Weet iemand welk equivalent vloeistof er is voor de Mopar-transmissiesmering voor vrachtwagens met een Borg Warner 44-44-transmissie? Ik wil de olie in mijn differentiëlen en transmissie verversen, maar kan die info niet vinden.
Transfer Case, BW 44-44......SLF [4]
Geen AMSOIL Productaanbeveling
Dat is precies wat ik in mijn truck gebruik, maar hij ziet veel stoffige omstandigheden en een behoorlijk zware service in de olie-industrie.Heb al het olie voor mijn truck opgehaald, ga voor 2 x 1 liter Amsoil severe gear 75w90 synthetisch in het voorste differentieel en 3 x 1 liter Amsoil severe gear 75W140 synthetisch in het achterste differentieel plus de Amsoil slip lock additief. Ik ga ook de Signature serie 5W20 100% synthetisch x 7 liter in de motor proberen met de aanbevolen AMSOIL Ea oliefilter. Mijn kosten voor deze producten waren $220. Ze beweren dat de motorolie en filter goed zijn voor 25.000 mijl? Wat denken jullie ervan?
Dat is interessant, iemand zou Amsoil hierover moeten bellen en vragen of het echt voor de BW44-44 is. Ik zou het doen, maar ik ben niet in de VS.Ik vraag me af wat jullie van deze vermelding op de Amsoil-site vinden. Ze lijken nu een vloeistof te hebben vermeld voor de BW 44-44 T-Case.
http://www.amsoil.com/shop/by-produ...ture-series-multi-vehicle-synthetic-automatic-transmission-fluid/?code=atfqt-ea
Waarom niet gewoon de juiste vloeistoffen kopen bij de onderdelenafdeling en klaar? De handleiding vertelt je wat je moet kopen.De dealers hier willen $625 CDN om de F/R Diff en T-Case te doen. Ze trekken niet eens de diff covers eraf om de maaltijd bits schoon te maken. Ik hoop dat deze Amsoils olie voldoet aan de specificaties voor de BW 44-44.
Voor de 75w140 moet je de LSD-additief toevoegen of zit het in de olie?
Ik zei niet correct qua merk. Wat ik zeg is dat het correcte 'type' vloeistoffen om te gebruiken allemaal in de handleiding staat als men de moeite neemt om het te lezen. Zoals je zegt, het zijn goede oliën. Tegen de tijd dat alle vreemden hun advies geven over wat te gebruiken, had de klus inmiddels al geklaard kunnen zijn door gewoon naar de dealer te gaan en daar te kopen. Als we het allemaal eens zouden zijn over wat het beste is, zou er een duidelijke winnaar zijn, maar dat is zeker niet het geval.Correcte vloeistof betekent niet alleen OEM. Pennzoil, Amsoil, Royal Purple en Mobil zijn allemaal goede oliën, ondanks dat ze niet de "Mopar" olie zijn
Ik niet, aangezien de 44-44 in mijn truck geen ATF+4 gebruikt, maar aangezien de handleiding onder de transfer case vermeldt:Zie dit van MoparOverstock.com: http://www.moparpartsoverstock.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=897942&ukey_product=10709874. Wil je ATF+4 gebruiken? -Glen
Ik zit op ongeveer 52.000 en zal binnenkort mijn assen en de tussenbak vervangen. Dit is de eerste keer dat ik ooit differentieel- of tussenbakvloeistof op een voertuig heb vervangen.Thunder, is dit de eerste keer dat je de transmissie- en asvloeistoffen vervangt bij ongeveer 60.000? Je gaf me zo'n beetje hetzelfde idee om de mijne volgende zomer zelf te doen, omdat ik alle vloeistoffen voor ongeveer $130 of minder kan krijgen.
Wat is je plan voor de transmissie nu?
Laramies worden geleverd met de 44-44 met de automatische 4wd.Heeft je Laramie de "auto"-functie?
Ik zou gewoon de Mopar-vloeistof halen, maar nu Amsoil een optie heeft, kan ik die misschien wel nemen. Ik zal de tussenbak waarschijnlijk op een later tijdstip doen dan de differentiëlen; ik ga de behuizing niet splitsen, maar ik zal mijn inspectiemagneet ronddraaien in het aftapgat en daar een licht in schijnen.Wat ga je gebruiken voor de tussenbakvloeistof?
Het verraste me toen hij zei dat hij de 44-45 op zijn Laramie had.
Ik heb er vanavond mee gereden en de 4WD auto- en 4WD Hi-instellingen geprobeerd, ik heb geen vertraging, geen geschuur, geen lawaai ervaren. Het schakelt super soepel! Ik zal het in de gaten houden en opnieuw posten nadat ik een paar maanden heb gereden. Ik gebruik de truck de hele winter in 4wd auto, dus dat wordt denk ik de echte test. Maar nadat ik de stekker eruit heb getrokken en de rode vloeistof eruit heb zien komen, ben ik geruster over de situatie en verwacht ik geen echte problemen.Hoe werkt uw tussenbak met de Amsoil-vloeistof?
De inschakeling is solide, je moet er nu echt naar luisteren, want het lichte geklunk/gevoel is bijna helemaal verdwenen. Ik weet zeker dat je weet wat ik bedoel met het lichte gevoel dat je krijgt bij het inschakelen. Het was nooit een "holy h*ll wat was dat, oh ja 4WD net ingeschakeld" Dat lichte gevoel als het vergrendelt is nu nog lichter.Is de inschakeling nog steeds solide? Ik denk erover om wat van deze vloeistof te bestellen
Weet iemand welke vloeistof het equivalent is van de Mopar-tussenbakolie voor vrachtwagens die zijn uitgerust met de Borg Warner 44-44-tussenbak? Ik wil de olie in mijn differentiëlen en tussenbak verversen, maar kan die info niet vinden.
De amsoil-foto die ik heb geplaatst, zegt dat deze voldoet aan de specificaties voor mopar 68089195AA, wat hetzelfde nummer is op de BW44-44-vloeistofWeet iemand welke vloeistof het equivalent is van de Mopar-tussenbakolie voor vrachtwagens die zijn uitgerust met de Borg Warner 44-44-tussenbak? Ik wil de olie in mijn differentiëlen en tussenbak verversen, maar kan die info niet vinden.