Is het mogelijk om de resterende levensduur van de olie op de Evic te tonen?
2014 Laramie V6 quad cabine. Bedankt voor alle tips.
2014 Laramie V6 quad cabine. Bedankt voor alle tips.
Dat werkt, heel erg bedankt.Ik kan het zien op mijn Express als ik door de voertuiginfo scroll, dus je zou het op je Laramie moeten kunnen zien.
Via de bediening op je stuur:
Druk op de PIJL OMLAAG-knop en laat deze los om door het hoofdmenu naar beneden te scrollen naar "Voertuiginfo".
Druk op de PIJL RECHTS-knop en laat deze los om het scherm "Olielevensduur" te openen.
Nee, er komt veel meer bij kijken dan dat.. Ik had ongeveer 6.000 mijl op mijn laatste olieverversing en er stond dat ik nog ongeveer 27% olieverversingstijd over had.Het lijkt me dat de levensduur van de olie vrijwel alleen wordt berekend met behulp van de kilometers die zijn gereden sinds de laatste olieverversing. Ik heb de afgelopen twee maanden wat gesleept en ik weet dat dit de levensduur van de olie sneller had moeten verminderen dan normaal rijden. Ik zit op 5500 mijl en ik heb nog 45% levensduur van de olie. Als je de olieverversing bij 10000 mijl meerekent, zoals ze je in het onderhoudsgedeelte vertellen, lijkt het erop dat het gaat om de kilometers in plaats van hoe hard de motor in die periode daadwerkelijk werkt.
Is dat met synthetisch of dino? BedanktIk woon in de buitenwijken van NYC en rijd elke dag 40 mijl heen en terug naar mijn werk op de NJ Turnpike in langzaam verkeer. Maar in het weekend rijd ik naar het platteland en haal ik 5200-6500 mijl per olieverversing. Ik heb geen idee hoe het wordt berekend, maar het varieert zeker.
Slechts mijn 2 cent