Heb vanmorgen de service gedaan. Kostte me even, want ik zat vast aan de verdomde torx-schroef die de filter vasthoudt, omdat de uitlaat in de weg zat lol. Ik heb zo goed als ik kon geprobeerd de onderdelen van Autozone te gebruiken, maar ze hebben het niet direct in hun computer, dus ik ben gegaan voor de Advance Auto Pro King kits. (PK-330 & PK 331) <<dat zijn beide filters en de pakking. Heb ook 8 liter Castrol ATF 4+ of hoe het ook heet gekocht....
Ik heb de voorkant van mijn truck een beetje omhoog gekrikt (mijn treeplanken hangen laag en mijn dikke buik past niet lol)
Dit is het moeilijkste deel....geen aftapplug, dus probeer de pan af te tappen zonder een rommel te maken, ik heb het langzaam gedaan en geen druppel gemorst.
De pan schoongemaakt (er was geen pakking, het was RTV-afdichtmiddel).
De koelleidingfilter losgeschroefd (wow, het zat strak). Schroef de nieuwe zo strak mogelijk met de hand vast.
Nu waar ik vast kwam te zitten....de verdomde torx-schroef die de carterfilter vasthoudt, kon ik niet bereiken met mijn gereedschap (ik heb beperkte opties voor torx) vanwege de uitlaat crossover pijp....dus ik gebruikte een torx bit voor een schroevendraaier/boor en greep hem met een waterpomptang en kreeg hem eraf (zo'n 30 min lol). Oude filter eruit getrokken, nieuwe filter geïnstalleerd, ervoor gezorgd dat hij goed in de rubberen ring zat (ik heb de rubberen ring niet vervangen). Opnieuw geïnstalleerd en de torx-schroef op dezelfde manier vastgedraaid en vastgezet, daarna een slag of zo.
De pan opnieuw geïnstalleerd en de rubberen pakking gebruikt, gewoon voor het gemak, en ik ben van plan om uiteindelijk de pan te vervangen door een aluminium diepe pan, zodat hij gemakkelijker schoon te maken is. Ik heb de pakking op de pan op de grond gelegd en de schroeven erdoorheen geduwd om de pakking op zijn plaats te houden, en toen heb ik hem erop gezet.
Kon geen momentsleutel goed manoeuvreren in het gebied, dus kruislings aangedraaid tot de panbouten iets over handvast waren, daarna er een aangedraaid tot ongeveer 105 in lbs, daarna gevoeld met mijn ratel, en de rest aan die "gevoel" aangepast.
4 of 5 liter ingegoten, gecontroleerd en het raakte nauwelijks de peilstok....nog een ingegoten en het niveau was goed. Truck gestart, in elke versnelling gezet, toen weer gecontroleerd en nog 2 of zo liter genomen. Je moet 8 liter kopen.
Ik denk dat ik uiteindelijk ongeveer 7,5 liter heb ingegoten, en ik heb hem iets te vol gedaan. Ik heb hem later na een rit gecontroleerd en de trans temp was ongeveer 160 graden F, en het was ongeveer 1/8 inch of zo boven de hoge markering als hij heet was (er staat heet is 180), dus hij is iets te vol. Zal dit hem beschadigen? Ik kan er wat uitzuigen als het nodig is, maar als het geen kwaad kan, zou ik het liever laten...
Oh ik vergat, ik heb ook de magneet in de pan schoongemaakt en hem toen weer geïnstalleerd terwijl de pan eruit was.
Ongeveer $75 voor alle onderdelen en vloeistoffen, dat is inclusief een bus reiniger en RTV (ik zal teruggaan voor ongeveer $7).
Bedankt allemaal voor alle hulp. Schakelen misschien IETS steviger, de oude vloeistof was erg rood en rook prima.
Iemand info over mijn lichte overvulling?