DODGE RAM FORUM banner

Vervormde remschijven < 50k mijl

10K views 33 replies 14 participants last post by  FREEZELAGGER  
#1 ·
Had wat pulseren bij het intrappen van het rempedaal en een onafhankelijke garage zei dat mijn remblokken "ok" zijn met 5 mm - 6 mm, maar dat mijn remschijven krom zijn. Stelde voor om alle 4 de remschijven en remblokken te vervangen - $720. Hoewel de truck uit 2015 komt, heeft hij pas ongeveer 49.000 mijl op de teller. Lijkt het met deze kilometerstand vreemd dat de remschijven krom zijn? Ik ben er vrij zeker van dat ze ze niet alle vier hebben verwijderd, daarom konden ze me niet vertellen welke specifieke remschijven het zijn.
 
#2 ·
Ja, die kilometerstand lijkt een beetje laag, tenzij de vrachtwagen zo is bereden dat de remmen oververhit zijn geraakt (zoals remmen op lange afdalingen, zeg maar, of ander zwaar remgebruik). Een kromme rotor zal zeker pedaalpulsaties geven bij het remmen.
 
#3 ·
Ik sprak weer met hen (een andere adviseur), en ze herzien wat ze me in eerste instantie vertelden - het is $720 voor twee (voorste) rotors en remblokken. Ik ga rondbellen want dat lijkt waanzinnig veel.

Ik heb dit jaren geleden al eens gedaan op een ander voertuig en als dat de gangbare prijs is, zal ik het waarschijnlijk zelf doen.
 
#4 ·
Dat is waanzinnig hoog.
Een complete set Powerstop vrij chique geboorde en sleufgegroefde rotors met carbon fiber remblokken voor beide voorwielen is online te vinden voor ongeveer $200.
Als je goede OEM-vervangingen van Powerstop neemt, zou dat waarschijnlijk ongeveer de helft kosten.

Ik wed dat er ook een YouTube-video is die het hele proces doorloopt.
 
#5 ·
Had wat pulseren bij het intrappen van het rempedaal en een onafhankelijke garage zei dat mijn remblokken "ok" zijn bij 5 mm - 6 mm, maar dat mijn remschijven krom zijn. Stelde voor om alle 4 de remschijven en blokken te vervangen - $720. Hoewel de truck uit 2015 komt, heeft hij pas ongeveer 49.000 mijl op de teller staan. Lijkt het met deze kilometerstand vreemd dat de remschijven krom zijn? Ik ben er vrij zeker van dat ze ze niet alle vier hebben verwijderd, daarom konden ze me niet vertellen welke specifieke remschijven het waren.
Niet ongewoon, afhankelijk van de rijomstandigheden of als hij in het water heeft gestaan. Mijn 2014 F150 had hetzelfde probleem bij ongeveer 60.000 mijl. Maar ik heb zelf remblokken en schijven vervangen voor ongeveer $150. Wagner-schijven en Bosch quietcast-blokken waren de dingen die ik het dichtst bij OEM vond...althans voor mijn Ford. Goede combinatie.
 
#6 ·
Laat me mijn gedachten even toelichten. Ik ben instructeur op een hogeschool die autotechniek doceert. Dus als je remschijven 50.000 km hebben gereden en de remblokken minimaal versleten zijn, zeg maar 5 mm of zo, dan heb je geen metaal op metaal. Als (en ik betwijfel het) ze een slagmeting hebben gedaan, is de toegestane afwijking 0,002, de diktevariatie is 0,0005, dus niet veel. De minimale dikte van de remschijf is 1,039". Hier is dus wat munitie. Wat is de dikte van mijn remschijf? Ze zouden de remschijven eigenlijk gewoon moeten opschuren en je een nieuwe set keramische remblokken moeten geven. De duurdere remblokken kosten misschien zo'n $70. De tijd om de remschijven op de auto te schuren, wat de manier is waarop het moet gebeuren, is maximaal 1,7 uur, voor zover ik kan zien. Dat is alleen voor de voorkant. Zoals gezegd, slijten de achterremmen lang niet zo snel. 0,7 uur voor de remblokken en 0,4 voor het opschuren van de remschijf, dus ik gok dat dat per stuk is. Ik weet niet wat ze vragen voor de arbeidskosten, maar hier in de buurt vraagt de dealer ongeveer $85, denk ik. Ik zou zeggen dat als je remschijven zo ver versleten zijn dat ze vervangen moeten worden in plaats van te worden opgeschuurd, ze je tanden eruit zouden schudden, zelfs als het geen valse zijn. Succes
 
