic Brake System gaan krijgen. Ik gebruik mijn truck om mijn 5th wheel RV te trekken en ik ben ongeveer een maand 400 mijl van huis. Klinkt alsof het meer dan een maand duurt om onderdelen te krijgen.
Het hangt ervan af welke onderdelen er nodig zijn. Als je alleen de HCU nodig hebt, kan het onderdeel in een dag of twee verkregen worden. De ABS-module wordt beperkt door Ram en zij bepalen wie ze krijgt. Mijn eerdere bericht hierboven linkt naar de TSB die de serviceprocedure uitlegt.

Ram raadt aan om eerst de HCU te vervangen, en als de C0020-01 code na de vervanging verschijnt, dan de ABS-module te vervangen. Ze leggen het uit in een TSB uit 2020: S2005000004 RAM Technical Service Bulletin
Op mijn vrachtwagen volgden ze deze procedure en de reparatie was voltooid. Geen code nadat de HCU was vervangen. En zoals de TSB uitlegt, is het de ABS-module die schaars is. De HCU kan snel worden verkregen. Het zou geen kwaad kunnen om @ramcares te bellen om hen erbij te betrekken.

Is er eigenlijk een Ramcares? Hoe neem je contact op?
Ik heb de informatie in mijn eerdere berichten op deze thread gezet. Uw situatie is vergelijkbaar met de mijne en Ram heeft de reparatie betaald, maar het duurde even voordat alles was geregeld. In mijn geval werd de code C0020-01 getoond, maar dat is niet helemaal diagnostisch voor de benodigde reparatie. Soms hoeft alleen de HCU vervangen te worden, wat bij mij het geval was, maar anderen hebben zowel de HCU als de ABS-module nodig gehad. Het beste telefoonnummer voor @ramcares is (844) 888-0601.

Is er eigenlijk een Ramcares? Hoe neem je contact op?
Hoi,
We bekijken dit graag voor je. Neem contact met ons op via PM.

Rob
Ram Cares

Ik heb de informatie in mijn eerdere berichten in deze thread geplaatst. Uw situatie is vergelijkbaar met de mijne en Ram heeft de reparatie betaald, maar het duurde even voordat alles was opgelost. In mijn geval werd de code C0020-01 getoond, maar dat is niet volledig diagnostisch voor de benodigde reparatie. Soms hoeft alleen de HCU vervangen te worden, wat bij mij het geval was, maar anderen hebben zowel de HCU als de ABS-module nodig gehad. Het beste telefoonnummer voor @ramcares is (844) 888-0601.
Bedankt voor de tag!

Hallo! Ik ben net lid geworden om mijn 2018 2500, met 52.500 mijl, toe te voegen als slachtoffer van de C0020-01-fout. Zoals anderen al hebben gezegd, moet de ABS-module worden vervangen, deze zou dinsdag binnen moeten zijn. Mijn uitgebreide garantie dekt de ABS-module en de HCU, maar mijn vrachtwagen heeft ook rondom nieuwe remmen nodig, dus ik ben nog steeds op zoek naar duizend dollar om hem te laten repareren.

Welke onderdelen moeten worden vervangen? Waren het zowel de HCU als de ABS-module? Ik weet dat de module beperkt is en Ram de distributie beperkt, maar de HCU is direct beschikbaar.
Mijn 2015 ram3500 dually met 122k mijl begon de tekenen van een elektronisch remsysteem
Optredend over ruwe wegen en gooide toen eindelijk deze harde code U0121 "verlies van communicatie met de antiblokkeerrem-systeemcontrolemodule"
Geen paniek - de TCP (motorzekeringkast) van die assemblage is de schuldige.
1e koppel beide batterij pluspolen los en isoleer.

Verwijder het deksel van de doos en duw vervolgens de ontgrendelingslipjes in en til de doos omhoog uit de doos.
Draai de tcp-assemblage om en druk stevig op elke draadboombedrading in de gesokkelde assemblage.
Er is een grotere 10 blauwe draad aan het einde van de onderkant van de doos. .. onthoud deze draad...
Als uw cabineventilatormotor ooit stopt met blazen
Maar de airconditioning nog steeds draait, duw die draad erin, het is bekend dat deze valt en een slechte verbinding maakt.
Plaats de tcp-assemblage terug in de boxhouder
Doe deksel terug op
Zet de pluspolen weer op beide batterijen
Zet de sleutel in de stand run
Wis alle synchronisatie in het geheugen
Zet de sleutel uit
Zet de sleutel weer aan
Start de truck en het motorlampje gaat uit.
Je zit nooit vast zolang je
DTC-fouten kunt wissen
Verwijder de pluspool van de batterij

De reparatie aan mijn vrachtwagen is gisteren voltooid. Zowel de HCU- als de ABS-module zijn vervangen. Het duurde maar een paar dagen om de ABS-module te krijgen. Hopelijk werkt de reparatie.

