DODGE RAM FORUM banner
21 - 39 of 39 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ik ben in de war. Ik dacht dat de 4.7L dezelfde transmissie had en dezelfde filter(s) zou gebruiken? Aangezien je een 4.7L armyofone hebt en dit hebt gedaan, kun je helpen?

Discussion starter · #23 ·
Dus chvyklr, aangezien die van jou 2wd is, had je maar één filter? Of had je nog steeds 2 filters? Volgens de autozone-database had de 4.7L 2wd één filter en de hemi 2wd beide...agh, dit soort dingen is zo frustrerend lol.

so chvyklr, since yours is 2wd did you only have one filter? Or did you still have 2 filters? According to the autozone database the 4.7L 2wd had one filter, and the hemi 2wd had both...agh stuff like this is so frustrating lol.
Sorry, had u meer info moeten geven. De Wix-kit die ik via Amazon bestelde, werd geleverd met beide (spin-on & platte) filters in één doos. Ze vermeldde 2 verschillende artikelnummers (4x4 & 2wd). Ik denk dat het enige verschil in het platte filter zit.

Discussion starter · #25 ·
Oké bedankt. Ik vraag me af of Autozone de andere filters om de een of andere reden apart vermeldt (ervan uitgaande dat ik ze allebei heb). Weten jullie de juiste namen van beide filters, zodat ik ze morgen kan vragen? Ik kan ook Dodge bellen om te zien of er verschillen zijn...

Dus ik heb nu verwarring/problemen met deze trans service...

Ik ging naar autozone om de trans filters en dergelijke te kopen en dit kwam er in de computer uit:

2010 Dodge Truck RAM 1500 SLT 2WD
8 cilinder 287/Q4704 P 4.7L Flex Fuel

Duralast
Onderdeel # TF164
Deze was een enkele filter (de platte) en een pakking

of

2010 Dodge Truck RAM 1500 SLT 2WD
8 cilinder 345/Q5654 T 5.7L SFI Hemi OHV

Duralast
Onderdeel # TF349
Deze was beide filters (platte en oliefilter-achtige) en ik denk ook een pakking
Ik ben in de war, ik dacht dat de 4.7L dezelfde trans had en dezelfde filter(s) zou gebruiken?
Omdat je een 4.7L armyofone hebt en dit hebt gedaan, kun je helpen?
Ik heb TF 349 gebruikt. De transmissies zijn identiek, behalve het boutpatroon op de belhuizing en de grootte van de ingaande as.

Discussion starter · #29 ·
Dankjewel! Ik wil dit dit weekend doen, dus ik ga waarschijnlijk voor de duralast, want die hebben ze op voorraad om de hoek. Denk je dat de wix beter is? De kit kwam ook met een pakking... heb je die gewoon niet gebruikt?

Dank u ook! Ik wil dit dit weekend doen, dus ik ga waarschijnlijk voor de duralast, want die hebben ze hier om de hoek op voorraad. Denk je dat de wix beter is? De kit kwam ook met een pakking... heb je die gewoon niet gebruikt?
sommige kits worden met een pakking geleverd, andere niet. De transmissie heeft het NIET NODIG. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan pakkingen... maar de 09's gebruiken ze helemaal niet. 10's waren wisselvallig, 11's gebruiken er een.

Discussion starter · #31 ·
Oké, als er een pakking in de kit zit, zal ik die waarschijnlijk gebruiken, gewoon omdat het schoner is. Ik zal ook kijken wat mijn truck nu heeft....Ik wil een aluminium diepe pan kopen en dit zou de tijd zijn om het te doen, maar ik kan het me nu niet veroorloven...

De pakking zit waarschijnlijk helemaal opgevouwen in de doos en het zal een enorme PITA zijn om de rubberen pakking te laten meewerken, zodat alle panbouten op één lijn liggen.

Ieder het zijne, maar ik zou de rode hoge temperatuur RTV gebruiken. Laat ons weten welke route je neemt en hoe het uitpakt.

Discussion starter · #33 ·
Oké, zou het zaterdag moeten doen. Ik ga gebruiken wat het nu heeft (pakking vs. RTV), dus dat zal ik uitzoeken als ik de carterpan eraf haal. Ik ben naar de website van Advanced Auto gegaan en ze laten duidelijk de filterkits zien, terwijl Autozone verwarrend was. Ze hebben allemaal hetzelfde onderdeelnummer voor het koelerretourfilter (oliefilter-achtig), maar er zijn verschillende onderdeelnummers voor de 2WD- versus de 4WD-reguliere platte filter. Ik weet dat je me dit met de Wix-filter hebt verteld, maar dit bevestigt het alleen maar van een ander merk.... Ik denk dat het Pro King of zoiets was.... zal dat waarschijnlijk kopen, hoewel ik een hekel heb aan Advanced Auto, zou veel liever bij Autozone kopen...