#7 ·
Ze zouden de schijven echt gewoon opnieuw moeten bewerken en je een nieuwe set keramische remblokken moeten geven.
Vroeger was het heel normaal om schijven (en ook trommels) te draaien om ze opnieuw te bewerken.
Maar veel succes met het vinden van een garage die zich daar tegenwoordig mee wil bezighouden. Ik ken er hier in de buurt geen enkele die die optie aanbiedt. De waarheid is dat gloednieuwe schijven in OEM-kwaliteit voor de meeste toepassingen zo goedkoop zijn dat het de moeite voor de meeste garages gewoon niet waard is.
Voor een 2015 RAM kun je gloednieuwe OEM-equivalente schijven en remblokken voor beide voorwielen kopen voor $100, of duurdere "performance"-schijven en keramische remblokken, wederom voor beide voorwielen, voor het dubbele.
 
#8 ·
Had wat pulseren bij het intrappen van het rempedaal en een onafhankelijke garage zei dat mijn remblokken "ok" zijn met 5 mm - 6 mm, maar dat mijn remschijven krom zijn. Stelde voor om alle 4 de remschijven en remblokken te vervangen - $720. Hoewel de truck uit 2015 komt, heeft hij pas ongeveer 49.000 mijl op de teller staan. Lijkt het met deze kilometerstand vreemd dat de remschijven krom zijn? Ik ben er vrij zeker van dat ze ze er niet alle vier afgehaald hebben, waardoor ze me niet konden vertellen welke specifieke remschijven het waren.
Remschijven kunnen om een aantal redenen kromtrekken. Als je de remmen heet hebt laten worden en door een plas bent gereden, kunnen de remschijven kromtrekken. Alleen al door te rijden en de remmen heet te laten worden, kunnen ze kromtrekken. Een noodstop en een snelle afkoeling kunnen ervoor zorgen dat een remschijf kromtrekt. Als iemand de remmen laat slepen, kan een remschijf kromtrekken. Als iemand de wielmoeren onjuist aandraait, kan een remschijf kromtrekken, daarom moet je een momentsleutel gebruiken om wielmoeren aan te draaien.
 
  • Like
Reactions: PowerJrod
#9 ·
De meeste garages zullen een rotor niet meer afdraaien. Ik denk dat de autofabrikanten, om het gewicht te verminderen voor de brandstofbesparing die door de federale overheid aan hen is opgelegd, de rotoren zo dun hebben gemaakt als ze ermee weg kunnen komen. Het afdraaien van een moderne rotor resulteert meestal in een kromgetrokken rotor in een mum van tijd, omdat er gewoon niet zoveel materiaal op de rotor zit als vroeger.
 
#10 ·
U kunt Power Stop OEM-vervangings-remblokken en -schijven krijgen voor $187 voor alle vier de wielen of upgraden naar de Power Stop Z23-remmen met remblokken en schijven voor extra remprestaties voor $429. Zelf de onderdelen kopen en het zelf doen is naar mijn mening veel beter dan een garage $700 te betalen, alleen al voor de voorkant. En voor $828 kunt u Power Stop Z23 krijgen met remblokken, schijven en remklauwen die zijn gereviseerd met betere dan OEM-onderdelen. Ik heb onlangs het laatste pakket op mijn vrachtwagen gezet, maar met Power Stop Z36, omdat ik grotere banden heb, veel gewicht vervoer en vaak sleep. De Power Stop-remmen zijn een grote verbetering ten opzichte van de OEM. Het is een verschil van dag en nacht.
 
