DODGE RAM FORUM banner
21 - 40 of 617 Posts
Ik heb een 2014 mega cab 3500 met hetzelfde elektronische remsysteem en service antiblokkeerremsysteem probleem. Ik ben net zo verbaasd als iedereen met deze code, heb er zoveel over gelezen dat je zou denken dat ik een expert zou zijn. Welnu, een vriend vertelde me dat het een vuil ABS-sensorprobleem is. Dus ik nam een hogedrukreiniger en maakte mijn remklauwen en sensor schoon, liet het 's nachts drogen en testte het de volgende dag op de weg. Ik reed 43 mijl naar mijn werk en terug zonder problemen, ik ben op mijn derde dag en nog steeds niets. Het is misschien dom geluk, maar ik had deze foutcodes elke dag en nu niets meer. Jongens, het is het proberen waard!

Hoi @Camlocker75 - Als u besluit dit met uw dealer te bespreken, laat het ons dan weten via een privébericht. We helpen u graag met een extra laag ondersteuning voor dat proces.

Mark
RamCares
We hebben momenteel onze Ram 2500 in de werkplaats voor hetzelfde probleem. Hij ging erin vanwege een initiële verdampingscode en op weg naar de dealer kreeg mijn man de ABS- en tractiecontrolelampjes. De werkplaats nam gisteren eindelijk contact met me op en zei dat de ABS-regeleenheid defect was. Natuurlijk is hij nu niet meer gedekt door de garantie, dus hier gaat een duizendje in om het te repareren. Na te hebben gezien dat dit een veelvoorkomend probleem is, zou RAM naar mijn mening een terugroepactie moeten uitvoeren. Dit is onze tweede Ram (de eerste was een 1500, de beste truck ooit) en hier hebben we niet zoveel geluk mee. Zo teleurgesteld in RAM op dit moment.

Mijn zusters 2017 2500 met 35.000 mijl doet hetzelfde. ABS-remmen, tractiecontrole en elektrisch remsysteem maken haar gek. Het gebeurt al sinds de lente en de dealer heeft zijn best gedaan om het probleem op te lossen. Ze hebben de hele dag besteed aan het proberen op te lossen van het probleem en konden het niet reproduceren. Dan haalt ze hem op, rijdt de parkeerplaats uit en het gebeurt weer. Nu reist de familie 4 uur van huis en het gebel maakt ons gek. Ik heb er een video van gemaakt. Dit is waanzin! Niet wat je zou verwachten van een nieuwe Dodge ... erg frustrerend!

Mijn 2017 ram 2500 mega cab begon dit vandaag te doen. 17.800 mijl en 3 dagen buiten de garantie. Heb een afspraak om het volgende week vrijdag naar de dealer te brengen. Ze weten niet zeker of Ram het wel of niet zal dekken. ☹

Mijn zussen 2017 2500 met 35k mijl doet hetzelfde. ABS-remmen, tractiecontrole en elektrisch remsysteem maken haar gek. Het gebeurt al sinds de lente en de dealer heeft zijn best gedaan om het probleem op te lossen. Ze hebben de hele dag besteed aan het proberen op te lossen van het probleem en konden het niet reproduceren. Dan haalt ze het op, rijdt de parkeerplaats uit en het gebeurt weer. Nu reist de familie 4 uur van huis en het gebel maakt ons gek. Ik heb er een video van gemaakt. Dit is waanzin! Niet wat je zou verwachten van een nieuwe Dodge ... erg frustrerend!
Onze dealer heeft het onderdeel besteld. Hopelijk lost dit het probleem op. Ik hoop dat het voor je zussen snel wordt opgelost!

Ik heb eindelijk een afspraak met mijn dealer om te proberen dit intermitterende probleem op te lossen. Het EVIC-display toonde Service Antiblokkeersysteem en wisselde naar Service Electronic Brake System. Het piepte constant en toonde het ABS-lampje en het Traction Control-lampje. Ik heb een afspraak gemaakt met onze lokale Ram-dealer voor 7 uur 's ochtends en toen ik hem afleverde, gaf ik ze de volgende "Love Note".

2017 Ram Display Brake Error = Service Electronic Braking System en Service Antiblokkeersysteem

Bekijk de video van 3 minuten op

Ik liet de servicemedewerker ook de video op mijn telefoon zien.

De video is gemaakt op I-45 net ten noorden van The Woodlands, Texas.

Het lijkt vaker voor te komen op een ruwe weg, maar de fout trad ook op een glad deel van de snelweg op.

