DODGE RAM FORUM banner
81 - 100 of 434 Posts
Update over mijn 2014 Ram 1500 Hemi 5.7. Mijn monteur heeft net het bovenste deel van mijn motor uit elkaar gehaald, slechte nokkenas en klepstoters op cilinder 5. Ik heb een nieuwe nokkenas en een set klepstoters en ringen besteld. Op de klepstoters staat "Made in China". Ik denk dat we het probleem hebben gevonden. Mijn monteur had een andere Hemi 5.7 uit een andere 2014 Ram met hetzelfde probleem op cilinder 5. Jammer, Ram moet dit probleem oplossen. Ik zal iedereen zeker vertellen geen Ram te kopen. Ik ga deze inruilen en een andere GMC halen. Mijn Sierra heeft 300.000 mijl en loopt nog steeds.

Ik heb een 2012 Dodge Ram 1500 met de 5.7 hemi. Hij staat in de werkplaats vanwege een permanente cilinderfout. Gaan ze dit ooit terugroepen?
Ik kan je vertellen dat het een slechte nokkenas en lifters zal zijn, jammer dat ze dit niet terugroepen. Mijn monteur heeft een 5.7 motor in zijn werkplaats die uit een 2014 ram komt, net als de mijne, hetzelfde probleem. De man heeft de motor net helemaal vervangen

Nou, ik had een 2012 met een slechte nokkenas en klepstoters die uitvielen bij 89.000 mijl. De dealer heeft het gerepareerd en ik heb het ingeruild voor een 2015 1500 lonestar 5.7. Bij 40.000 mijl cilinder 3 en 8 slechte nokkenas en klepstoters. De dealer heeft het gerepareerd. Hier is het 85.000 mijl cilinder 7, slechte nokkenas en klepstoters. De dealer heeft op 28-06-2020 een gloednieuw longblock geplaatst. Ik heb contact opgenomen met fca en heb met hen heen en weer gepraat om het terug te kopen of een cdi-incentive te geven om het in te ruilen. Mij werd verteld dat ze geen problemen hebben met de hemi. En in principe ermee om te gaan. Olieverversingen om de 3.000 mijl met synthetische mix. Laat ze je niet voor de gek houden door te zeggen dat de olie vuil is of niet genoeg smering heeft. Ik zou me zeker aansluiten bij een class action rechtszaak. U kunt contact met mij opnemen via bencoyle78@yahoo.com.

Hoi!

Ik dacht dat ik hier zou posten, omdat iedereen waarschijnlijk moe is van de 71 pagina's van de sticky thread over dit onderwerp.

Ik ben een class action rechtszaak begonnen voor dit probleem. Ik heb 5 personen met dit probleem nodig om in eerste instantie te worden genoemd om de rechtszaak aan te spannen.

Van advocaat "Ik heb folders, handleidingen of ander papierwerk nodig van toen de auto werd gekocht. Idealiter is er een apart document waarin de garantievoorwaarden worden uiteengezet. Ook een reparatiefactuur of iets dat het exacte probleem aangeeft."

Bonus is dat je uit South Carolina komt! Zou de rechtszaak veel gemakkelijker maken.
Voel je vrij om me een DM te sturen als je geïnteresseerd bent.
Zou graag meedoen met 2105 ram met dezelfde problemen.

Hoi!

Ik dacht dat ik hier wel zou posten, aangezien iedereen waarschijnlijk uitgeput is door de 71 pagina's van het sticky topic over dit onderwerp.

Ik ben een class action suit begonnen voor dit probleem. Ik heb 5 personen met dit probleem nodig om in eerste instantie te worden genoemd om de rechtszaak aan te spannen.

Van advocaat "Ik heb folders, gebruikershandleidingen of ander papierwerk nodig van toen de auto werd gekocht. Idealiter is er een apart document waarin de garantievoorwaarden worden uiteengezet. Ook een reparatiefactuur of iets waarin het exacte probleem staat."