Mijn onderdelen zijn gearriveerd, alarm geëlimineerd, ze hebben de pomp en HCU vervangen. Nu zijn de remmen sponsachtig en gaat het pedaal naar de vloer bij het starten. Ik wou dat technici na reparaties zouden rijden, nu moet ik weer terug!

2018 RAM 2500 39k mijl
  • Mijn TCS-lampje ging 3 maanden geleden aan bij 36k mijl nadat ik achteruit in de modder had gereden en de banden een beetje spinden. TCS staat sindsdien aan.
  • Ik ben vorige week begonnen met het oplossen van problemen:
    • alle 4 de wielsnelheidssensoren verwijderd en schoongemaakt
    • Beide achtersensoren hadden aanzienlijk roeststof erop
    • Alle vier zijn originele sensoren - Ik heb begin dit jaar beide voorste wiellagers vervangen
  • Hierna ging het ABS-lampje branden als ik over een hobbel reed
    • Alle 4 sensoren doorgemeten - Niet allemaal exact dezelfde waarden, maar binnen 5%
    • Ik heb één nieuwe sensor die bij een wiellager zat die open was. Ga deze niet installeren!
    • Een OBDLink MX+ en alfaobd besteld. Dezelfde dag is AMZ geweldig!
      • Wat logging gedaan tijdens het rijden. Alle vier de sensoren rapporteren snelheid, hoewel de linksvoor gemiddeld 0,1 km/u hoger is dan de rest. Ik ga deze waarschijnlijk vervangen.
      • De ABS-module rapporteert codes, maar de body module niet. Geen CEL, alleen TCS en intermitterende ABS.
        • C0031, C0034, C0020
        • 'Fout intermitterend verschijnt op alle codes' en 'Waarschuwingslampje 'AAN': Niet aangevraagd'
        • Na het rijden kreeg ik C0051 - dit komt waarschijnlijk omdat ik mijn stuur niet recht heb geïnstalleerd na het vervangen van de stuurstang.
      • Ik merkte dat ik de bedrading van de wielsnelheidssensor rechtsvoor niet aan de kabelboom had bevestigd en corrigeerde dit
    • Ik heb 10 minuten gereden en het ABS-lampje ging niet intermitterend aan. Ik zal meer moeten rijden op ruwe wegen om dit te bevestigen, maar het kan de niet-bevestigde bedrading van de sensor rechtsvoor zijn geweest. TCS-lampje staat nog steeds aan.
  • Na al het bovenstaande - Eén of beide voorremmen pulseren continu tijdens het rijden. Wielen piepen bij het nemen van alle bochten. Het brandstofverbruik is met 20-30% gedaald.
    • Ik ben van plan om als volgende beide voorste wielsnelheidssensoren te vervangen.
Andere opmerkingen:
  • Er zijn nogal wat YT-video's van beschadigde kabelbomen boven de brandstoftank die voor de wielsnelheidssensoren achter bestemd zijn.
  • Het toevoegen van te grote banden vereist vaak het snijden van de plastic spatbordvoering om wrijving te voorkomen. Aan de rivierzijde bevindt zich een kabelboomconnector die wordt blootgesteld aan modder/water wanneer de wielliner wordt bijgesneden.
  • Mijn truck had death wobble vanaf ongeveer 10k mijl. Bij 20k mijl gebeurde het dagelijks, dus ik bracht hem naar RAM, die beweerden dat ze het niet konden reproduceren. Ik deel dit omdat de death wobble veel andere componentstoringen veroorzaakte.
    • Ik heb uiteindelijk de volgende onderdelen vervangen, waardoor de death wobble werd opgelost:
      • Kogelgewrichten boven/onder beide zijden. Beide onderste waren zo los dat je ze als maracas kon gebruiken
      • Voorste wiellager assys. beide zijden - Beide maakten geluid tijdens het draaien
      • Stuurstang
      • Alle nieuwe schokdempers - Lucht in de schokdempers kan bijdragen aan death wobble
      • Nieuwe stuurstabilisator - Maskeerde de death wobble een tijdje totdat de kogelgewrichten echt slecht werden
      • Spoorstang en stuurstang - speling in beide
      • Stuurhuisbeugel
Ik zal een update geven na het vervangen van de wielsnelheidssensoren vooraan.

261 - 280 of 617 Posts