Als het gebeurt, schakelt de Cruise Control uit en het vrachtwagenpictogram in de navigatie beweegt niet meer op de kaart.

Toen ze me belden om de vrachtwagen op te halen, stond hieronder op de afdruk……

Oorzaak: heeft code c0020-01, hcu is kortsluiting naar aarde op de motor en heeft de abs-module verwijderd

Vervangen: 68437098AB Module Antiblokkeersysteem

Vervangen: 68143491AA Control Anti Lock Brake System

Hcu en abs-module vervangen, proefrit gemaakt en alles werkt naar behoren

Ze merkten ook op dat ze de Recall V44 Tailgate Latch hebben gedaan

Toen ik de 3500 de 20+ mijl (4 mijl op een ruwe weg) naar huis reed, kwam het probleem niet meer terug. Ik denk dat we het zullen zien.....

Na een paar dagen lijkt alles in orde. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een slechte ervaring heb gehad bij een dealer en deze is zeer goed behandeld.
de mijne is net hetzelfde begonnen. Hoeveel heeft de dealer ongeveer in rekening gebracht?

2017 RAM 2500 met 10.002 mijl. Precies hetzelfde probleem. Je hoeft het niet te dupliceren of het ABS-lampje aan te laten, de foutcode wordt opgeslagen en kan worden gevonden door een VOLLEDIGE diagnostische controle uit te voeren, niet alleen een controle van de motor. Ik heb de diagnose uitgevoerd op mijn handige BlueDriver-lezer en deze toonde code C0020 ABS-pompmotorbesturing: Algemene elektrische storing. Ik bracht het naar de dealer en ze vervingen 68143491AA Control -Anti Lock Brakes (HCU) Had het zelf moeten vervangen, maar was een beetje bezorgd over het ontluchtingsproces van de remmen door de unit - kon online niets vinden over de vervanging om me te begeleiden. Dus - 23 dagen buiten de garantie kreeg ik het voorrecht om $802 te betalen aan onze lokale RAM-dealer om te vervangen. Kom op RAM - het is een slechte soldeer op een printplaat of iets gemeenschappelijks. Dit is geen slijtage-onderdeel. Moet dit item kosteloos dekken.
PRECIES HETZELFDE PROBLEEM/TRUCK
Het maakt niet uit welk forum over dit probleem gaat, het is precies hetzelfde verhaal van Ram! Er werd me door elke werkplaats in de omgeving verteld dat dit zo'n terugkerend probleem was, dat de serviceafdelingen van de dealers de enigen zijn die deze reparaties uitvoeren en dat ze "alleen" de onderdelen kunnen krijgen. Ik heb op alle mogelijke manieren contact opgenomen met Ram, het naar de dealer gebracht en moest geld lenen om het te laten repareren. "Niet gedekt door garantie". Ik heb contact opgenomen met meerdere mensen hierover en honderden screenshots gemaakt van alle forum-/socialemediaplatforms. Neem gerust contact met me op om op de hoogte te blijven van mijn handelwijze ‼

Onze dealer heeft het onderdeel besteld. Hopelijk lost dit het probleem op. Ik hoop dat het voor je zus snel wordt opgelost!
PRECIES HETZELFDE PROBLEEM/TRUCK
Het maakt niet uit welk forum over dit probleem gaat, het is PRECIES hetzelfde verhaal van Ram! Er werd me door elke garage in de omgeving verteld dat dit zo'n terugkerend probleem was, dat de serviceafdelingen van de dealers de enigen zijn die deze reparaties uitvoeren en dat ze "alleen" de onderdelen kunnen krijgen. Ik heb op alle mogelijke manieren contact opgenomen met Ram, ben naar de dealer gegaan en moest geld lenen om het te laten repareren. "Niet gedekt door de garantie". Ik heb contact opgenomen met meerdere mensen hierover en honderden screenshots gemaakt van alle forum-/socialemediaplatforms. Neem gerust contact met me op om op de hoogte te blijven van mijn aanpak ‼

Onze dealer heeft het onderdeel besteld. Hopelijk lost dit het probleem op. Ik hoop dat het voor je zus snel wordt opgelost!
De bel ging eindelijk af, alle lichten staan nog aan en geen cruise control op de terugweg van MI, 5 uur rijden 🙃. Hopelijk neemt iemand van Ram contact met me op om de info van mijn zus te krijgen. Dit is frustrerend genoeg geweest om iemand een aankoop van Dodge te laten heroverwegen!