#12 ·
Had wat pulseren bij het intrappen van het rempedaal en een onafhankelijke garage zei dat mijn remblokken "ok" zijn met 5 mm - 6 mm, maar dat mijn remschijven krom zijn. Stelde voor om alle 4 de remschijven en blokken te vervangen - $720. Hoewel de truck uit 2015 komt, heeft hij pas ongeveer 49.000 mijl op de teller staan. Lijkt het met deze kilometerstand vreemd dat de remschijven krom zijn? Ik ben er vrij zeker van dat ze ze niet alle vier hebben verwijderd, daarom konden ze me niet vertellen welke specifieke remschijven het waren.
Ik zou ze absoluut niet vervangen met minder dan 50.000 mijl erop. Ik zou ze opnieuw laten afwerken. Natuurlijk zouden ze je waarschijnlijk iets anders vertellen voor een reparatie van $700.
 
#13 ·
en in druk verkeer pendelt, is het het beste om de schijven te vervangen telkens als je de blokken vervangt. Hoe groter de schijf, hoe gemakkelijker ze kromtrekken door hitte en vocht. Kies ook voor zachtere blokken zoals organische. De schijven gaan langer mee dan de blokken en worden niet zo heet als bij semi-metalen of keramische blokken. Gewoon mijn ervaring met het onderhouden van mijn gen 2 Dakota en Durango.
 
#34 ·
Het is mijn ervaring dat als je in een regenachtige stad (zoals Seattle) woont met veel heuvels of bergpassen (zoals Seattle)

en in druk verkeer pendelt, het het beste is om de rotors te vervangen elke keer dat je de remblokken vervangt. Hoe groter de rotor, hoe gemakkelijker ze kromtrekken door hitte en vocht. Kies ook voor zachtere remblokken zoals organische. De rotors gaan langer mee dan de remblokken en worden niet zo heet als bij semi-metalen of keramische remblokken. Gewoon mijn ervaring met het onderhouden van mijn gen 2 Dakota en Durango.
Dit is een vreselijk slechte suggestie..Organische remblokken zijn eigenlijk bedoeld voor "off road" of boerderij truck toepassingen..ze zijn samengesteld uit cellulose (plantmateriaal) en glas en slijten in minder dan 15k mijlen..in het proces waardoor je wielen eruit zien als het service-einde van een Russische ruimteraket uit de jaren 1980...het remstof is absoluut WAANZIN. Er is geen manier waarop remblokken die zo zacht zijn een rotorvervanging zouden rechtvaardigen..Ze zijn niet hard genoeg om zelfs het oppervlak te beschadigen..(dat is totdat ze in 12 weken versleten zijn en je de achterplaat gebruikt voor echte remkracht!!!
 
#14 ·
Ik waardeer ieders reactie. Ik woon in Austin, dus de recente sneeuwstorm buiten beschouwing gelaten (had daarvoor al problemen), niet veel weersverandering tussen de seizoenen en niet super nat. Ik ga de Powerstops bekijken. We slepen 1 of 2 keer per jaar een boot naar de dealer, dus we zullen waarschijnlijk naar de Z23's kijken. Ziet eruit als een eenvoudige klus, maar ik zal een compressietool voor de remzuiger moeten aanschaffen.
 
#15 ·
but will have to purchase a break piston compression tool.
I've found a large C-clamp and the right piece of wood will often work just fine, if you're the kind of person who has that kind of thing laying around in their garage.
Failing that, you can probably rent one from an auto parts store. Pretty sure Autozone has them to loan out, maybe even for free when/if you buy the parts there.
Then again, they can be found online for pretty cheap.

Good luck
Let us know how it plays out.
Be sure to meticulously clean all traces of shipping/storage protectant off the rotors before installation. A spray can of brake degreaser is probably a good buy to deal with that.
 
#17 ·
Brake Klean is de beste gok om anti-roest van de rotors te krijgen. Om de zuigers terug te duwen, kunt u de oude remblokken tegen de zuiger gebruiken. Als u een grote tang heeft, zouden deze hem terug moeten duwen. Laat één remklauw in elkaar gezet terwijl u de andere terugduwt, en installeer deze dan voordat u de tweede op elke as terugduwt. De reden is dat als u het niet doet en de andere eraf is, het de zuiger er volledig uit zou kunnen duwen en dan is het een rommeltje.
 
