DODGE RAM FORUM banner

Krikpunten?

1 reading
53K views 11 replies 5 participants last post by  Thunderhorse  
#1 · (Edited)
Ik wil graag de banden wisselen op mijn 2016 2500 6.4 4x4, maar ik weet niet zeker welke locaties ik moet gebruiken om de voorkant van de truck op te krikken om assteunen eronder te plaatsen.

De achterkant kan ik waarschijnlijk gewoon bij het differentieel opkrikken omdat deze gecentreerd is, maar het differentieel aan de voorkant is verschoven, dus dat kan ik niet gebruiken.

De locaties voor de fleskrik aan de voorkant die ze in de handleiding laten zien, liggen heel dicht bij de wielen en ik kan mijn vloerkrik daar niet kwijt.

Ik heb erover nagedacht om elke kant van de voorkant op te krikken door de krik op de verbindingsstangen te plaatsen en dan gewoon een assteun op de locatie van de fleskrik te plaatsen die in de handleiding staat. Ik weet alleen niet zeker of daar opkrikken het beste idee is.

Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Bedankt!

#2 ·
Als u er kriksteunen onder zet, staan ze op de asbuizen, u zult niets beschadigen.

#4 ·
Ik zou onder de asbuizen opkrikken en ze op assteunen plaatsen. Ik zou de differentieel behuizing NIET als krikpunt gebruiken.

#6 ·
Bedankt voor de antwoorden!

I would jack under the axle tubes and place them on jack stands. I would NOT use the pumpkin as a jack point
Dus je zegt dat het omhoogkrikken van de achterkant bij de pumpkin een slecht idee is voor deze trucks? Ik heb mijn oude auto's met vaste achterkant en mijn oude Ford Ranger altijd zonder problemen bij de pumpkin opgekrikt. Het was gewoon makkelijker om dat te doen en snel twee kriksteunen onder de asbuizen te schuiven om de hele achterkant in de lucht te krijgen in plaats van elke hoek afzonderlijk te doen. Ik zeg niet dat het goed is, maar wil gewoon weten waarom het een probleem zou zijn.

#5 · (Edited)
Met mijn grote vloerhefboom heb ik een teflon pad die ik op het hefpunt plaats.

Als je goed naar de achteras kijkt, zie je waar de assemblagefabriek het complete frame en de ophanging heeft laten rusten voor het transport tijdens de montage.

Kijk goed naar 2 minuten en 20 seconden in deze video, je kunt zien dat het achterdifferentieel wordt ondersteund door 2 standaards onder de achterasbuizen.

Mijn as heeft de verf eraf waar ze waren.

www.youtube.com/watch?v=6Qe7eCPwoHs

#8 ·
Ik ga net naar Discount Tire voor mijn rotaties.

Ik vertrouw de dealers niet omdat ze niet eens weten hoe ze met de Hunter Road Force Balance Machine moeten werken.
Ze zijn onhandig en scheuren de vastgelijmde gewichten eraf en zeggen dan dat het zo was toen je het bracht.

#9 ·
https://www.abqjournal.com/389856/rear-diff-fine-to-use-for-jacking-up-pickup.html

DEAR TOM AND RAY: Mijn Ford F-150 handleiding wijst erop dat er bepaalde "krikpunten" zijn voor de voor- en achteras. Ik had een lek in de zijwand van een achterband, dus de band moest worden vervangen. De lokale bandenhandelaar krikte de achterkant van de vrachtwagen op bij de differentieel - de achterdifferentieel. Ik wees erop dat de handleiding zegt dat je het voertuig niet bij de achterdifferentieel moet krikken. De dealer zei dat ze "het de hele tijd doen, en het maakt geen verschil". Gelieve dit voor mij te verduidelijken. Ik zou denken dat de aanbeveling van Ford geldiger is, maar wat is de reden? Bedankt. - Mike

TOM: Ik gok dat het advies van Ford gericht is op jou, Mike, de eigenaar van het voertuig. En het gaat ervan uit dat je de krik gebruikt die bij de vrachtwagen werd geleverd om een band te verwisselen.

RAY: Die krik is klein en is echt alleen voor noodgevallen. Hij is ontworpen om slechts één hoek van het voertuig op te tillen, want dat is alles wat hij hoeft te doen om je in staat te stellen een band te verwisselen.

TOM: Dus Ford, en elke andere fabrikant, creëert krikpunten in de buurt van elk van de wielen. Dat zijn verstevigde plekken die het volledige gewicht van die hoek van de auto aankunnen als je hem in de lucht tilt.

RAY: Ze willen niet dat je de auto opkrikt met een ander punt dat niet verstevigd is, want als je geïmproviseerde krik faalt en de bovenkant van de krik het voertuig doorboort, zou de vrachtwagen op je kunnen vallen. En dat is niet leuk.

TOM: Maar als je een hydraulische garagekrik hebt die de hele vrachtwagen kan optillen, dan zijn er andere punten die je kunt gebruiken, als je weet wat je doet.

RAY: Deze dealer wist wat hij deed. De "differentieel" (de achterdifferentieel die er een beetje uitziet als een pompoen, die in het midden van de achteras zit) is ontworpen om het volledige gewicht van de vrachtwagen te dragen als de vrachtwagen op de grond staat. Als dat niet zo was, zou de asbuis breken. We weten dus dat hij ook het gewicht van de vrachtwagen kan dragen als hij in de lucht hangt.

TOM: En in feite zijn die differentieel en as ontworpen om veel meer te dragen dan alleen het gewicht van de vrachtwagen. Aangezien je een pick-up hebt, is de kans groot dat je ook wat gaat doen? Dingen ermee oppakken!

RAY: Dus met een goede krik is de differentieel een perfect acceptabel krikpunt. Wij doen het ook de hele tijd.

#10 ·
Even ter verduidelijking: dit is voor een voertuig met een starre as, niet voor een voertuig met onafhankelijke wielophanging, waarvan de achterassen via kruiskoppelingen en homokinetische koppelingen met de differentieel verbonden zijn.

Je wilt een voertuig met onafhankelijke wielophanging niet via de assen opkrikken, omdat je ze waarschijnlijk beschadigt. Ik zou ook geen voertuig met onafhankelijke wielophanging bij de differentieel opkrikken, je kriksteunpunten bevinden zich ergens op het chassis van een voertuig met onafhankelijke wielophanging.

We hebben starre assen, dus het is goed.

#12 ·
Even ter verduidelijking, dit is voor een voertuig met een starre as, niet voor een voertuig met onafhankelijke wielophanging dat zijn achterassen via kruiskoppelingen en homokinetische koppelingen met de differentieelbak verbindt.

Je wilt een voertuig met onafhankelijke wielophanging niet via de assen opkrikken, omdat je ze waarschijnlijk beschadigt. Ik zou ook geen voertuig met onafhankelijke wielophanging bij de differentieelbak opkrikken, je kriksteunpunten bevinden zich ergens op het voertuigframe van een voertuig met onafhankelijke wielophanging.

We hebben starre assen, dus het is goed.
Frame of draagarm (onder de fusee) voor IFS