Mijn 2017 ram 2500 mega cab begon dit vandaag te doen. 17.800 mijl en 3 dagen buiten de garantie. Heb een afspraak om het volgende week vrijdag naar de dealer te brengen. Ze weten niet zeker of Ram het wel of niet zal dekken. ☹
De mijne is net hetzelfde begonnen. Ongeveer hoeveel rekende de dealer?
Hoi @Tombstone & @Grozier1 - Aarzel niet om ons een privébericht te sturen, want we willen graag een zaak namens u escaleren voor verdere ondersteuning terwijl u dit met uw dealer bespreekt!
PRECIES HETZELFDE PROBLEEM/VRAC
Het maakt niet uit welk forum over dit probleem gaat, het is PRECIES hetzelfde verhaal van Ram! Er werd me door elke winkel in de omgeving verteld dat dit zo'n terugkerend probleem was, dat de serviceafdelingen van de dealer de enigen zijn die deze reparaties uitvoeren en dat ze "alleen" de onderdelen kunnen krijgen. Ik heb op alle mogelijke manieren contact opgenomen met Ram, ben naar de dealer gegaan en moest geld lenen om het te laten repareren. "Niet gedekt door garantie". Ik heb contact opgenomen met meerdere mensen hierover en honderden screenshots gemaakt van alle forum-/socialemediaplatforms. Neem gerust contact met me op om op de hoogte te blijven van mijn aanpak ‼
@GottiSnafu - Als u bereid bent om aanvullende details via een privébericht te sturen, willen we graag uw situatie verder bekijken om te bepalen hoe we op dit moment het beste kunnen helpen.
Chime ging eindelijk af, alle lichten staan nog aan en geen cruise control op weg naar huis van MI 5 uur rijden 🙃. Hopelijk neemt iemand van Ram contact met me op om de info van mijn zus te krijgen. Dit is frustrerend genoeg geweest om een persoon een aankoop van Dodge te laten heroverwegen!
Hoi @HollyD - Het spijt me zeer te horen over de situatie van uw zus. Weet dat u hier haar info kunt indienen zodat ze een e-mail follow-up ontvangt: E-mail Ram. Onze zorgteams zijn ook telefonisch bereikbaar via 866-726-4636.

Hoi @Tombstone & @Grozier1 - Aarzel niet om ons een privébericht te sturen, want we willen graag een zaak namens u escaleren voor verdere ondersteuning terwijl u dit met uw dealer bespreekt!

@GottiSnafu - Als u bereid bent om aanvullende details via een privébericht te sturen, willen we graag verder kijken naar uw situatie om te bepalen hoe we op dit punt het beste kunnen helpen.

Hoi @HollyD - Het spijt me zeer te horen over de situatie van uw zus. Weet dat u haar informatie hier kunt indienen, zodat ze een e-mail opvolging ontvangt: E-mail Ram. Onze zorgteams zijn ook telefonisch bereikbaar via 866-726-4636.

Mark
RamCares
Ik heb Ram (inclusief jou) al een "bericht" gestuurd... dit "terugkerende" probleem wordt NIET gedekt en ik moest uit eigen zak betalen voor dit ongemak dat ZOVEEL MENSEN hebben

Het probleem dat ik ervoer (volgens mijn vorige bericht in deze thread) lijkt te zijn verdwenen sinds ik beide OEM-batterijen heb vervangen; dat was een heel ander probleem. Misschien heeft het uur of zo zonder aangesloten batterijen ervoor gezorgd dat alles wat de foutmeldingen af en toe veroorzaakte, werd gewist. Ik heb de batterijen vervangen en heb afgelopen weekend een reis van ~400 km (op ~16 km na met de camper) en een reis van 160 km zonder te slepen voltooid, en de foutmeldingen zijn niet verschenen. Hoewel ik betwijfel dat het probleem werd veroorzaakt door iets dat te maken heeft met een defecte batterij (of batterijen), zou dit een verre mogelijkheid kunnen zijn? Ik zal blijven letten op de terugkeer van het probleem en de codescanner aansluiten als het toch gebeurt.