#20 ·
Nadat ik de ophanging en motor mods had geïnstalleerd, besloot ik de remmen te upgraden. Ik koos voor Powerstop Evolution rotors en Bosch Premium Quietcast keramische remblokken (ik sleep geen aanhangers en vervoer geen extra zware ladingen). Enorme verbetering. Zwager die in een 2020 Bighorn rijdt, reed in mijn truck en het eerste wat hij zei was hoe veel beter mijn truck remde dan die van hem. Zelf gedaan, de totale kosten waren ~360.
 
  • Like
Reactions: Slstarr1026
#22 ·
Nadat ik de ophanging en motormodificaties had geïnstalleerd, besloot ik de remmen te upgraden. Ik koos voor Powerstop Evolution-rotoren en Bosch Premium Quietcast keramische remblokken (ik sleep geen aanhangers en vervoer geen extra zware ladingen). Enorme verbetering. Zwager die in een 2020 Bighorn rijdt, reed in mijn truck en het eerste wat hij zei was hoeveel beter mijn truck remde dan die van hem. Zelf gedaan, de totale kosten waren ~360.
Ik vind Bosch Quietcast remblokken fijn!
 
#21 ·
Had wat pulseren bij het intrappen van het rempedaal en een onafhankelijke garage zei dat mijn remblokken "ok" zijn met 5 mm - 6 mm, maar dat mijn remschijven krom zijn. Stelde voor om alle 4 de remschijven en blokken te vervangen - $720. Hoewel de truck uit 2015 komt, heeft hij pas ongeveer 49.000 mijl op de teller. Lijkt het met deze kilometerstand vreemd dat de remschijven krom zijn? Ik ben er vrij zeker van dat ze ze niet alle vier hebben verwijderd, daarom konden ze me niet vertellen welke specifieke remschijven het waren.
Mijn oom, God hebbe zijn ziel, was de beste monteur die ik OOIT heb gekend. Hij en een vriend van mij zeiden altijd: DOE GEEN COMPROMISSEN MET DE REMMEN VAN UW VOERTUIG, HET IS LEUK OM TE GAAN, MAAR BETER ALS U KUNT STOPPEN! Koop echt goede remblokken en -schijven. Ik doe het zelf, het is niet moeilijk en bespaart VEEL geld!
 
#24 ·
De rotors zijn niet "kromgetrokken", de enige manier om dat te doen is ze roodgloeiend te verhitten, wat afgezien van racen of een serieus vastzittende remklauw en een lange steile afdaling met hoge snelheid, je ze nog nooit zo heet hebt gekregen..... Heb je ooit gezien dat je remmen daadwerkelijk roken of dat de rotors gloeien?

Wat je wel hebt, is afwijking in het rotorvlak, overmatige slingering of een combinatie, wat het gevolg kan zijn van goedkope, slechte kwaliteit rotors, die door de afwijkingen in de "goedkope" rotor bij installatie met de tijd meer uitgesproken worden.

De belangrijkste reden voor de meeste rotorpulsatie is echter te wijten aan onjuiste plaatsing van de remblokken en/of oververhitting van het remblokmateriaal, wat de neiging heeft op te treden bij goedkopere "organische" en/of semi-metalen remblokken. In feite is wat je voelt een zeer kleine verhoging in het rotoroppervlak, als gevolg van remblokmateriaal dat op het rotorvlak "afgedrukt" wordt door een hete stop, d.w.z. lange uitloop van de oprit en dan stoppen aan het einde en de remdruk vasthouden. Het veroorzaakt dat een zeer kleine hoeveelheid van het remblok vast komt te zitten aan de rotor. Deze "verhoogde" plek veroorzaakt na verloop van tijd dat zowel het remblok- als het rotorvlak ongelijkmatig slijten, wat resulteert in een pulsatie in het remsysteem. Wat, als het erg genoeg is, kan worden verergerd door het ABS-systeem, omdat het ABS-systeem een dreigende blokkering van de banden "voelt" en de druk vermindert.
Dit probleem kan ook worden veroorzaakt door beperkt onregelmatig gebruik, omdat de rotorvlakken roesten of verontreinigd raken en vervolgens onjuist worden schoongemaakt.

