DODGE RAM FORUM banner

2012 Express/Aftermarket Cruise Control

4.7K views 10 replies 6 participants last post by  Stormracer  
#1 ·
Hé jongens, ik heb mijn 2012 Express in januari gekocht, en het enige dat ontbreekt is Cruise Control...Rostra maakt een kit voor de '09-'11 Ram's, maar hun technische ondersteuning vertelde me dat de PCM niet actief is af fabriek (wat de vorige modellen in feite een plug-and-play-systeem maakte.) Mijn vraag is...Zou ik het Rostra-systeem van de vorige jaren kunnen installeren en de dealer de PCM kunnen laten flashen? Ik weet dat Rostra uiteindelijk met een oplossing komt die de dealer niet betreft, maar ik wil het graag gedaan hebben voordat ik serieuze afstanden moet rijden. Trouwens, na de overstap van een '05 Ram met een 4.7L naar de Hemi, kan ik alleen maar zeggen dat het ding een puur genot is om in te rijden...En eigenlijk een stuk beter qua brandstofverbruik :)

#2 ·
Wauw!...Ik had niet verwacht dat je überhaupt een Express zonder cruise control kon krijgen. Ik heb jarenlang een Rostra gebruikt op mijn vorige truck, en ze maken een goed product, maar ik kan niet helpen, want de mijne was een kabel/stang model. Dit is een van de valkuilen van drive-by-wire, maar dat is de manier waarop al die dingen gaan. Als je het niet erg vindt om te vragen, wat was de prijs op de sticker en de uiteindelijke "echte" prijs die je voor dat model hebt betaald? Ik ben helemaal niet negatief, ik heb gewoon al zo lang geen voertuig meer gezien dat zonder cruise control werd aangeboden, dat ik dacht dat het in principe standaard was.

#3 ·
Hier is een e-mail van de lokale winkel die de mijne gaat doen.
--------------------------------------------------------------
"Ik heb contact gehad met Rostra, het bedrijf dat de cruise control-eenheden maakt. Ze informeerden me dat ze de nieuwe eenheid voor de 2012 ram hebben voltooid. Hij zei echter dat deze nog in het systeem moest worden geplaatst en een artikelnummer moest krijgen. Dus hij gokte nog een paar weken voordat ze naar retailers beginnen te verzenden."