DODGE RAM FORUM banner
101 - 119 of 434 Posts
De handleiding (2016) specificeert een olieverversing na 4000 mijl bij "zwaar gebruik". Ik vermoed dat veel Hemis onder een bepaalde vorm van zwaar gebruik worden gebruikt. Olieverversingen na 10000 mijl lijken mij absurd. Ik ververs de mijne elke 4000 mijl (Valvoline conventioneel) en ik besteed weinig aandacht aan de olie verversingsindicator.......olie is goedkoop...nokkenas/klepstoters duur.
Dus hoe zit het met de olie verversingsinterval indicator? Als die klanten misleidt om te lang te wachten met olieverversen, dan moet die door de fabrikant worden aangepakt. Mijn truck trekt bijna nooit een aanhanger of vervoert iets in de laadbak. Als ik al eens iets over een lange afstand heb vervoerd, merkte ik dat het olie verversingsinterval daalde tot 7K mijl. Dus, het past zich blijkbaar aan aan hoe de motor wordt belast. Mijn truck brengt me meestal van punt A naar punt B, dus het is verre van regelmatig zware omstandigheden te zien. En waarom worden bepaalde bouwjaren hier meer door geplaagd, met als hoogtepunt 2011? Er is duidelijk iets aan de hand met de kwaliteitscontrole of iets dergelijks voor bepaalde bouwjaren. 2016+ lijkt geen problemen te hebben. Denk je dat eigenaren van 2016+ zich meer bewust zijn om de olie eerder te verversen in vergelijking met eigenaren van 2009-2015? Klinkt als een overdreven bewering voor mij.

Ik ben hier niet om te discussiëren of zo, ik wil gewoon echt weten wat het werkelijke inherente probleem is, zodat als ik mijn nokkenas en klepstoters vervang, het probleem nooit meer terugkomt.

Ik vraag me af waarom het voornamelijk beperkt is tot 11-16, hoewel de 3e generatie hemi al geruime tijd bestaat... misschien hebben ze lifters van lage kwaliteit gebruikt of zoiets?

Ik weet zeker dat 75%+ van de RAM-bezitters de olie verversingsinterval-indicator volgen,
Ja, dit zou zuigen, ik kocht mijn hemi om te reviseren voor ongeveer 200$, had een lifter-retainer die brak, geen schade, motor was zo goed als perfect, heb er net ringen en lagers in gedaan....

In 2009 introduceerden ze VVT, het is een hogere lift op de nokkenas. Gooi dat in met MDS... misschien te agressief geworden. Als dit een kritieke fout was... waarom draaien motoren van 2004-2008 geweldig? Ze hadden niet zo'n agressieve nokkenas en andere factoren... Uiteraard heeft Chrysler aan het probleem gewerkt, constante veranderingen en het ziet eruit als opgelost. Mijn vriend die hieraan werkt bij een Chrysler-dealer kreeg een bulletin/release waarin vrijwel stond dat het een combinatie was van slechte lifters/mds... Zei dat als de dealer je consistente goede olieverversingen ziet, ze vaak met je samenwerken tot 100k, anders heb je er misschien op gehamerd of vuile olie gebruikt... wat kan het anders zijn? Na het bekijken van alle video's en onzin is het zo goed als opgelost als een combinatie van die twee. Heck, zelfs Ford/Gm heeft vergelijkbare problemen met vuile olie en MDS/AFM.

Eerlijk gezegd, 10k olieverversingen maken me bang, het maakt me niet uit wat het is... Ik beoordeel ook op wat ik in de olie zie... als het echt donker is, zoals zwart, weet ik dat het te laat is en ik verhoog het interval.

Eén ding dat ik heb geleerd, is om niet veel verschillende olie te mengen. Gebruik consequent dezelfde olie.

Ik ben hier ook erg in geïnteresseerd... Ik kocht in 2016 een 2014 Ram single cab short bed. Had 28K mijl erop, kwam met een 7 jaar 100K gecertificeerde garantie en ik kocht een 7 jaar 100K verlengde garantie... Ik maakte de verkoper en manager duidelijk dat deze garanties niet afliepen bij 100k mijl, maar 100k vanaf toen ik hem kocht... Ja meneer, het is 100k vanaf de kilometerteller... Ging 4 keer door dit gesprek om er zeker van te zijn dat ze gelijk hadden... Papierwerk zei tot 100k en ik zei, dit klopt niet, het zou 100k VAN de kilometerteller moeten zijn... Ze zeiden, het is TOT 100k VAN DE KILOMETERTELLER wat betekent dat het afloopt bij 128k...