Ook onjuist en overdreven aangedraaide wielmoeren, vooral bij hoge hitte door zwaar remmen. Probeer hiervoor de moeren los te draaien en correct opnieuw aan te draaien. (Vraag ook om alleen met de hand aan te draaien bij het uitvoeren van banden- of ander werk waarbij de velg wordt verwijderd)

Om rempulsatie op de lange termijn te minimaliseren, volg je een juiste inrijprocedure voor de remblokken (ik persoonlijk vind de procedure van Power Stops prettig en heb deze effectief bevonden).
Om rempulsatie bij de eerste waarneming te proberen te verhelpen, probeer je een inrijprocedure voor de remblokken, omdat deze mogelijk het rotoroppervlak kan "reinigen" en de remblokken "opnieuw kan plaatsen".
Om pulsatie als gevolg van langdurige inactiviteit te minimaliseren, beweeg je het voertuig langzaam terwijl je de remmen lichtjes sleept, waarbij je de snelheid en de remdruk verhoogt, dit hoeft slechts 30 tot 60 meter te zijn. Gebruik vervolgens een inrijproces voor de remblokken om de remblokken opnieuw te plaatsen.

Ik dacht, net als anderen al jaren, dat ik "kromgetrokken" rotors had. Maar na problemen met een vrachtwagen heb ik me verdiept in "kromgetrokken rotors" en het afdrukken van remblokmateriaal op het rotorvlak, en hoe je het kunt proberen te verhelpen.... Zeker, het werkte. Ik ben nu erg nauwgezet met mijn inrijprocedure voor de remblokken, omdat dit de belangrijkste stap is, afgezien van de juiste reminstallatie......

Net als het installeren van een vlakke klepstoter nokkenas.... Als je het inrijproces voor de nokkenas en de stoters niet volgt, is het slechts een kwestie van tijd voordat het systeem faalt.

Ten slotte ben ik geen gecertificeerde monteur, maar ik doe al tientallen jaren remmen aan mijn auto's, familieauto's, auto's van vrienden, enz. Ik ben zo kieskeurig dat ik niemand aan mijn remsystemen laat werken. Ik doe ook mijn onderzoek als ik een probleem heb. Er zijn veel goede artikelen over dit probleem op het net. Hier is er een waarvan ik dacht dat hij relevant was, maar ze gaan niet erg in detail over hoe je de waarschijnlijkheid kunt verminderen en naar mijn mening het belang van het inrijden van remblokken, maar nogmaals, er is veel informatie over dit probleem.

 
#27 ·
De rotors zijn niet "kromgetrokken", de enige manier om dat te doen is ze roodgloeiend te verhitten, wat buiten racen of een serieus vastzittende remklauw en een lange steile afdaling met hoge snelheid, je ze nog nooit zo heet zult hebben gekregen..... Heb je ooit gezien dat je remmen daadwerkelijk roken of rotors gloeien?

Wat je wel hebt, is afwijking in het rotorvlak, overmatige slingering, of een combinatie, wat het gevolg kan zijn van goedkope rotors van slechte kwaliteit, die door de afwijkingen in de "goedkope" rotor bij installatie met de tijd meer uitgesproken worden.

De belangrijkste reden voor de meeste rotorpulsatie is echter te wijten aan onjuiste plaatsing van de remblokken, en/of oververhitting van het remblokmateriaal, wat de neiging heeft om op te treden bij goedkopere "organische" en/of semi-metalen remblokken. In feite is wat je voelt een zeer kleine verhoging in het rotoroppervlak als gevolg van remblokmateriaal dat op het rotorvlak "geïmpregneerd" is door een hete stop, d.w.z. een lange uitloop van de oprit en dan tot stilstand komen aan het einde en de remdruk vasthouden. Het veroorzaakt dat een zeer kleine hoeveelheid van het remblokoppervlak aan de rotor blijft kleven. Deze "verhoogde" plek veroorzaakt na verloop van tijd dat zowel het remblok- als het rotorvlak ongelijkmatig slijten, wat resulteert in een pulsatie in het remsysteem. Wat, als het erg genoeg is, kan worden verergerd door het ABS-systeem, omdat het ABS-systeem een dreigende blokkering van de band "voelt" en de druk loslaat.
Dit probleem kan ook worden veroorzaakt door beperkt onregelmatig gebruik, omdat de rotorvlakken roesten of verontreinigd raken en vervolgens onjuist worden schoongemaakt.

