DODGE RAM FORUM banner

Ik heb aanhaalmomenten nodig! of: Haynes Manual is waardeloos

93K views 14 replies 11 participants last post by  Barker012822!  
#1 ·
Hallo -
Dus ik heb net een gebroken klepveer vervangen. Nu vervang ik wat het Haynes Manual de "tuimelaarasschroeven" noemt, maar Haynes heeft geen koppelingsspecificatie voor "tuimelaarasschroeven". Het heeft een vermelding voor "tuimelaararmbouten" @ 16 lbs en ook een vermelding voor "tuimelaararmhefbomrailschroeven" @ 106 in-lbs.
Nu, ik denk dat de laatste de juiste vermelding is, maar ik wil het zeker weten!

Omdat de terminologie niet hetzelfde is, weet ik niet zeker welke specificatie correct is. Kan iemand zo vriendelijk zijn om dit te verduidelijken aan de hand van zijn eigen specificaties?

Ik kan dit misschien vanavond nog afmaken. Bedankt voor uw hulp!

#2 ·
INSTALLATIE

Image

1 - VASTZETTER STOTERSTANGPLAAT 2 - STOTERSTANGHOUDER

VOORZICHTIG: De langere stoterstangen zijn voor de uitlaatzijde en de kortere stoterstangen zijn voor de inlaatzijde.
  1. Installeer de stoterstangen in dezelfde volgorde als verwijderd.
  2. Installeer de stoterstang-borgplaat (1) met speciaal gereedschap 9070.

Image

1 - MONTAGEPEN 2 - BEVESTIGING (VOLLEDIG GEPLAATST) 3 - SPACER 4 - TUIMELAAR
    VOORZICHTIG: Zorg ervoor dat de bevestigingen (2) en tuimelaars (4) niet overlappen bij het aandraaien van de bouten.
    VOORZICHTIG: Controleer of de stoterstang correct in de tuimelaar (4) en de klepstoter is geïnstalleerd tijdens het installeren van de tuimelassemblage. Controleer opnieuw nadat de tuimelas is vastgedraaid volgens de specificaties.

Image

VOORZICHTIG: De tuimelassemblages zijn niet uitwisselbaar tussen inlaat en uitlaat. De inlaattuimelaars zijn gemarkeerd met de letter “I”.
  3. Installeer de tuimelassemblages in dezelfde volgorde als verwijderd.
  4. Draai de tuimelasbouten vast met een koppel van 22 N·m (195 in. lbs.) met behulp van de opgegeven volgorde. VOORZICHTIG: Draai of draai de motor NIET tijdens of direct na de installatie van de tuimelaar. Laat de hydraulische rollerstoters voldoende tijd om te ontluchten (ongeveer 5 minuten).

Image

1 - VASTZETTER STOTERSTANGPLAAT 2 - STOTERSTANGHOUDER
  5. Verwijder de stoterstang-borgplaat (1) met speciaal gereedschap 9070.

Image
  6. Installeer de cilinderkopdeksel.

#11 ·
INSTALLATIE

Image

1 - BEVESTIGING VAN DE STOTERSTANG-VASTHOUDPAT 2 - STOTERSTANGHOUDER

VOORZICHTIG: De langere stoterstangen zijn voor de uitlaatzijde en de kortere stoterstangen zijn voor de inlaatzijde.
  1. Installeer de stoterstangen in dezelfde volgorde als verwijderd.
  2. Installeer de stoterstang-vasthoudplaat (1) met speciaal gereedschap 9070.

Image

1 - MONTAGE-UITSTEKSEL 2 - BEVESTIGING (VOLLEDIG GEPLAATST) 3 - SPACER 4 - WIEGBOL
    VOORZICHTIG: Zorg ervoor dat de bevestigingen (2) en tuimelaars (4) niet overlappen bij het aandraaien van de bouten.
    VOORZICHTIG:
    Controleer of de stoterstang correct is geïnstalleerd in de tuimelaar (4) en de klepstoter tijdens het installeren van de tuimelassemblage. Controleer opnieuw nadat de tuimelas is vastgedraaid volgens de specificatie.

Image

VOORZICHTIG: De tuimelassemblages zijn niet uitwisselbaar tussen inlaat en uitlaat. De inlaattuimelaars zijn gemarkeerd met de letter “I”.
  3. Installeer de tuimelassemblages in dezelfde volgorde als verwijderd.
  4. Draai de tuimelasbouten vast met een koppel van 22 N·m (195 in. lbs.) met behulp van de opgegeven volgorde. VOORZICHTIG: Draai of draai de motor NIET tijdens of direct na de installatie van de tuimelaar. Laat de hydraulische rollerklepstoters voldoende tijd om te ontluchten (ongeveer 5 minuten).

Image

1 - BEVESTIGING VAN DE STOTERSTANG-VASTHOUDPAT 2 - STOTERSTANGHOUDER
  5. Verwijder de stoterstang-vasthoudplaat (1) met speciaal gereedschap 9070.

Image
  6. Installeer het kleppendeksel.
Is dit dezelfde procedure voor de 03 ram 5.7?

#5 ·
Verdomme Randy, waar haal je al die handleidingen en zo vandaan?

#9 ·
wat en waar kan ik het duwstang-vasthoudgereedschap krijgen en wat is het onderdeelnummer en de fabrikant?
Hoi -
Dus ik heb net een gebroken klepveer vervangen. Nu vervang ik wat het Haynes Manual de "tuimelaarasschroeven" noemt, maar Haynes heeft geen koppel specificatie voor "tuimelaarasschroeven". Het heeft een vermelding voor "Tuimelaarschroeven" @ 16lbs en ook een vermelding voor "Tuimelaar Lifter Rail Schroeven" @ 106 in-lbs.
Nu, ik denk dat de laatste de juiste vermelding is, maar ik wil het zeker weten!

Omdat de terminologie niet hetzelfde is, weet ik niet zeker welke specificatie correct is. Kan iemand zo vriendelijk zijn om dit te verduidelijken aan de hand van hun eigen specificaties?

#10 ·
Hallo, ik werk aan een 2003 Dodge Ram 1500 5.7 en er is een klepveer aan de inlaatzijde gebroken. Ik heb gezocht en gezocht naar de juiste aanhaalmomenten voor de tuimelaar en de uitlaatspruitstukbouten, want ik heb ontdekt dat sommige van de tapeinden ook kapot zijn. Dus ik heb alle nieuwe veren en afdichtingen besteld en een nieuw spruitstuk met nieuwe bouten en ook de Hemi-klepveertool gekocht die 150 kostte. Het enige wat ik nu nog nodig heb, zijn de aanhaalmomenten. Als iemand me zou kunnen helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Bedankt!!!

#13 ·
Hoi -
Dus ik heb net een gebroken klepveer vervangen. Nu vervang ik wat het Haynes Manual de "tuimelaaraskbouten" noemt, maar Haynes heeft geen koppel specificatie voor "tuimelaaraskbouten". Het heeft een vermelding voor "tuimelaar bouten" @ 16lbs en ook een vermelding voor "tuimelaar lifter rail bouten" @ 106 in-lbs.

Omdat de terminologie niet hetzelfde is, weet ik niet zeker welke specificatie correct is. Kan iemand zo vriendelijk zijn om dit te verduidelijken aan de hand van hun eigen specificaties?