Snel vooruit naar augustus 2019.

De truck heeft 123K mijl erop, kreeg een check engine light voor misfire in cyl3. Bracht hem naar de dealer omdat hij nog onder garantie had moeten vallen... Ze controleerden het, en ja hoor, lifter failure, MAAR het motorlampje bleef NET lang genoeg uit zodat de lifter in de nokkenas at en metaalschilfers door de motor stuurde. Dealer zei $3500 om alles in de top end te vervangen en het zou uit eigen zak moeten komen omdat mijn garantie was verlopen... Ik zal het garantie verhaal hieronder voortzetten... Ik zei hen om de reparaties te starten en ik zou ervoor betalen als de garantie het niet deed. 2 dagen later kreeg ik een telefoontje en de serviceman zei dat ze mijn truck NIET MOGEN repareren... Hij zei dat omdat er metaalschilfers op de VVT-solenoïde zaten, Chrysler hen niet zou toestaan de motor te spoelen en de reparaties uit te voeren... Vertelde me dat het enige wat ze konden doen was een nieuwe motor erin zetten en de prijs daarvoor zou $9.650 + belasting zijn. Dus bijna precies een jaar later is mijn truck nog steeds kapot, omdat ik het me niet kan veroorloven er iets mee te doen...

Garantie, belde de dealer waar ik de truck kocht, Bayird Dodge Kennett MO... Vertelde hen wat er aan de hand was en wat mij werd uitgelegd over de kilometerstand op de garantie... De reactie die ik kreeg was "nou, de volgende keer moet je ervoor zorgen dat de nummers kloppen op het papierwerk" en ze hingen op...

Dus ja, als er ENIGE informatie is die over deze rechtszaak kan worden gegeven, DEEL het dan AUB met mij...
133860
Image

Ja, dit zou zuigen, ik kocht mijn hemi om te reviseren voor ongeveer 200$, had een klepstoterhouder die brak, geen schade, motor was zo goed als perfect, heb er net ringen en lagers in gezet....

In 2009 introduceerden ze VVT, het is een hogere lift op de nokkenas. Gooi dat in met MDS... misschien te agressief geworden. Als dit een kritieke fout was... waarom draaien motoren van 2004-2008 geweldig? Ze hadden niet zo'n agressieve nokkenas, daarom en andere factoren... Het is duidelijk dat Chrysler aan het probleem heeft gewerkt, constante veranderingen en het ziet er opgelost uit. Mijn vriend die hieraan werkt bij een Chrysler-dealer kreeg een bulletin/release waarin in feite stond dat het een combinatie was van slechte klepstoters/mds... Zei dat als de dealer je consistente goede olieverversingen ziet, ze vaak met je samenwerken tot 100k, anders heb je er misschien op geslagen of vuile olie gebruikt... wat kan het anders zijn op dit punt? Na het bekijken van alle video's en onzin is het zo goed als opgelost als een combinatie van die twee. Heck, zelfs Ford/Gm heeft vergelijkbare problemen met vuile olie en MDS/AFM.

Eerlijk gezegd, 10k olieverversingen maken me bang, het maakt me niet uit wat het is... Ik beoordeel ook op wat ik in de olie zie... als het echt donker is, zoals zwart, weet ik dat het te laat is en ik verhoog het interval.

Eén ding dat ik heb geleerd, is meng niet veel verschillende olie. Gebruik consequent dezelfde olie.
Ik belde een dealer en kreeg wat info, maar de man van de onderdelen kon niet alles beantwoorden wat ik vroeg. Hij erkende dat het probleem vrij vaak voorkomt (meer dan het zou moeten zijn) en het lijkt inderdaad gerelateerd te zijn aan de combinatie van slechte klepstoter/MDS (vuile olie) waarbij dingen verstopt raken. Hij zei dat de oude klepstoters onlangs zijn vervangen door een nieuw onderdeelnummer. Hij wist niet of dat betekende dat de klepstoters van ontwerp veranderden, of dat ze gewoon van fabrikant veranderden omdat ze met backorders te maken hadden. Enige gedachten? Wat is er in 2016 veranderd waardoor het probleem veel minder vaak voorkwam, zo niet helemaal?