Ook onjuist en overdreven aangedraaide wielmoeren, vooral bij hoge hitte door zwaar remmen. Probeer hiervoor de moeren los te draaien en correct opnieuw aan te draaien. (vraag ook om alleen met de hand aan te draaien bij het uitvoeren van banden of ander werk waarbij de velg wordt verwijderd)

Om rempulsatie op de lange termijn te minimaliseren, volg je een juiste inrijprocedure voor de remblokken (ik persoonlijk vind de procedure van Power Stops prettig en heb deze effectief bevonden).
Om rempulsatie bij de eerste waarneming te proberen te verhelpen, probeer je een inrijprocedure voor de remblokken, omdat deze mogelijk het rotoroppervlak kan "reinigen" en de remblokken "opnieuw kan plaatsen".
Om pulsatie als gevolg van langdurige inactiviteit te minimaliseren, beweeg je het voertuig langzaam terwijl je de remmen lichtjes aantrekt, waarbij je de snelheid en de remdruk verhoogt, dit hoeft slechts 30 tot 60 meter te zijn. Gebruik dan een inrijproces voor de remblokken om de remblokken opnieuw te plaatsen.

Ik dacht, net als anderen al jaren, dat ik "kromgetrokken" rotors had. Maar na problemen met een vrachtwagen heb ik me verdiept in "kromtrekkende rotors" en het impregneren van remblokmateriaal op het rotorvlak, en hoe je het kunt proberen te verhelpen.... Zeker, het werkte. Ik ben nu zeer nauwgezet met mijn inrijproces voor de remblokken, omdat dit de belangrijkste stap is, afgezien van de juiste installatie van de remmen......

Net als bij het installeren van een platte klepstoter nokkenas.... Als je het inrijproces voor de nokkenas en de stoters niet volgt, is het slechts een kwestie van tijd voordat het systeem faalt.

Ten slotte ben ik geen gecertificeerde monteur, maar ik doe al tientallen jaren remmen aan mijn auto's, familieauto's, auto's van vrienden, enz. Ik ben zo kieskeurig dat ik niemand aan mijn remsystemen laat werken. Ik doe ook mijn onderzoek als ik een probleem heb. Er zijn veel goede artikelen over dit probleem op het net. Hier is er een waarvan ik dacht dat hij relevant was, maar ze gaan niet erg in detail over hoe je de kans kunt verkleinen en naar mijn mening het belang van het inrijden van remblokken, maar nogmaals, er is veel informatie over dit probleem.

Ik ben maar één keer voor "goedkope" rotors van Napa gegaan, ze kromtrokken in minder dan 18 maanden, de voorkant van mijn Dakota schudde als een gek als ik op de remmen trapte, daarna besloot ik voor de premium remblokken en remmen te gaan en heb nooit meer omgekeken!
 
#25 ·
Ter info: de meeste garages doen hun werk goed bij het vervangen van remblokken, enz.... Ze stoppen gewoonlijk met het vervangen van de hardware. Ze vergeten het of doen het gewoonweg niet om de remmen in te remmen na de installatie van nieuwe remmen. De meesten geloven dat het niet meer nodig is met de nieuwe materialen, en daarom is het niet nodig om de blokken te verwarmen om ze te laten ontgassen, enz., zoals het decennia geleden het geval was met oudere remblokverbindingen.

Maar net als bij metaal is het temperen wat het metaal sterker maakt als het goed gebeurt.
 
#26 ·
Ik koop remblokken die vrij snel slijten. De remschijven gaan op die manier langer mee. Een harde, duurzame remblok slijt de remschijven sneller. Ik doe alles zelf en heb op die manier zelden een remschijf vervangen. Ik heb zelfs een 45+ jaar oude vrachtwagen met originele remschijven. Toegegeven, ze zijn niet gemaakt van chinesium. lol
 
#28 ·
Octane - je hebt gelijk, zachtere remblokken zorgen voor een langere levensduur van de remschijven wat betreft slijtage. De zachtere remblokken zijn echter gevoeliger voor het probleem, en de nieuwere remschijfdesigns en -diktes zijn niet echt ontworpen of in staat om herhaaldelijk te worden gereviseerd. Vroeger kon je een set remschijven 4 of 5 keer afdraaien voordat de toleranties te klein werden. De meeste remschijven van tegenwoordig kun je 1 of misschien 2 keer afdraaien, maar dan heb je ook te maken met de warmteafvoer en hoe deze interageert met de klemkrachten van de velgen.

