DODGE RAM FORUM banner

BW 44-44 tussenbak vloeistof?

89K views 49 replies 13 participants last post by  Kleiting39  
#1 ·
Weet iemand welk equivalent vloeistof er is voor de Mopar-transmissiesmering voor vrachtwagens met een Borg Warner 44-44-transmissie? Ik wil de olie in mijn differentiëlen en transmissie verversen, maar kan die info niet vinden.

#8 ·
Nou, ik laat hen (Dodge) de olie van de tussenbak verversen, maar de differentiëlen doe ik zelf. Mijn vrachtwagen heeft 55.000 km, dus ik ga volledig synthetisch van voor naar achter. Ik gebruik volledig synthetische olie in de motor, het enige nadeel is dat wanneer de motor overschakelt naar de 4-cilindermodus er geen compressie is op 4 van de cilinders en de synthetische olie de ringen omzeilt, dus ik krijg blauwe rook bij het opstarten!

#10 ·
Heb al het olie voor mijn vrachtwagen opgehaald, ga voor 2 x 1 liter Amsoil severe gear 75w90 synthetisch in het voorste differentieel en 3 x 1 liter Amsoil severe gear 75W140 synthetisch in het achterste differentieel plus de Amsoil slip lock additief. Ik ga ook de Signature series 5W20 100% synthetisch x 7 liter in de motor proberen met de aanbevolen AMSOIL Ea oliefilter. Mijn kosten voor deze producten waren $220. Ze beweren dat de motorolie en filter goed zijn voor 25.000 mijl? Wat denken jullie?

#11 ·
Heb al het olie voor mijn truck opgehaald, ga voor 2 x 1 liter Amsoil severe gear 75w90 synthetisch in het voorste differentieel en 3 x 1 liter Amsoil severe gear 75W140 synthetisch in het achterste differentieel plus de Amsoil slip lock additief. Ik ga ook de Signature serie 5W20 100% synthetisch x 7 liter in de motor proberen met de aanbevolen AMSOIL Ea oliefilter. Mijn kosten voor deze producten waren $220. Ze beweren dat de motorolie en filter goed zijn voor 25.000 mijl? Wat denken jullie ervan?
Dat is precies wat ik in mijn truck gebruik, maar hij ziet veel stoffige omstandigheden en een behoorlijk zware service in de olie-industrie.
Ik ververs de motorolie/filter elke 10.000. Luchtfilter minstens elke 20.000 en soms zelfs vaker, afhankelijk van de omstandigheden. Ik ververs de vloeistof differentiëlen en de transmissievloeistof/filters bij 100.000 samen met een koelvloeistof- en bougiewissel. Het is een stoere truck geweest in een aantal behoorlijk zware omstandigheden. Ik ben er blij mee.

#12 ·

Attachments

#13 ·
Ik vraag me af wat jullie van deze vermelding op de Amsoil-site vinden. Ze lijken nu een vloeistof te hebben vermeld voor de BW 44-44 T-Case.

http://www.amsoil.com/shop/by-produ...ture-series-multi-vehicle-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=atfqt-ea
Dat is interessant, iemand zou Amsoil hierover moeten bellen en vragen of het echt voor de BW44-44 is. Ik zou het doen, maar ik ben niet in de VS.

De BW 44-44 wordt gebruikt door Ford en Ram, dus het is vrij populair en het is logisch dat er (eindelijk) een aftermarket vloeistof voor zou zijn. Ik zou net de Mopar-vloeistof bij de dealer kopen, maar dit is waarschijnlijk niet duurder en waarschijnlijk beter. Ik zou niemand betalen om de transmissievloeistof te vervangen, het is gewoon te gemakkelijk; gemakkelijker dan motorolie.

#17 ·
De dealers hier willen $625 CDN om de F/R Diff en T-Case te doen. Ze trekken niet eens de diff covers eraf om de maaltijd bits schoon te maken. Ik hoop dat deze Amsoils olie voldoet aan de specificaties voor de BW 44-44.