Ja, dit zou zuigen, ik kocht mijn hemi om te reviseren voor ongeveer 200$, had een klepstoterhouder die brak, geen schade, motor was zo goed als perfect, heb er net ringen en lagers in gezet....

In 2009 introduceerden ze VVT, het is een hogere lift op de nokkenas. Gooi dat in met MDS... misschien te agressief geworden. Als dit een kritieke fout was... waarom draaien motoren van 2004-2008 geweldig? Ze hadden niet zo'n agressieve nokkenas en andere factoren... Het is duidelijk dat Chrysler aan het probleem heeft gewerkt, constante veranderingen en het ziet eruit alsof het is opgelost. Mijn vriend die hieraan werkt bij een Chrysler-dealer kreeg een bulletin/release waarin in feite stond dat het een combinatie was van slechte klepstoters/mds... Zei dat als de dealer je consistente goede olieverversingen ziet, ze vaak met je samenwerken tot 100k, anders heb je er misschien op geslagen of vuile olie gebruikt... wat kan het anders zijn op dit moment? Na het bekijken van alle video's en onzin is het zo goed als opgelost als een combinatie van die twee. Heck, zelfs Ford/Gm heeft vergelijkbare problemen met vuile olie en MDS/AFM.

Eerlijk gezegd, 10k olieverversingen maken me bang, het maakt me niet uit wat het is... Ik oordeel ook op basis van wat ik in de olie zie... als het echt donker is, zoals zwart, weet ik dat het over tijd is en ik verhoog het interval.

Eén ding dat ik heb geleerd, is om NIET veel verschillende olie te mengen. Gebruik consequent dezelfde olie.
Ik heb nooit risico's genomen met de 10k olieverversingen... De mijne is elke 5k geweest sinds ik hem kocht... Dezelfde olie en filter gebruikt vanaf dag één...

Heb een 2013 ram 1500 5.7. Nieuw gekocht en olie ververst en onderhouden zoals het hoort, want ik wilde dat deze truck lang meeging! 167k mijl, kreeg de gevreesde HEMI-tik rond 140k, de dealer zei dat het normaal was. (BS van wat ik heb onderzocht) en nu een misfire code op cilinder 6. Ik weet dat het een slecht klepstoter- en nokkenasprobleem is, hetzelfde als iedereen. Vandaag een paar garages in DFW gebeld en kreeg een offerte van 4500-6500 dollar om het te repareren. Alle garages vertelden me dat dit een veelvoorkomend probleem was dat ze op meerdere voertuigen met 5.7 HEMI hebben gerepareerd. Fuck Chrysler, het is het laatste wat ik van ze koop!

Wauw, kan niet geloven dat je genaaid bent met de garantie. Ik zou de garantiepapieren controleren, HET zou expliciet de kilometerstand voor "einde garantie" moeten vermelden. Ze hebben je genaaid?

9600$ voor een 3500$ motor WOW, dat is een flinke opslag... Ik zou er gewoon een nieuwe inzetten. Er zijn VEEL Hemi-revisiebedrijven, zoek er een in de buurt en haal er een op, dat bespaart je 450$ (verzendkosten en retour van de oude motor). FL, CA, AZ, Oostkust...

Ze hebben de lifters in de loop der tijd veranderd... man, die heeft dat ook uitgesplitst...

de AD-lifters zijn de nieuwste (Hellcat etc.) gemaakt in Duitsland zei hij, ook vroeg iemand naar mellings (ze worden ook in Duitsland gemaakt dus ga ervan uit dat ze OEM zijn) en ze zijn ook in backorder... Ik heb gecheckt en een set mellings kost ongeveer 240$ op Jeggs... goedkoper dan FCA...

Ja, je moet voorzichtig zijn, te veel kilometers op de nokkenas en het verpest de lagers. FCA heeft allerlei info hierover.

Deze man plaatst de FCA-video over evaluatie

hij zet gewoon een nieuwe nokkenas en lifter in de 6.4... moet het vroegtijdig hebben opgemerkt.