Het probleem dat ik ervoer (volgens mijn vorige bericht in deze thread) lijkt te zijn verdwenen sinds ik beide OEM-batterijen heb vervangen; dat was een heel ander probleem. Misschien heeft het uur of zo zonder aangesloten batterijen de verwijdering veroorzaakt van wat de foutmeldingen veroorzaakte die af en toe verschenen. Vervangen de batterijen en voltooide een ~400 km lange reis (alleen ~16 km met de camper) afgelopen weekend en een reis van 160 km zonder te slepen, en de foutmeldingen zijn niet verschenen. Hoewel ik betwijfel of het probleem werd veroorzaakt door iets dat verband houdt met een defecte batterij (of batterijen), zou dit een verre mogelijkheid kunnen zijn? Ik zal blijven letten op de terugkeer van het probleem en de codescanner aansluiten als het wel gebeurt.
Zorg ervoor dat u ons op de hoogte houdt, @Summit1. We zijn altijd meer dan bereid om dit te documenteren en een zaak namens u te escaleren voor verdere ondersteuning als u met uw dealer moet samenwerken.

Mark
RamCares

Hoi @Tombstone & @Grozier1 - Aarzel niet om ons een privébericht te sturen, want we willen graag een zaak in uw naam escaleren voor verdere ondersteuning terwijl u dit met uw dealer bespreekt!

@GottiSnafu - Als u bereid bent om aanvullende details via een privébericht te sturen, willen we graag uw situatie verder bekijken om te bepalen hoe we u op dit moment het beste kunnen helpen.

Hoi @HollyD - Het spijt me zeer te horen over de situatie van uw zus. Weet dat u haar info hier kunt indienen zodat ze een e-mail follow-up ontvangt: Email Ram. Onze zorgteams zijn ook telefonisch bereikbaar via 866-726-4636.

Mark
RamCares
Dit is een bekend probleem volgens mijn dealer. Ze hebben extra ABS- en HCU-modules besteld omdat ze weten dat ze terugkomen. Mijn vrachtwagen heeft 23.000 mijl en nog steeds 13.000 en als het na de garantie weer gebeurt, verwacht ik dat Dodge/Ram hierachter staat.

Dit is een bekend probleem volgens mijn dealer. Ze hebben extra ABS- en HCU-modules besteld omdat ze weten dat ze terug zullen komen. Mijn vrachtwagen heeft 23.000 mijl en nog steeds 13.000 en als het na de garantie opnieuw gebeurt, verwacht ik dat Dodge/Ram hierachter staat.
Hoi @gizmo1120 - Weet alsjeblieft dat ons team altijd een privébericht verwijderd is en meer dan bereid is om ervoor te zorgen dat je ondersteuning hebt terwijl je met je dealer samenwerkt, mocht je dit ervaren.

Mark
RamCares

We hebben momenteel onze Ram 2500 in de werkplaats voor hetzelfde probleem. Hij ging erin vanwege een initiële evap-code en op weg naar de dealer kreeg mijn man de ABS- en tractiecontrolelampjes. De werkplaats nam gisteren eindelijk contact met me op en zei dat de ABS-regeleenheid defect was. Natuurlijk is de garantie nu verlopen, dus hier gaat een duizendje om het te repareren. Nadat ik heb gezien dat dit een veelvoorkomend probleem is, zou RAM naar mijn mening een terugroepactie moeten uitvoeren. Dit is onze tweede Ram (de eerste was een 1500, de beste truck ooit) en hier hebben we niet zoveel geluk mee. Zo teleurgesteld in RAM op dit moment.
Ik voel me hetzelfde!
Mijn 3e Ram en ik denk niet dat ik er nog een zal kopen!
Voor hen bespaart het duizend dollar. Op de lange termijn verliezen ze veel meer ... ze zijn zich volledig bewust van dit probleem ... google gewoon dit probleem ... je krijgt duizenden reacties op 100 verschillende forums en andere discussiepagina's (& dat zijn alleen degenen die bereid zijn te posten).

Dank u voor het verstrekken van dat nummer aan haar, @HollyD! Onze klantenserviceteams zijn ook beschikbaar via Facebook en Twitter als ze liever via een van die platforms contact opneemt.

Hoi @GottiSnafu - Bedankt voor de follow-up, helaas hebben we geen privéberichten van u, maar we zijn een privébericht verwijderd en meer dan bereid om uw situatie verder te bekijken om te bepalen hoe we op dit punt het beste kunnen helpen.

Houd ons op de hoogte, @Summit1. We zijn altijd meer dan bereid om dit te documenteren en een zaak namens u te escaleren voor verdere ondersteuning, mocht u met uw dealer moeten samenwerken.

Mark
RamCares
“Privéberichten” ?
Afgezien van de meerdere e-mails, Fbook-berichten en sms'jes van “Mark/Ram”
Maak het gemakkelijker :
3C6UR5PL3HG721335

21 - 40 of 617 Posts