Kortom, een truck uit de jaren 70 heeft af fabriek een kleinere diameter maar een veel dikkere remschijf.

Nafremmen zijn in alle opzichten altijd langer meegegaan dan de opschuifbare remschijven.

Wat betreft de harde remblokken en de remschijven van tegenwoordig. Daarom koop je een kwaliteitsremschijf- en remblokkensysteem, en nogmaals, remschijven zijn tegenwoordig echt ontworpen om bij elke remreparatie te worden vervangen, althans naar mijn mening.
 
#31 ·
Vroeger had ik een F250 uit 2000 die remschijven at. Ik kon niet meer dan 25.000-35.000 uit een set halen. We ontdekten eindelijk waarom. Ik gebruikte de truck uitgebreid om boten te slepen waar ik in ging vissen. Ik viste voornamelijk in de omgeving van de Big Bend Gulf Coast. De hellingen in dat gebied zijn erg ondiep, waardoor het nodig is om ver de helling af het water in te rijden. Hete remschijven van de rit naar beneden, direct in koel zout water dompelen = kromgetrokken remschijven. Ter informatie: het probleem nooit opgelost, gewoon geleerd om te leven met een pulserend rempedaal. Vreemd, maar nadat ik die truck had verkocht, had ik dat probleem nooit meer met Dodge- of GM-trucks.
 
#32 ·
Ja, het afschrikken van heet metaal kan vervormingen die al in het metaal aanwezig zijn, verergeren. Goedkope rotoren hebben vaak geen consistente moleculaire structuren over het gehele rotoppervlak. De combinatie hiervan betekent dat er delen van het oppervlak zullen zijn waarop het rotoppervlak "harder" is dan andere en het resultaat is variatie in dikte.

Het andere probleem, dat ik persoonlijk heb ervaren en dat, indien niet gecontroleerd/opgelost, tot permanente vervorming zal leiden, zijn over-aangedraaide wielmoeren en hete rotoren. De over-aangedraaide wielmoeren op de velg werken als een bankschroef op het naaf-oppervlak van de rotoren. Wanneer het intens wordt verhit, zet het metaal van nature uit en wordt het meer "buigzaam", met als gevolg dat de rotor zal torderen / "kromtrekken". Indien niet gecorrigeerd, zal dit leiden tot permanente schade aan de rotor.

Terugkomend op mijn uitspraak van "kromtrekkende" rotoren of het hebben van "kromgetrokken" rotoren, is dat de meeste mensen die zeggen dat ze een "kromgetrokken" rotor hebben, met name binnen de eerste 5.000 - 10.000 mijl, in feite het gevolg is van remblokmateriaal dat op het rotoppervlak is afgedrukt. En voor degenen die geen zware lasten slepen, niet langdurig sportief rijden, of niet slepen met de remmen of zware lasten van steile hellingen afvoeren, hebben de neiging om hun rotoren nooit te kromtrekken, maar in plaats daarvan gewoon remblokmateriaal op het oppervlak achter te laten.

In de meeste van deze gevallen, indien opgemerkt voordat er echte slijtage-afwijkingen plaatsvinden, kan een juiste remblok-inrijprocedure meestal de opbouw verwijderen die is achtergelaten door het remblokmateriaal wanneer dit zich voordoet...

Kortom, ik probeer gewoon mensen zover te krijgen dat ze een juiste remblok-inrijprocedure uitvoeren voordat ze een hoop geld uitgeven aan het vervangen van wat hoogstwaarschijnlijk goede remcomponenten zijn die gewoon remblokmateriaal op het rotoppervlak hebben.