De man zei in zijn video dat je een olietest op je motor moet uitvoeren... Vooral als de garantie afloopt... Helaas vinden mensen die info pas "nadat" ze het probleem hebben en op internet zoeken, en dan komen ze te laat en zeggen ze FARK, ik wil in de rechtszaak! Hier krijg je nooit een rechtszaak van, je hebt meer kans met de uitlaatspruitstukken... FCA eet de garantiegevallen op, en 5.7 hemis zijn goedkoop... Zoals ik al zei, ik kocht er een voor 200$... Je kunt ze volledig gereviseerd krijgen voor ongeveer 3.000$ met garantie... dat is bijna wegwerp op dat punt. De "goedkope" 5.3 LS-motoren zijn vergelijkbaar geprijsd. LS'en hebben 355 pk versus Hemi 395 pk

Hoi!

Ik dacht dat ik hier zou posten, omdat iedereen waarschijnlijk uitgeput is door de 71 pagina's van de sticky thread over dit onderwerp.

Ik ben een class action rechtszaak begonnen voor dit probleem. Ik heb 5 personen met dit probleem nodig om in eerste instantie te worden genoemd om de rechtszaak aan te spannen.

Van advocaat "Ik heb folders, gebruikershandleidingen of ander papierwerk nodig van toen de auto werd gekocht. Idealiter is er een apart document waarin de garantievoorwaarden worden uiteengezet. Ook een reparatiefactuur of iets dat het exacte probleem aangeeft."

Bonus is dat je uit South Carolina komt! Zou de rechtszaak veel gemakkelijker maken.
Voel je vrij om me een DM te sturen als je geïnteresseerd bent.
Hoe is je rechtszaak gegaan?
Ik heb dezelfde problemen met mijn 2012 RAM 1500 Hemi 5.7 L.
Een heleboel YouTube-links verschijnen die hetzelfde probleem laten zien.

Het is schandalig.

Helaas hebben ze tegen je gelogen toen je de vrachtwagen kocht.
De garantie begint vanaf de kilometerteller wanneer je een "gebruikte" voertuigverlengde garantie koopt.
Als het echter een "gecertificeerd gebruikt" voertuig is, begint de garantie vanaf de kilometerstand bij inbedrijfstelling (in principe 0 mijl) en de oorspronkelijke aankoopdatum.

Ik ben er zeker van dat dit het geval is - wat een van de redenen is waarom het kopen van de verlengde garantie op een "gecertificeerd gebruikt" voertuig aanzienlijk goedkoper is dan een "gebruikte" polis.

Dat is het slechte nieuws. Goed nieuws is dat je het toch kunt repareren zoals je wilt, aangezien het uit je eigen zak komt - als dat goed nieuws kan zijn.
Ik had de gecertificeerde garantie EN kocht een verlengde garantie... Volgens de dealers liepen ze allebei af bij 100.000 km... Niet 100.000 km VAN de kilometerteller...

Ja, als het een gecertificeerd pre-owned voertuig is, beginnen ALLE garanties vanaf de oorspronkelijke ingebruiknamedatum en kilometerstand - d.w.z. de dag en kilometers van de oorspronkelijke verkoop toen het nieuw was.

ALS het gewoon een "gebruikte" vrachtwagen was geweest, maar geen gecertificeerde pre-owned vrachtwagen, zou de verlengde garantie zijn begonnen bij de kilometerstand die de vrachtwagen had toen u hem kocht. - De verlengde garantie is ook 2 of meer keer duurder dan de verlengde garantie op een gecertificeerd pre-owned voertuig.

Wow, ik kan niet geloven dat je bent genaaid met de garantie. Ik zou de garantiepapieren controleren, HET zou expliciet "einde garantie" kilometerstand moeten vermelden. Hebben ze je genaaid?

9600$ voor een 3500$ motor WOW, dat is een flinke opslag... Ik zou er gewoon een nieuwe in zetten. Er zijn VEEL Hemi-revisiebedrijven, zoek er een in de buurt en haal er een op, dat bespaart je 450$ (verzendkosten en kernretour). FL, CA, AZ, Oostkust...

Ze hebben de lifters in de loop der tijd veranderd... kerel heeft dat ook uitgesplitst...

de AD-lifters zijn de nieuwste (Hellcat etc.) gemaakt in Duitsland zei hij, ook vroeg iemand naar mellings (ze zijn ook gemaakt in Duitsland dus ga ervan uit dat ze OEM zijn) en ze zijn ook in backorder... Ik heb gecheckt en een set mellings kost ongeveer 240$ op Jeggs... goedkoper dan FCA...