Bonus is dat je uit South Carolina komt! Zou de rechtszaak veel gemakkelijker maken.
Voel je vrij om me een DM te sturen als je geïnteresseerd bent.
Niet uit South Carolina, maar mijn 2014 1500 is 2 weken geleden ontploft. 99.000 mijl. Monteur zegt iets over een klepprobleem in de 3e cilinder? (sorry, geen autotype).. hij zegt dat hij deze sleuf ziet en is verbaasd dat niemand een rechtszaak tegen de fabrikant heeft aangespannen..

Hallo,

Ik wil graag zien wat er met je rechtszaak is gebeurd. Ik heb geen RAM, maar wel een 300c uit 2012 die in de garage staat vanwege een Cyl3-misfire en het bleek een gebroken drijfstang te zijn en een garage rekent me 1800 alleen voor de arbeid....GEESH!! Laat me alsjeblieft weten hoe ik aan deze rechtszaak kan worden toegevoegd. Tonyjaquez0221@gmail.com

Hallo,

Ik wil graag zien wat er met je rechtszaak is gebeurd. Ik heb geen RAM, maar wel een 300c uit 2012 die in de garage staat voor een Cyl3-misfire en uiteindelijk een gebroken drijfstang bleek te zijn, en een garage rekent me 1800 alleen voor de arbeid....GEESH!! laat me alsjeblieft weten hoe ik aan deze rechtszaak kan worden toegevoegd. Tonyjaquez0221@gmail.com
Bwahahahaha
"Mijn probleem heeft niets met het onderwerp te maken, maar hoe kan ik misschien gratis geld krijgen als het succesvol is?"

Hetzelfde probleem met mijn 2013 RAM 1500 Sport met 5.7L Hemi. Eerst had hij het veelvoorkomende probleem van afgescheurde uitlaatspruitstukbouten aan beide kanten, wat een beetje vervelend was om te repareren omdat een paar van de bouten erg moeilijk te verwijderen waren met de koppen nog steeds aan de motor (ik wou dat ik het nokkenas/klepstoter probleem toen had geweten en ik had gewacht met het vervangen van de spruitstukken met de koppen verwijderd van de motor, het zou veel gemakkelijker zijn geweest!). Toen, kort na het repareren van de spruitstukken, begon mijn motor luid te "piepen" bij stationair draaien bij 130K mijl (50% snelwegmijlen). Eerst dacht ik dat het gerelateerd was aan de riem/poelie en verving de riem en spanner, maar het verhielp het piepen niet. Ik merkte ook dat de MPG iets was afgenomen, wat vreemd was. Een olieverversing deed het piepen bij stationair draaien tijdelijk verdwijnen, dus toen dacht ik dat het een intern probleem was en gebruikte ik mijn stethoscoop om dit te bevestigen. Na wat internetonderzoek is het duidelijk dat ik de nokkenas/klepstoter-fout heb die vrij vaak voorkomt. Erg overstuur!

Ik kocht de truck nieuw van de dealer in 2013. Ik heb 100% van mijn eigen onderhoud gedaan en voor olieverversingen heb ik alleen volledig synthetische Mobil 1 Extended Performance olie en filters gebruikt om de 10.000 mijl volgens de handleiding. Erg teleurgesteld omdat ik van plan was deze truck 250-300K mijl te rijden en wat geld heb uitgegeven aan onderhoud en upgrades, maar dat helpt niet veel als er een inherent ontwerpfout is met onze motoren! Misschien de laatste RAM die ik ooit zal kopen.

Hoe dan ook, ik zou geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan de collectieve rechtszaak.

Ik heb alleen volledig synthetische Mobil 1 Extended Performance olie en filters gebruikt, om de 10.000 mijl volgens het handboek.
Stelt het handboek een olieverversing van 3.000-10.000 mijl voor, afhankelijk van de rijgewoonten? Had je truck de indicator?

