DODGE RAM FORUM banner

Olielevensduur %

1.7K views 12 replies 7 participants last post by  RAMit2  
#1 ·
Is het mogelijk om de resterende levensduur van de olie op de Evic te tonen?

2014 Laramie V6 quad cabine. Bedankt voor alle tips.

#2 · (Edited)
Ik kan het zien op mijn Express als ik door de voertuiginfo scroll, dus dat zou ook op je Laramie moeten kunnen.

Via de bedieningselementen op je stuur:
Druk op de pijl-omlaagknop en laat deze los om omlaag te scrollen door het hoofdmenu naar "Voertuiginfo".

Druk op de pijl-rechtsknop en laat deze los om het scherm "Olielevensduur" te openen.

#3 ·
Ik kan het zien op mijn Express als ik door de voertuiginfo scroll, dus je zou het op je Laramie moeten kunnen zien.

Via de bediening op je stuur:
Druk op de PIJL OMLAAG-knop en laat deze los om door het hoofdmenu naar beneden te scrollen naar "Voertuiginfo".

Druk op de PIJL RECHTS-knop en laat deze los om het scherm "Olielevensduur" te openen.
Dat werkt, heel erg bedankt.

#4 ·
Graag gedaan. Er is veel goede info als je door de verschillende schermen scrolt.

#5 ·
Met het premium cluster kunt u het zo instellen dat er de hele tijd een kleine meter wordt weergegeven die laat zien hoeveel olie u nog heeft. Het staat in het instellingenmenu in de EVIC. Ik heb het zo ingesteld dat het de mijne aan de linkerkant weergeeft. Het geeft u geen numerieke waarde, maar het geeft u wel een snelle referentie om te zien hoeveel u nog heeft.

#7 ·
Het lijkt me dat de levensduur van de olie zo'n beetje wordt berekend aan de hand van de gereden kilometers sinds de laatste olieverversing. Ik heb de afgelopen twee maanden wat gesleept en ik weet dat dat de levensduur van de olie sneller had moeten verkorten dan normaal rijden. Ik zit op 5500 mijl en heb nog 45% levensduur van de olie. Als je de olieverversing bij 10000 mijl meerekent, zoals ze je in de onderhoudssectie vertellen, lijkt het te gaan op basis van de kilometers in plaats van hoe hard de motor in die periode daadwerkelijk werkt.

#8 ·
Het lijkt me dat de levensduur van de olie vrijwel alleen wordt berekend met behulp van de kilometers die zijn gereden sinds de laatste olieverversing. Ik heb de afgelopen twee maanden wat gesleept en ik weet dat dit de levensduur van de olie sneller had moeten verminderen dan normaal rijden. Ik zit op 5500 mijl en ik heb nog 45% levensduur van de olie. Als je de olieverversing bij 10000 mijl meerekent, zoals ze je in het onderhoudsgedeelte vertellen, lijkt het erop dat het gaat om de kilometers in plaats van hoe hard de motor in die periode daadwerkelijk werkt.
Nee, er komt veel meer bij kijken dan dat.. Ik had ongeveer 6.000 mijl op mijn laatste olieverversing en er stond dat ik nog ongeveer 27% olieverversingstijd over had.

#9 ·
...En ze plakken nog steeds deze sticker op de voorruit met de tekst dat je over 3 maanden terug moet komen voor de volgende olieverversing.

#10 ·
Ik woon in de buitenwijken van NYC en rijd elke dag 40 mijl heen en terug naar mijn werk op de NJ Turnpike in langzaam verkeer. In het weekend rijd ik echter de natuur in en ik krijg 5200-6500 mijl per olieverversing. Ik heb geen idee hoe het wordt berekend, maar het varieert zeker.

#13 ·
Reguliere olie van mijn dealer! Ik heb eigenlijk het 4-olieverversingspakket gekocht voor $74,99, ik koop ze elk jaar. Ik heb een ding met alleen fabrieksmatig onderhoud aan mijn vrachtwagen. Het enige dat ik niet bij een dealer heb gedaan, zijn remmen, banden en rotaties. Voordat ik de luchtvering had, kocht ik de levenslange uitlijning bij mijn lokale Firestone, maar nu heb ik de dealer, ik heb te veel horrorverhalen gelezen op deze forums over uitlijningsproblemen.