DODGE RAM FORUM banner
41 - 48 of 48 Posts
Discussion starter · #42 ·
B&G PCM review...

OK, dus ik heb de nieuwe PCM nu een paar weken geïnstalleerd. Zoals beloofd zou ik jullie, die erover nadenken, een complete review geven, dus hier gaat het...

Eerste bestelling:

De jongens aan de telefoon zijn gemakkelijk om mee te werken, zoals ik al zei. Hij is nogal snel weg van de telefoon, maar dat is begrijpelijk gezien het feit dat zij de enige tuningoptie voor ons zijn en ik ben er zeker van dat ze overspoeld worden. Ze flitsten mijn PCM en stuurden het me dezelfde dag terug. Verzonden via UPS ground duurde het 3 werkdagen voordat ik het ontving.

Installatiegemak:

Dit onderdeel kon niet eenvoudiger zijn! Nogmaals, ik heb dit al behandeld, maar gewoon alles bekijken. Het kon niet eenvoudiger zijn geweest.

Rijtest:

Nou, hier wordt het lastig. Ik heb maar in één 4e generatie met een predator gereden en die was een stuk lichter dan ik, dus ik heb moeite om te vergelijken wat de predator je geeft versus wat dit je geeft, maar ik kan zeker een verschil zien. De motor lijkt gemakkelijker op te toeren, de gasrespons is veel beter, mijn lage toeren is verbeterd en het is merkbaar sneller. Ik weet niet precies hoeveel, maar de butt dyno zegt dat het zeker sneller is!

Grootste verrassing:

Mijn MPG is omhoog gegaan! Aan jullie allemaal die 20MPG in een 4x4 claimen, ik geloof jullie niet! Ha ha. Mijn gemiddelde met mijn rijstijl was ongeveer 14-15. De EVIC zou gemiddeld ergens tussen 14,6 en 15,1 aangeven. Tot mijn schrik zit ik nu op 17,2 op de EVIC. Ik denk dat dit kan worden toegeschreven aan de verbeterde a/f. Uiteraard is er iets drastisch veranderd in de computer om dat te laten bestaan, dus het herhaalt alleen de butt dyno.

De DYNO-nummers:

Oké, hier is wat jullie allemaal echt wilden. Het was iets meer dan 80, 63% luchtvochtigheid, en we moesten de runs in de 2e versnelling doen omdat de snelheidsbegrenzer op 140 stond. Ik had op betere cijfers gehoopt, maar met minder luchtvochtigheid en de mogelijkheid om hem daadwerkelijk in de 3e versnelling te laten draaien waar de ratio 1:1 is, denk ik dat 345/350 een geloofwaardig getal is. Hier ga je...
Image

Zoals je kunt zien, is de a/f best goed en de koppelcurve is best mooi. Ik was er zeker van onder de indruk met een PCM-flash. Ik verlies veel in de aandrijflijn, dus die cijfers zijn best behoorlijk voor mij.

Negatieven:

Ik denk niet dat ze alles hebben geflasht. De schakelpunten, de stevigheid, etc. zijn niet veranderd en ik wil dat ze de snelheidsbegrenzer verhogen, maar verder ben ik er best tevreden mee. Als ik tevreden blijf, voeg ik binnenkort een nokkenas toe...

Iets gemist, vraag het gewoon...

Dustin

Dat lijkt indrukwekkend voor een flits. Welke andere mods heb je?

20+ mpg kan worden gedaan als je je voet eruit houdt, dat wil zeggen 55 mph tot 65 mph. Ik heb het dit weekend bewezen en ik ben erin geslaagd om tot 21+ te komen totdat ik de stad bereikte. Heb je toevallig een dyno gedaan voordat je de pcm erin zette, want ik zou de vergelijking graag willen zien.

Geweldige Dyno-nummers voor slechts een flash!

Ook, hoe lukt het jullie om zulke goede MPGs te halen?
Ik haal maar 14 tot 15 MPG en dat is 80% snelweg en slechts 11 MPG in de stad...

Waar kan ik 2010 PCM (05150500AA) krijgen voor $185? Schrijf me alsjeblieft in...

Ik wilde de fabrieks-Y al een tijdje geleden vervangen door magnaflow, maar ben er gewoon nooit aan toegekomen... dus de laatste paar dagen heb ik rondgekeken op forums en youtube en ik denk dat ik gewoon voor een DI/DO-uitlaatdemper ga en de Y-pijp helemaal weglaat. Kan niet kiezen tussen magnaflow 12468 en 12568... Ik wil gewoon geen drone, want ik rijd veel op de snelweg, dus om die redenen neig ik naar de 12568-uitlaatdemper. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom Dodge die schande van een Y-pijp en het monster van een standaard uitlaatdemper heeft geplaatst, terwijl ze in plaats daarvan een mooie echte dubbele uitlaat met een DI/DO-uitlaatdemper hadden kunnen hebben.

Ik heb een 2010 PCM op eBay gekocht en hem op mijn truck laten flashen. Mijn standaard PCM werkt nog steeds normaal. Wanneer ik hem voor onderhoud moet brengen, wissel ik hem gewoon om en zet ik de standaard er weer in.
Vraag, is het mogelijk om een PCM te laten flashen voor meer koppel? De reden hiervoor is dat ik een 2011 Hemi heb met 4:10 versnellingen en 35's, alles werkt prima, maar ik sleep af en toe en zou meer koppel kunnen gebruiken.

41 - 48 of 48 Posts