Ik zie ook steeds 8.000 als suggestie.

Het was duidelijk een MDS-fout... Je MDS faalde (MPG-verandering), en ik zou neigen naar vuile olie die je MDS verstopt... Dit gebeurt ook met Ford/GM... verstopte AFM..

Verdomme, ik ververs mijn Chevy maximaal 5.000 mijl... Het is een goedkope verzekering. Bij 8.000 mijl ziet het eruit als pikzwarte sterke koffie en ik pusht het niet, ik heb het één keer tot 8.000 mijl laten gaan... Ik dacht, holy sh*t, dat was slecht...

10.000 mijl per olieverversing is MAXIMAAL voorgestelde intervallen... Of heb je de indicator gebruikt? Uiteraard niet als je elke 10.000 mijl ging. Ik gebruik mijn olie-indicator nooit... Ik werk gewoon om de 5.000 mijl (kilometers)... Ik hou echt niet van de "slimme olie"-indicatoren... Ik bedoel, een computerreset? Zitten... temp... misschien dwalen ze aan de conservatieve kant? Maar 10.000 is max... Als ik een voertuig zou houden, zou ik olieverversingen niet pushen, het is goedkope spullen vergeleken.

Jullie zouden misschien een class action kunnen krijgen voor een uitlaatspruitstukbout, dat is nu slecht :) Dat is tegenwoordig algemeen onderhoud voor 4-5-6 jaar oude Rams (zelfs de 4.7s :) Ik denk dat ik de mijne heb gebroken toen ik onlangs de sh*t uit mijn 4.7 trapte... Ik moet het controleren.

de handleiding suggereert een olieverversing om de 3.000-10.000 km, afhankelijk van de rijgewoonten? Had uw truck de indicator?

Ik zie ook steeds 8.000 km als suggestie.

Het was duidelijk een MDS-fout... Uw MDS faalde (verandering van MPG), en ik zou geneigd zijn te denken dat vuile olie uw MDS verstopt... Dit gebeurt ook met Ford/GM... verstopte AFM..

Ik ververs mijn Chevy maximaal om de 5.000 km... Het is een goedkope verzekering. Bij 8.000 km ziet het eruit als pikzwarte sterke koffie en ik pushte het niet, ik heb het één keer tot 8.000 km laten gaan... Ik dacht, holy sh*t, dat was slecht...

10.000 km per olieverversing is de MAXIMALE aanbevolen interval... Of gebruikte u de indicator? Uiteraard niet als u om de 10.000 km ging. Ik gebruik mijn olie-indicator nooit... Ik werk gewoon om de 5.000 km (kilometers)... Ik hou echt niet van de "slimme olie"-indicatoren... Ik bedoel, een computerreset? Zitten... temp... misschien zitten ze aan de conservatieve kant? Maar 10.000 km is max... Als ik een voertuig zou houden, zou ik olieverversingen niet pushen, het is goedkope spullen vergeleken.

Jullie zouden misschien een class action kunnen krijgen voor de uitlaatspruitstukbouten, dat is nu slecht :) Dat is tegenwoordig algemeen onderhoud voor 4-5-6 jaar oude Rams (zelfs de 4.7s :) Ik denk dat ik de mijne heb gebroken toen ik onlangs de sh*t uit mijn 4.7 trapte... Ik moet het controleren.
Ja, mijn truck heeft de olieverversingsindicator en ik heb deze gevolgd. Ik weet niet waarom u zou aannemen dat ik geen indicator had. Mijn truck vervoert niets, dus meestal zou de indicator me pas bij 9-10K mijl vertellen dat ik moet verversen. Ook zou Mobil 1 volledig synthetische extended performance 15K mijl mee moeten gaan, dus ik zou geen probleem moeten hebben met intervallen van 10K. Gezien het feit dat ZO veel mensen dit probleem hebben, inclusief degenen die hun RAM alleen bij de dealer hebben laten onderhouden, zou ik zeggen dat het een veelvoorkomend probleem is dat het gevolg is van een slecht ontwerp en niet van mijn olieverversingen.