Voor de 75w140 moet je de LSD-additief toevoegen of zit het in de olie?
Waarom niet gewoon de juiste vloeistoffen kopen bij de onderdelenafdeling en klaar? De handleiding vertelt je wat je moet kopen.

#18 ·
Correcte vloeistof betekent niet alleen OEM. Pennzoil, Amsoil, Royal Purple en Mobil zijn allemaal goede oliën, hoewel ze niet de "Mopar"-olie zijn

#21 ·
Correcte vloeistof betekent niet alleen OEM. Pennzoil, Amsoil, Royal Purple en Mobil zijn allemaal goede oliën, ondanks dat ze niet de "Mopar" olie zijn
Ik zei niet correct qua merk. Wat ik zeg is dat het correcte 'type' vloeistoffen om te gebruiken allemaal in de handleiding staat als men de moeite neemt om het te lezen. Zoals je zegt, het zijn goede oliën. Tegen de tijd dat alle vreemden hun advies geven over wat te gebruiken, had de klus inmiddels al geklaard kunnen zijn door gewoon naar de dealer te gaan en daar te kopen. Als we het allemaal eens zouden zijn over wat het beste is, zou er een duidelijke winnaar zijn, maar dat is zeker niet het geval.

#26 ·
Ik heb 2 quarts Mopar 68089195AA Transfer Case Lubricant gekocht voor Borg Warner 44-44 Transfer Case op Ebay voor $36,00 met gratis verzending. Werkt ook voor de Borg Warner 44-45 Transfer case. Kijk rond. De Stealership is de laatste plaats waar ik naartoe zou gaan. Ik weet niet zeker wat de Amsoil-smeermiddelen kosten, maar het Mopar-spul is ook synthetisch. -Glen

#32 ·
Ik niet, aangezien de 44-44 in mijn truck geen ATF+4 gebruikt, maar aangezien de handleiding onder de transfer case vermeldt:

We raden u aan MOPAR® ATF+4® automatische
transmissievloeistof te gebruiken.

en dan een tweede vermelding heeft voor de 44-44 met de specificatie:

We raden u aan MOPAR® BW44–44 transfer
case vloeistof te gebruiken.

Ik zou ATF+4 gebruiken in een 44-45 als ik er een had

#33 ·
Thunder, is dit de eerste keer dat je de transmissie- en asvloeistoffen vervangt bij ongeveer 60.000 km? Je gaf me zo'n beetje hetzelfde idee om de mijne volgende zomer zelf te doen, aangezien ik alle vloeistoffen voor ongeveer $ 130 of minder kan krijgen.

Wat is je plan voor de transmissie nu?

#35 ·
Thunder, is dit de eerste keer dat je de transmissie- en asvloeistoffen vervangt bij ongeveer 60.000? Je gaf me zo'n beetje hetzelfde idee om de mijne volgende zomer zelf te doen, omdat ik alle vloeistoffen voor ongeveer $130 of minder kan krijgen.

Wat is je plan voor de transmissie nu?
Ik zit op ongeveer 52.000 en zal binnenkort mijn assen en de tussenbak vervangen. Dit is de eerste keer dat ik ooit differentieel- of tussenbakvloeistof op een voertuig heb vervangen.

Heeft je Laramie de "auto"-functie?
Laramies worden geleverd met de 44-44 met de automatische 4wd.

#39 ·
Wat ga je gebruiken voor de tussenbakvloeistof?

Het verraste me toen hij zei dat hij de 44-45 op zijn Laramie had.
Ik zou gewoon de Mopar-vloeistof halen, maar nu Amsoil een optie heeft, kan ik die misschien wel nemen. Ik zal de tussenbak waarschijnlijk op een later tijdstip doen dan de differentiëlen; ik ga de behuizing niet splitsen, maar ik zal mijn inspectiemagneet ronddraaien in het aftapgat en daar een licht in schijnen.

Ik zou de Rockland Standard parttime conversie doen:

http://www.ramforumz.com/showthread.php?t=215799

maar het lijkt erop dat ze het elektrische aspect nog niet helemaal begrijpen:

http://www.ramforumz.com/showthread.php?t=217104

Als ik uiteindelijk een nieuwe tussenbak nodig heb, krijg ik een 44-45, of ze het nu als garantieclaim doen of dat ik uit eigen zak moet betalen.