Ik heb ontdekt dat ik, sinds ik hierover heb geleerd en een remblok-inrijprocedure ben gaan gebruiken bij het eerste teken van zelfs de geringste pulsering, in staat ben geweest om een set remblokken te gebruiken voor hun volledige bruikbare levensduur. Ik wil ook toevoegen dat ik de neiging heb om voorste rotoren te vervangen bij elke remklus tot minstens 130.000 mijl. Daarna hangt het af van de staat van het voertuig (d.w.z. roestig / overwegen om binnen 18 maanden of minder te vervangen), de staat van de rotor (d.w.z. groeven in het rotoppervlak, verkleuring, overmatige slingering, overmatige verglazing), of een duidelijk gedefinieerd probleem dat rotorvervanging rechtvaardigt (d.w.z. een vastzittende of hangende remklauw die ervoor heeft gezorgd dat de remmen oververhit zijn geraakt of bijna oververhit zijn geraakt). Achterste rotoren, ik heb de neiging om het oppervlak met schuurpapier op te ruwen en de remblokken te vervangen, omdat ze meestal pas na 75.000 - 100.000 mijl vervangen hoeven te worden, en omdat ze in de meeste gevallen slechts ongeveer 10% van de remkracht leveren, krijgen ze niet de warmtecycli en de resulterende problemen die de voorste rotoren kunnen en vaak hebben.

Ik wil een clausule toevoegen aan mijn laatste verklaring, mijn 2019 Ram is de eerste truck die ik heb gehad met tractiecontrole en de andere stabiliteitssystemen die de remmen gebruiken. Mijn enige andere voertuigen waarmee ik te maken heb gehad met tractie- en controlesystemen zijn een 06 Freestar en mijn 15 Rav4 AWD. De bus had geen vermogen naar achteren en de Rav4 is zowel licht als de achteras wordt alleen ingeschakeld als er sprake is van tractieverlies, dus de remactiviteit/slijtage achter lijkt meer in de lijn te liggen van een normale voorwielaandrijving. Mijn verwachting is dat mijn Ram, met name met het feit dat ik de Hemi heb, evenals zijn extreem geavanceerde tractie- en stabiliteitssysteem dat me steeds weer verrast met wat het kan doen, veel eerder en vaker achterste remblokken nodig zal hebben dan welke andere truck of auto dan ook die ik ooit heb gehad. Als gevolg hiervan zal het hoogstwaarschijnlijk de eerste zijn waarbij ik de achterste rotoren vervang ruim voordat deze 100.000 mijl bereikt.

Ik neem ook aan dat ik de remblokken minstens 60% eerder zal vervangen dan op welke andere auto of truck dan ook die ik heb gehad, als gevolg hiervan. Ik kan meestal minstens 50.000, zo niet bijna 70.000 op remblokken krijgen, behalve eventuele remklauwproblemen, enz. en het type rijden dat het voertuig regelmatig ziet (d.w.z. in het noorden van NJ was het ongeveer 45.000-55.000 met stop-and-go-snelweg, North Central Mass en SW Virginia dichter bij 70.000)
 
#33 ·
Had wat pulseren bij het intrappen van het rempedaal en een onafhankelijke garage zei dat mijn remblokken "ok" zijn met 5 mm - 6 mm, maar dat mijn schijven krom zijn. Stelde voor om alle 4 de schijven en blokken te vervangen - $720. Hoewel de truck uit 2015 komt, heeft hij pas ongeveer 49.000 mijl op de teller staan. Lijkt het bij deze kilometerstand vreemd dat de schijven krom zijn? Ik ben er vrij zeker van dat ze ze er niet alle vier afgehaald hebben, waardoor ze me niet konden vertellen welke specifieke schijven het waren.
Dit gebeurde met mijn 1997 Ram toen hij nieuw was en ik heb hem minstens 10 keer in hun garage gehad voor reparaties! Sterker nog, op een gegeven moment zei hun monteur tegen me 'zo rijden trucks'. Een vriend van me zei me om langzaam over de weg te rijden en te remmen met mijn handrem met de hendel getrokken (zodat hij niet op slot zou gaan) en als hij niet schokte, waren de schijven krom. Dat was het.... Ik moest nog steeds ruzie maken met de dealer, maar ze hebben ze uiteindelijk gerepareerd. De mijne had minder dan 25.000 mijl toen dit begon. Nadat ze de schijven hadden vervangen, is het nooit meer gebeurd. Lang antwoord, maar misschien een historisch schijfprobleem met Rams. Ik zou informeren naar een mogelijke terugroepactie of een servicebulletin via FC.