Ik heb gehoord dat MDS geen verband houdt met het nokkenas/klepstoterprobleem, omdat veel niet-MDS Hemis ook worden getroffen. Ik ging ervan uit dat het verlies aan MPG het gevolg is van aanzienlijk op/neer speling in de klepstoterrol, wat betekent dat de klepstoter de kleppen niet volledig opent en de prestaties schaadt.

Ik zou een class action aanspannen voor de nokkenas/klepstoters boven de uitlaatbouten, de hele dag. Wat is erger, een vervelende uitlaatlekkage die resulteert in een tikkend geluid dat kan worden verholpen voor $300 aan onderdelen en 4-6 uur aan arbeid zonder belangrijke motoronderdelen te verwijderen, of een catastrofale motorstoring die het demonteren van de bovenkant en $1.500 aan onderdelen plus 12-16 uur aan arbeid vereist?

Nou, ik zou pissig zijn als je de olie verversings "computer" zou volgen, maar ik vertrouw de mijne niet zoals ik al zei en wil graag aan de veilige kant zitten... voor de mpg verandering Het zou de nokkenaslob kunnen zijn die afvlakt, niet opent, maar MDS die faalt zou direct meer merkbaar zijn. Raar dat je een "piep" kreeg in plaats van een tik... dat zou de meeste dealers en mij voor een raadsel hebben gesteld. 300$ aan onderdelen? het is ongeveer 40$ voor spruitstukbouten. ik denk dat ze de spruitstukken hebben vervangen... Meestal arbeid en het vlakken van uitlaatspruitstukken (ze kromtrekken). Top end is een klus van 7 uur voor een professional, ze zullen waarschijnlijk zoveel citeren om veilig te zijn. Je kunt een nieuwe gereviseerde motor krijgen voor 2700$ verzonden met garantie... Ik denk dat ik dat zelf zou doen

Nou, ik zou pissig zijn als je de olie verversings "computer" zou volgen, maar ik vertrouw de mijne niet zoals ik al zei en ga graag uit van veiligheid... Voor de mpg verandering Het zou de nokkenaslob kunnen zijn die afvlakt, niet open gaat, maar MDS die faalt zou direct meer opvallen. Vreemd dat je een "piep" kreeg in plaats van een tik... dat zou de meeste dealers en mij in verwarring hebben gebracht. 300$ aan onderdelen? het is ongeveer 40$ voor spruitstukbouten. Ik denk dat ze de spruitstukken hebben vervangen... Meestal arbeid en het vlakken van uitlaatspruitstukken (ze kromtrekken). Top end is een klus van 7 uur voor een professional, ze citeren waarschijnlijk zoveel om veilig te zijn. Je kunt een nieuwe gereviseerde motor krijgen voor 2700$ verzonden met garantie... Ik denk dat ik dat zelf zou doen
Ik breng mijn truck (of welk voertuig dan ook) nooit naar de dealer of monteur, tenzij ik met hoogenergetische veerspanningen werk. Ik doe al mijn eigen werk om ervoor te zorgen dat de klus correct en zonder haast wordt gedaan. Een dealer heeft me 800 dollar geciteerd voor een TPS-sensorreparatie die zich helemaal bovenaan de motor van S197 V6 mustangs bevindt. Het kostte me letterlijk 15 minuten om het onderdeel van 80 dollar te vervangen, slechts een paar bouten. Ik vertrouw dealers niet. Het is geen hogere wiskunde, maar je hebt gewoon goed gereedschap, geduld en grondig onderzoek nodig voordat je een grote reparatie aanpakt.