#41 ·
Ja, veel betere info hier op Ramforumz dan veel dealers je zullen geven

#42 ·
Ik heb het F/R diff en de transfer case gedaan. Ik heb de BW 44-44 en als ik terugkijk naar al mijn servicepapieren, heb ik nog nooit de vloeistof van de transfer case vervangen, alleen de F/R diff. Dus wat er in de transfer case zit, was origineel, de vloeistof was rood. Hier is een foto van wat eruit kwam.

Ik heb alle Amsoil-producten gebruikt die ze hebben vermeld voor de 2011 ram, ze vermeldden dat ik de limited slip additief niet nodig zou moeten hebben. Ik heb het toch gekocht voor het geval het na de vloeistofwissel zou gaan ratelen. Ik heb ermee gereden en het is stil en soepel, ik zal de additief bewaren voor het geval ik het later nodig heb.

Tot nu toe gaat het goed! Ik wilde mijn ervaring posten zodat de volgende die op zoek gaat naar info zoals dit iets heeft om naar te verwijzen.

Transfer case is Signature series multi vehicle ATF - ATFQT

Attachments

#43 ·
Hoe werkt uw T-case met de Amsoil-vloeistof?

#44 ·
Hoe werkt uw tussenbak met de Amsoil-vloeistof?
Ik heb er vanavond mee gereden en de 4WD auto- en 4WD Hi-instellingen geprobeerd, ik heb geen vertraging, geen geschuur, geen lawaai ervaren. Het schakelt super soepel! Ik zal het in de gaten houden en opnieuw posten nadat ik een paar maanden heb gereden. Ik gebruik de truck de hele winter in 4wd auto, dus dat wordt denk ik de echte test. Maar nadat ik de stekker eruit heb getrokken en de rode vloeistof eruit heb zien komen, ben ik geruster over de situatie en verwacht ik geen echte problemen.

Ik hoop dat dit iemand anders in de toekomst helpt.

#45 ·
Is de betrokkenheid nog steeds solide? Ik denk erover om wat van deze vloeistof te bestellen

#46 ·
Is de inschakeling nog steeds solide? Ik denk erover om wat van deze vloeistof te bestellen
De inschakeling is solide, je moet er nu echt naar luisteren, want het lichte geklunk/gevoel is bijna helemaal verdwenen. Ik weet zeker dat je weet wat ik bedoel met het lichte gevoel dat je krijgt bij het inschakelen. Het was nooit een "holy h*ll wat was dat, oh ja 4WD net ingeschakeld" Dat lichte gevoel als het vergrendelt is nu nog lichter.

Is dat de info die je zocht?

#47 ·
Ik heb het volgende gebruikt:

Voor - Severe Gear 75W-90 (SVGQT-EA)
Achter - Severe Gear 75W-140 (SVOQT-EA)
T-Case - Signature Series Multi-Vehicle Synthetic Automatic Transmission Fluid (ATFQT-EA)

- Ik heb ook slip lock gekocht maar niet gebruikt, de Severe Gear 75W-140 heeft al LSD-modifiers. Er werd geen gekraak opgemerkt bij het rijden van strakke achtjes, maar ik zal het voor de zekerheid een tijdje in de gaten houden.

#50 ·
Weet iemand welke vloeistof het equivalent is van de Mopar-tussenbakolie voor vrachtwagens die zijn uitgerust met de Borg Warner 44-44-tussenbak? Ik wil de olie in mijn differentiëlen en tussenbak verversen, maar kan die info niet vinden.
Weet iemand welke vloeistof het equivalent is van de Mopar-tussenbakolie voor vrachtwagens die zijn uitgerust met de Borg Warner 44-44-tussenbak? Ik wil de olie in mijn differentiëlen en tussenbak verversen, maar kan die info niet vinden.
De amsoil-foto die ik heb geplaatst, zegt dat deze voldoet aan de specificaties voor mopar 68089195AA, wat hetzelfde nummer is op de BW44-44-vloeistof

Attachments