Discussion starter · #34 ·
Heb vanmorgen de service gedaan. Kostte me even, want ik zat vast aan de verdomde torx-schroef die de filter vasthoudt, omdat de uitlaat in de weg zat lol. Ik heb zo goed als ik kon geprobeerd de onderdelen van Autozone te gebruiken, maar ze hebben het niet direct in hun computer, dus ik ben gegaan voor de Advance Auto Pro King kits. (PK-330 & PK 331) <<dat zijn beide filters en de pakking. Heb ook 8 liter Castrol ATF 4+ of hoe het ook heet gekocht....

Ik heb de voorkant van mijn truck een beetje omhoog gekrikt (mijn treeplanken hangen laag en mijn dikke buik past niet lol)
Dit is het moeilijkste deel....geen aftapplug, dus probeer de pan af te tappen zonder een rommel te maken, ik heb het langzaam gedaan en geen druppel gemorst.
De pan schoongemaakt (er was geen pakking, het was RTV-afdichtmiddel).
De koelleidingfilter losgeschroefd (wow, het zat strak). Schroef de nieuwe zo strak mogelijk met de hand vast.
Nu waar ik vast kwam te zitten....de verdomde torx-schroef die de carterfilter vasthoudt, kon ik niet bereiken met mijn gereedschap (ik heb beperkte opties voor torx) vanwege de uitlaat crossover pijp....dus ik gebruikte een torx bit voor een schroevendraaier/boor en greep hem met een waterpomptang en kreeg hem eraf (zo'n 30 min lol). Oude filter eruit getrokken, nieuwe filter geïnstalleerd, ervoor gezorgd dat hij goed in de rubberen ring zat (ik heb de rubberen ring niet vervangen). Opnieuw geïnstalleerd en de torx-schroef op dezelfde manier vastgedraaid en vastgezet, daarna een slag of zo.
De pan opnieuw geïnstalleerd en de rubberen pakking gebruikt, gewoon voor het gemak, en ik ben van plan om uiteindelijk de pan te vervangen door een aluminium diepe pan, zodat hij gemakkelijker schoon te maken is. Ik heb de pakking op de pan op de grond gelegd en de schroeven erdoorheen geduwd om de pakking op zijn plaats te houden, en toen heb ik hem erop gezet.
Kon geen momentsleutel goed manoeuvreren in het gebied, dus kruislings aangedraaid tot de panbouten iets over handvast waren, daarna er een aangedraaid tot ongeveer 105 in lbs, daarna gevoeld met mijn ratel, en de rest aan die "gevoel" aangepast.
4 of 5 liter ingegoten, gecontroleerd en het raakte nauwelijks de peilstok....nog een ingegoten en het niveau was goed. Truck gestart, in elke versnelling gezet, toen weer gecontroleerd en nog 2 of zo liter genomen. Je moet 8 liter kopen.
Ik denk dat ik uiteindelijk ongeveer 7,5 liter heb ingegoten, en ik heb hem iets te vol gedaan. Ik heb hem later na een rit gecontroleerd en de trans temp was ongeveer 160 graden F, en het was ongeveer 1/8 inch of zo boven de hoge markering als hij heet was (er staat heet is 180), dus hij is iets te vol. Zal dit hem beschadigen? Ik kan er wat uitzuigen als het nodig is, maar als het geen kwaad kan, zou ik het liever laten...

Oh ik vergat, ik heb ook de magneet in de pan schoongemaakt en hem toen weer geïnstalleerd terwijl de pan eruit was.

Ongeveer $75 voor alle onderdelen en vloeistoffen, dat is inclusief een bus reiniger en RTV (ik zal teruggaan voor ongeveer $7).

Bedankt allemaal voor alle hulp. Schakelen misschien IETS steviger, de oude vloeistof was erg rood en rook prima.
Iemand info over mijn lichte overvulling?

