DODGE RAM FORUM banner

What do you drive/ recommend (w 5.7 Hemi and no towing): 3.21 or 3.92?

• 3.21

Votes: 49 38%
  • 3.92

Votes: 62 48%
  • both are ok

Votes: 18 14%
21 - 40 of 63 Posts
Ik heb de 3.21 en 8 versnellingen en ik kan hem zelfs intrappen zonder dat de banden doorspinnen. Maar nogmaals, ik heb wel een gewone cabine ��

Ik was teleurgesteld toen ik op zoek ging naar mijn nieuwe truck. Ik wilde 3.92, maar er waren er geen die waren uitgerust zoals ik wilde. Ik kocht precies de truck die ik zocht, minus 3.92.
Met de 3.21 merk ik dat ik de banden de hele tijd per ongeluk laat piepen en ik ben geen agressieve bestuurder. Ik sleep niet met de ram, dus ik weet dat ik 3.92 niet nodig heb, maar ik vraag me nog steeds af hoe het zou zijn om dat extra vermogen te hebben.
Toch ben ik weggeblazen door het verschil van 08 5.7 5 versnellingen auto/3.92 en de 5.7 8 versnellingen 3.21.
Ik denk niet dat je iets verkeerd kunt doen met de 8 versnellingen, afgezien van de domme draaiknop... Ik grijp nog steeds af en toe naar de radio- of ventilatorsnelheidsknop als ik de transmissie wil hebben!!!
Kijk naar de poll resultaten 50/50... je kunt niets verkeerd doen.

In mijn oude Rams had ik 3.55 versnellingen en in deze heb ik de 3.92's en het is een verschil van dag en nacht. Natuurlijk waren mijn oude trucks geen Hemi's hoor...... Hoe dan ook, ik sleep niets en ik heb de truck ook niet gekocht voor MPG, dus ik ben absoluut dol op de 3.92's :devil: Dit gezegd hebbende, ik heb nog nooit met de nieuwere 8-versnellingsbak trucks gereden.

In mijn oude Rams had ik 3,55 versnellingen en in deze heb ik de 3,92's en het is een verschil van dag en nacht. Natuurlijk waren mijn oude trucks geen Hemi's hoor...... Hoe dan ook, ik sleep niets en ik heb de truck ook niet gekocht voor MPG, dus ik ben absoluut dol op de 3,92's :devil:
Dit gezegd hebbende, ik heb nog nooit met de nieuwere 8-speed trucks gereden.
Je vindt misschien niet leuk hoe je 3.92 6-speed het doet tegen de 8-speed 3.21. Ik zou deze truck niet zonder de 8-speed hebben gekocht.:smileup:

In mijn oude Rams had ik 3.55 versnellingen en in deze heb ik de 3.92's en het is een verschil van dag en nacht. Natuurlijk waren mijn oude trucks geen Hemi's...... Hoe dan ook, ik sleep niets en ik heb de truck ook niet gekocht voor MPG, dus ik ben absoluut dol op de 3.92's :devil:
Dit gezegd hebbende, ik heb nog nooit met de nieuwere 8-versnellingsbak trucks gereden.
Je zou er een moeten proberen:smileup:

omdat ik nog een keer een meer nostalgische truck wilde voordat die opties verdwijnen. Het is meer als een old-timey truck-rod... Met de eenvoudige bank en de stuurkolomschakeling voelt het een beetje als de ronkende oude trucks die mijn vader vroeger had, alleen mooier en efficiënter, en hij gaat ook van start! =D

-JP
Ik kan me hierin vinden! Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de "old school" analoge wijzerplaten boven de moderne videoschermen met alle afleidende knipperende lichten....YMMV

Ik kan me hierin vinden! Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de "old school" analoge wijzerplaten boven de moderne video-displays met al die afleidende knipperende lichten....YMMV
Als ze knipperen, moet je ze laten scannen op codes om te zien wat er mis is

Ik heb net een '15 1500 5.7/3.92/8spd ingeruild. Als ik de truck opnieuw kon krijgen, zou ik naar een 3.21 hebben gezocht. Ik rijd dagelijks 80 mijl naar mijn werk en kwam niet verder dan 18,5. Heb de truck met een 800lb pop-up camper meegenomen op vakantie naar MT en kreeg een gemiddelde van 16 mpg voor de reis. Mijn baas heeft 3.21 en haalt 21 op lange ritten leeg en hij trekt een 16' gesloten aanhanger een paar keer per jaar en maakt zich geen zorgen over de kilometerstand.
PS: De vrouw was het erover eens dat een diesel beter voor mij zou zijn....
Mijn .02 voor wat het waard is.

Neem het van mij aan, neem de 3.92's...voor 75 dollar is het een no-brainer. Ik kocht een nieuwe Jeep en werd afgepraat van de grotere versnellingen...Toen deed ik een paar mods en wou ik dat ik de grotere versnellingen had...ga gewoon voor de 3.92's...je zult er geen spijt van krijgen

Neem het van mij aan, neem de 3:92's...voor 75 dollar is het een no-brainer. Ik kocht een nieuwe Jeep en werd gepraat uit de grotere versnellingen...Ik deed toen een paar mods en wenste dat ik de grotere versnellingen had...ga gewoon voor de 3.92's...je zult er geen spijt van krijgen
Zeker, neem de 3.92. Maar je vergelijkt hier appels met peren met de jeep-ding. Mijn 3.21 met de 8-versnellingsbak doet het geweldig.

Natuurlijk, neem de 3.92. Maar je vergelijkt appels met peren met de jeep. Mijn 3.21 met de 8-versnellingsbak doet het prima.
Het probleem dat ik had, waren 35 inch banden... Ik moest 33's nemen met de 3.21's... Niemand raadde de 35's aan met de kleinere versnellingen... Ik denk dat het de 75 dollar waard is... Ik heb de 3.92's gekregen en zou ze aanraden... Ik denk dat het een kwestie van mening is

Het probleem dat ik had, was met 35 inch banden... Ik moest 33's nemen met de 3.21's... niemand raadde de 35's aan met de kleinere versnellingen... Ik denk dat het de 75/dollar waard is... Ik heb de 3.92's gekregen en zou ze aanbevelen... ik denk dat het een kwestie van mening is
Heb je niet gelezen wat ik zei. Neem de 3.92. Ik zei dat je je jeep vergelijkt met een truck met de 8-versnellingsbak. Appels met appels. Ik kreeg 3.21 omdat dat de truck was die alles had wat ik wilde. En ik wilde er geen bestellen.

Ik zeg welke je het beste kunt krijgen. Tegenwoordig, met de kracht die de Hemis leveren, zal geen van beide versnellingen tekortschieten op de duw in de rug factor, aangezien slepen niet op je agenda staat.

Dat gezegd hebbende, koop ik al mijn voertuigen met het oog op hoe ze het doen als een interstate cruiser. Zo vind ik mijn 300 leuk, zo vind ik mijn truck leuk. Ik ben er erg aan gewend dat de motor rond de 1500 tpm zweeft bij ongeveer 70 mph. Noem het een psychologisch ding, noem het persoonlijke voorkeur, wat dan ook. Als je ervan geniet om in de stad rond te hangen, dan zijn de kortere versnellingen beter, maar als de nieuwheid afneemt, geef ik altijd de voorkeur aan de hogere versnelling voor de dagelijkse leefbaarheid.

21 - 40 of 63 Posts