Ja, een direct gevolg van gebroken uitlaatspruitstukbouten zijn ernstig kromgetrokken spruitstukken. Ik (zelf) heb alle uitlaatspruitstukbouten en beide spruitstukken vervangen, inclusief nieuwe spruitstukpakkingen. Voor een paar honderd dollar meer zou ik liever verse spruitstukken hebben dan afgevlakte... ze waren zo krom dat ze veel werk nodig zouden hebben.

Ik neem aan dat de piep het gevolg is van metaal op metaal omdat de klepstoterrol is vastgelopen en net over de nokkenaslob wrijft. Andere leden hebben in deze thread ook commentaar gegeven op de piep.

Ik heb meerdere garages gebeld en ze citeren allemaal tussen de 12-14 uur voor de top end klus, dus het lijkt de norm te zijn.

Heb je de video bekeken die op pagina 4 van deze thread is geplaatst? Het legt het gebrek aan smering uit dat leidt tot het defecte klepstoter/nokkenas probleem. Het is duidelijk een constructiefout en heeft niets te maken met het onderhoud van de eigenaar.

Als het een constructiefout was, zouden alle motoren er last van hebben... Ze hebben miljoenen hemis verkocht... De Hellcats, de Chargers... ze zouden allemaal falen, maar velen halen 200-300-400k... Veel mensen halen enorme kilometers uit deze motoren... Vroege storingen zouden volgens mij te wijten zijn aan de kwaliteitscontrole van de klepstoters, latere storingen zijn een mds-probleem, vuile olie (mds). Oom Tony heeft geen idee waar hij het over heeft. Chrysler zou weer failliet gaan en NIEMAND zou ooit nog een Hemi kopen als dit een veelvoorkomend probleem was, maar ik zie dat ze er elke dag meer en meer verkopen, TONNEN ervan op de weg. Ik denk dat 2011-2015 de echte probleemgebieden zijn. Worden veel ouder. Ik zou MDS uitschakelen als ik een oudere truck had, eerlijk gezegd. Ik zou eerlijk gezegd denken dat je de olieverversingen hebt uitgesteld, zonder echte schuld van jou, omdat je het olielampje hebt gevolgd. Je vertrouwde op een computeralgoritme geschreven in 2013.. :)

Deze late storingen komen echter van de MDS en vuile olie.... Deze man ontkracht UT... Ik bedoel, UT wist niet eens dat de oliegalerij de manier is waarop deze motor olie naar de nokkenas krijgt (van de klepstoter) en UT dacht dat de oliegangvlekken op de klepstoter afkomstig waren van de klepstoters die in de boringen kantelden... Serieus geen idee.

Om cilinderuitschakeling vanuit een praktisch oogpunt te laten plaatsvinden, is een behoorlijk precieze engineering nodig. Binnen het smeercircuit van de hydraulische rollifters van de Hemi bevinden zich vier regelklepsolenoids die, wanneer ze door de ECM via het harnas worden bekrachtigd, olie onder druk omleiden naar een vergrendelingspen in de lifter. Wanneer deze pen in de behuizing van de lifter wordt geduwd, kan de rol op de lifter nog steeds het nokkenasprofiel volgen, maar de beweging wordt niet langer overgebracht op de plunjerhet deel van de lifter dat de stoterstang aandrijft. Wanneer de ECM de solenoïde uitschakelt, grijpt de veergeladen pen in de plunjer en hebben alle delen van de lifter weer dezelfde beweging.

Er kunnen een paar dingen gebeuren die ervoor kunnen zorgen dat dit mechanisme defect raakt, waarvan oliebesmetting de meest voorkomende is. Wanneer kleine stukjes vuil het smeercircuit blokkeren, kan de lifter mogelijk niet van staat veranderen, of kan de verandering langzamer of slechts gedeeltelijk plaatsvinden. Een veelvoorkomend scenario met het MDS-systeem in Hemi's is dat de ECM denkt dat de lifter bij hogere toerentallen is ingeschakeld terwijl dit niet het geval is. Hier is de interne pen die de lifterbehuizing op de plunjer vergrendelt nog steeds uitgeschakeld wanneer het motortoerental omhoog gaat. In deze storingsmodus volgt de rol de nokkenas, totdat deze een motortoerental bereikt waarop dit niet meer kan, en de rol crasht herhaaldelijk op de nok. Uiteindelijk raken de lifter, de rol, de naaldlagers en het oppervlak van de nok beschadigd tot het punt van falen.