Ja, je moet voorzichtig zijn, te veel kilometers op de nokkenas en het verpest de lagers. FCA heeft hier allerlei info over.

Deze man plaatst de FCA-video over evaluatie

hij zet net een nieuwe nokkenas en lifter in de 6.4... moet het vroegtijdig hebben opgemerkt.
Als ik MDS met een tuner had uitgeschakeld, zou dit probleem dan nooit zijn opgetreden? Of betekent het hele hydraulische lifter-ontwerp dat het zou zijn mislukt, ongeacht of MDS was ingeschakeld/uitgeschakeld?

Ik heb net een 2011 Durango met de hemi gekocht. Heb een motorlampje dat is gediagnosticeerd als cilinder 3 misfire. Gereset en is niet teruggekomen in ongeveer 2k mijl. Maar ik weet zeker dat ik de nokkenas en lifters binnenkort moet vervangen volgens deze berichten. Ugh...

Iemand geluk gehad met de class action of Dodge recall?

Dit gebeurde in mijn 2016 Ram 5.7. Een goedkopere oplossing is om een 5.7 motor met lage kilometerstand te vinden. Ik vond een 2018 met 22.000 mijl voor $1.800 geleverd. $1.200 om hem erin te zetten. Dus nu heb ik tenminste een betere motor voor nog eens 100.000 mijl voordat het weer gebeurt. Ik doe mee aan de collectieve actie als die doorgaat, ik ken anderen met hetzelfde probleem hier in NY

Ik doe mee aan de rechtszaak als die ooit komt.

Ik heb net een 2011 Durango Citadel gekocht met 5.7 Hemi, 85k mijl.

Kreeg dit bekende motorlampje na een maand of zo. De garage zei dat het een cilinder #3 was die vastzat. Het lampje gewist en het is nog niet teruggekomen. Ik zie dat dit een veelvoorkomend probleem is.

Ik vond dit probleem online toen ik op zoek was naar een nieuwe waterpomp die vandaag net kapot is gegaan. Het lager van de waterpompas is versleten en er stroomt water uit. Dat los ik morgen wel op.

Neem contact met me op om deel te nemen aan een rechtszaak over het nokkenas/klepstoter probleem. Bedankt. eyearicks@aol.com

Het komt erop wanneer u accelereert op de oprit of een lading trekt. Het trieste is dat u waarschijnlijk net als ik bent en de vrachtwagen niet kunt verkopen zonder de nieuwe koper te waarschuwen, wat betekent dat u 4-5K aan waarde verliest als u hem kunt verkopen

2014 Ram 1500 met 109.000 mijl - klepstoters, nokkenas en een slechte transmissie!!!
Na maandenlang te hebben geworsteld met een koppelomvormer die haperde en de dealer niet bereid was het probleem te erkennen, ging ik naar een transmissiewerkplaats die het probleem snel identificeerde en mijn koppelomvormer reviseerde. Voertuig presteerde weer geweldig... gedurende twee weken. Motorlampje met misfire code in cilinder #3......ja, je raadt het al - slechte klepstoter en beschadigde nokkenas.

Iemand suggesties voor goede aftermarket klepstoters?

Nooit meer een Dodge-, Ram- of Chrysler-voertuig kopen. Ga terug naar GMC!

Graag deelnemen aan een collectieve actie.

Ik heb Dodge net een e-mail gestuurd. Ze antwoordden binnen een paar dagen. Lange e-mail, maar hier is de kern ervan.....

Met betrekking tot uw Dodge Durango waarderen wij uw bezorgdheid ten zeerste, met name gezien de kosten en het ongemak die ermee gemoeid zijn, maar nadat de garantievoorwaarden zijn verlopen, vertrouwen wij erop dat onze klanten de reparatiekosten voor het voertuig accepteren.

Dus zonder elke post te lezen, kan iemand me laten weten of er een class action rechtszaak is gestart?
Zo ja, is er een aanmeldpagina? Website.
Zo niet, laten we dan een go fund me starten om er een in te huren en deze rechtszaak op gang te brengen.

101 - 119 of 434 Posts