Discussion starter · #35 ·
Oh, ik heb mijn trans-temperatuur nooit nauwlettend in de gaten gehouden, maar na de rest van de dag te hebben gereden (heb een flink stuk gereden, minstens 100 mijl)...en tijdens het cruisen rond de 50 mph leek de temperatuur rond de 150 tot 155 graden te liggen. Tijdens het cruisen rond de 70 mph was het rond de 160-165 graden. Ik stopte en liet hem ongeveer 10 minuten stationair draaien terwijl ik de laadbak aan het laden was (vrouw moest airco op de passagiersstoel hebben lol) en de temperatuur liep in die tijd op tot 177 graden...is dit abnormaal?

Discussion starter · #36 ·
Nou, ik heb net een hoop gegoogeld, en wat ik vond over het iets te veel vullen van de transmissie is dat het geen probleem is. Het ergste waar ik op moet letten is dat de vloeistof oververhit raakt en uitzet en uit de vulbuis druppelt en op de uitlaat komt en vlam vat... nou, ik heb vandaag veel gereden en dat is niet gebeurd haha. Een andere slechte zaak zou zijn dat de vloeistof boven de pakking op de carterpan komt te zitten en een lekkage veroorzaakt... als dat het ergste is, is dat niet zo erg. Ik ontdekte dat transmissies een ontluchting hebben en dat deze als overloop fungeert, dus elke overmatige hoeveelheid vloeistof zou uit de ontluchting komen. Ik denk dat ik misschien 1/4 tot 1/2 qt te veel heb... zou niet uit moeten maken.

Ik heb ook de temperatuur gegoogeld en bij de meeste andere voertuigen werkt de transmissie dichter bij 200 graden of hoger. Dus ik maak me nu ook geen zorgen meer over de temperatuur...

Mooi geschreven! Ik zou me geen zorgen maken over 1/8", want dat is nauwelijks iets. Ik heb geen idee hoe de 4.7L uitlaat eruit ziet, maar toen ik mijn y-pipe vervanging deed, heb ik de uitlaat cross-over naar achteren verplaatst, richting de transmissie uitgangsflens. Ik dacht dat dit de transmissievloeistofvervanging gemakkelijker zou maken en het me in staat zou stellen om de diepst mogelijke carterpan te gebruiken (wat trouwens de 68RFE is). Heb de mijne nog niet vervangen, dus ik weet niet hoeveel vloeistofvermeerdering je krijgt, maar ik denk dat het ongeveer 4 qt toename is.

Oh, en ik heb ook gezien dat mijn transmissietemperaturen stijgen tijdens het stationair draaien. Ik weet niet zeker of het het gebrek aan luchtstroom door de transmissiekoeler is of wat.

Discussion starter · #38 ·
Mooi geschreven! Ik zou me geen zorgen maken over 1/8", want dat is nauwelijks iets. Ik heb geen idee hoe de 4.7L uitlaat eruit ziet, maar toen ik mijn y-pipe verving, liet ik de uitlaat cross-over naar achteren verplaatsen in de richting van de trans output flange. Ik dacht dat dit het vervangen van de transvloeistof gemakkelijker zou maken en het stelt me in staat om de diepst mogelijke pan te gebruiken (wat trouwens de 68RFE is). Heb de mijne nog niet vervangen, dus ik weet niet hoeveel vloeistof je meer krijgt, maar ik denk dat het ongeveer 5 qt meer is.

Oh en ik heb ook gezien dat mijn trans temps stijgen tijdens het stationair draaien. Ik weet niet zeker of het het gebrek aan luchtstroom door de trans cooler is of wat.
Bedankt, ja, als ik mijn uitlaat doe, zal ik hem ook op dezelfde manier als jij verplaatsen. Mijn uitlaatpijp is ook plat geknepen waar hij oversteekt, gewoon weer een beperking.

Heb je een foto van die pan?

Ik heb vanmorgen mijn olie ververst, dus ik dacht dat ik wat vacuümslang en een zuigpomp zou gebruiken om wat vloeistof eruit te zuigen, ik heb waarschijnlijk ongeveer 1/2 qt eruit gehaald en het niveau lijkt nu correct (koud) Ik zal het later warm controleren...

Ik heb het nog niet uit de doos gehaald, maar kan gemakkelijk een foto of twee maken als je wilt. Hier is de link naar Mag hytec. Zegt dat deze pan 3-4 liter meer bevat dan de originele 68RFE-pan, dus ik weet niet hoe dat zich verhoudt tot de originele 545RFE-pan.

Ik heb de mijne vroeg gekocht omdat ik rond aan het shoppen was en hem voor $285 vond, plus de site had 10% korting op alles met gratis verzending. Zoek op de dieselsites naar de beste prijs.

http://www.mag-hytec.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=82

21 - 39 of 39 Posts