Hotrod praat over wanneer MDS faalt... Ze hebben ook een videoclip van klepstoter/nokkenas-falen.

Om cilinderuitschakeling vanuit een praktisch oogpunt te laten plaatsvinden, is een behoorlijk precieze engineering vereist. Binnen het smeercircuit van de hydraulische roltikkers van de Hemi bevinden zich vier regelklepsolenoids die, wanneer ze door de ECM via de kabelboom worden bekrachtigd, onder druk staande olie omleiden naar een vergrendelingspen in de tikker. Wanneer deze pen in de behuizing van de tikker wordt geduwd, kan de rol op de tikker nog steeds het nokkenprofiel volgen, maar de beweging wordt niet langer vertaald naar de plunjerhet deel van de tikker dat de stoterstang aandrijft. Wanneer de ECM de solenoïde uitschakelt, grijpt de veergeladen pen in de plunjer en hebben alle delen van de tikker weer dezelfde beweging.

Er zijn een paar dingen die kunnen gebeuren waardoor dit mechanisme kan uitvallen, waarvan oliebesmetting de meest voorkomende is. Wanneer kleine stukjes vuil het smeercircuit blokkeren, kan de tikker mogelijk niet van staat veranderen, of kan de verandering langzamer of slechts gedeeltelijk plaatsvinden. Een veelvoorkomend scenario met het MDS-systeem in Hemi's is dat de ECM denkt dat de tikker bij hogere toerentallen is ingeschakeld terwijl dit niet het geval is. Hier is de interne pen die de tikkerbehuizing op de plunjer vergrendelt nog steeds uitgeschakeld wanneer het motortoerental omhoog gaat. In deze storingsmodus volgt de rol de nok, totdat deze een motortoerental bereikt waarop dit niet meer kan, en de rol crasht herhaaldelijk op de nok. Uiteindelijk raken de tikker, de rol, de naaldlagers en het nokkenoppervlak beschadigd tot het punt van falen.
Bedankt voor die info. Dat is zeker logisch. Vraag me af waarom het voornamelijk beperkt is tot 11-16, hoewel de 3e generatie hemi al geruime tijd bestaat... misschien hebben ze lifters van lage kwaliteit gebruikt of zoiets?

Ik weet zeker dat 75%+ van de RAM-eigenaren de olie verversingsinterval-indicator volgen, dus als dat een slecht geschreven algoritme was, dan zou iedereen die het volgde hetzelfde probleem hebben. Als de ECM en MDS in de war zijn, is dat het gevolg van vuile olie (door indicatorintervallen die te lang zijn) of een slecht ontwerp/onderdelen van lage kwaliteit. Beide opties komen terug op Chrysler, niet op de eigenaar/bestuurder. Punt is dat dit probleem duidelijk te vaak voorkomt om door de fabrikant genegeerd te worden, maar toch doen ze dat. Erg vervelend!

De handleiding (2016) specificeert een olieverversing na 4000 mijl bij "zwaar gebruik". Ik vermoed dat veel Hemis in een of andere vorm van zwaar gebruik worden gebruikt. Olieverversingen om de 10000 mijl lijken mij absurd. Ik ververs de mijne elke 4000 mijl (Valvoline conventioneel) en ik besteed weinig aandacht aan de olieverversingsindicator.......olie is goedkoop...nokkenas/klepstoters duur.

81 - 100 of 434 Posts