DODGE RAM FORUM banner
21 - 39 of 39 Posts
Ik had het kloppen zonder verwarming probleem. Ik wist niets van de terugroepactie.
De dealer had twee actuatoren op voorraad. Ik wist niet zeker welke lawaai maakte, dus ik kocht ze allebei voor de zekerheid. (zelfde onderdeelnummer) Zo bleek dat beide voorste defect waren. Het kostte me ongeveer 20 minuten om ze te vervangen.
Image

Ik begrijp dat er nog een of twee zijn, maar tot nu toe lijkt alles goed te werken.

Ik denk dat ik de dealer zal laten controleren of de terugroepactie is uitgevoerd.
Zo niet, dan vraag ik of ze de andere kunnen vervangen.

Mijn 2002 3500 heeft een vergelijkbaar probleem. Met de klimaatregeling in de 12-uur positie, één klik naar rechts krijg je volle warmte, die nooit de temperatuur regelt. Eén klik links van de 12-uur positie gaat naar volle kou en regelt de temperatuur niet. Is er hulp?

Info staat hier, je moet gewoon rondkijken, misschien een zoekopdracht uitvoeren. Van mijn oude bericht.

Voor degenen die geen garantie meer hebben en graag hun eigen dingen repareren, hier een snelle gids voor dat klikgeluid.

De kans is groot dat alleen de motor slecht is als hij klikt of bonkt.
Niet erg moeilijk te repareren. Ik denk dat in de meeste gevallen de motorversnellingen versleten zijn en niet de deuren zelf.

Als je weet hoe je de middenconsole rand rond de radio kunt verwijderen, ben je al halverwege. Vergeet de schroef boven de 115V-uitgang niet. Verwijder de rand en vervolgens de twee zijdelingse 12V-accessoirestekkers. Verwijder de ringrand rond de bekerhouder indien aanwezig.

De boosdoener is de onderste centrale motor, trek de stekker eruit, verwijder twee schroeven en verwijder hem.
Als de tandwielen versleten zijn, kun je het grote tandwiel 180 graden uit het kleinere tandwiel plaatsen. De deur beweegt slechts ongeveer 120 graden, dus raakt het versleten deel niet.

Monteer opnieuw en het zou goed moeten zijn. 1 tot 2 uur van je tijd. Als je een nieuwe motor wilt kopen, kost deze ongeveer $ 40 van Chrysler.

Hopelijk is dit de omvang van uw probleem.
Image

Bijgevoegde afbeeldingen
Image
P8210400.jpg (89,2 KB, 28 weergaven)
Image
P8210401.jpg (95,7 KB, 28 weergaven)
Image
P8210402.jpg (82,0 KB, 26 weergaven)
Image
P8210403.jpg (117,5 KB, 30 weergaven)
Image
P8210404.jpg (119,0 KB, 27 weergaven)
Image
P8210405.jpg (122,5 KB, 29 weergaven)
Image
P8210406.jpg (124,4 KB, 32 weergaven)
Image
P8210407.jpg (119,9 KB, 33 weergaven)
Image
P8210408.jpg (103,7 KB, 34 weergaven)
Image
P8210409.jpg (55,7 KB, 34 weergaven)
Goede info Ramzaq, ik ga dit morgen proberen bij een temperatuur van 25 graden. Slechte timing voor dit om te gebeuren.

Bedankt voor de foto's en de post!

25 graden? Dat is zacht!!! Het is hier in MI momenteel 1 graad en ik moest net degene vervangen die zich achter het dashboardkastje van mijn truck bevindt. Gelukkig was het die en niet degene achter de middenconsole, want ik heb ook een vloerconsole.

Degene die zich direct achter het dashboardkastje bevindt, is een fluitje van een cent. Laat het kastje gewoon vallen en hij begint direct naar je toe in de richting van de middellijn van het voertuig. Kostte me ongeveer 20 minuten.

25 graden? Dat is zacht!!! Het is hier momenteel 1 graad in MI en ik moest net degene achter het dashboardkastje van mijn vrachtwagen doen. Gelukkig was het die en niet die achter de middenconsole, want ik heb ook een vloerconsole.

Degene die zich direct achter het dashboardkastje bevindt, is een fluitje van een cent. Laat gewoon het kastje vallen en het begint direct naar je toe te komen, richting de middellijn van het voertuig. Kostte me ongeveer 20 minuten.
Hé jongens!
Het klinkt alsof ik een slechte actuator achter het dashboardkastje heb....heeft deze een specifiek onderdeelnummer of zijn ze allemaal hetzelfde? Bedankt

Hallo allemaal. Ik heb dit hele draadje gelezen en ik denk dat ik hier in dezelfde categorie val op mijn 2010 Ram 1500 Sport met Climate Control.

De Ram Customer Care zei dat mijn truck 2 maanden na de getroffen trucks voor die terugroepactie was gebouwd (stel je voor) en ook de actuator die vervangen moet worden, is de "Right Temperature Actuator", die volgens de K17 degene is aan de achterkant van de hele HVAC-unit.

Op basis van de feedback van dmartyna in een eerdere post heb ik de volledige K17 Service Instructions en ik ga het misschien zelf proberen te repareren, zolang ik de AC & Heater-leidingen niet hoef los te koppelen, maar ik kreeg slechts $505 aangeboden om te vervangen, wat de moeite waard kan zijn voor de hoeveelheid werk die nodig is.

Ik wil er gewoon zeker van zijn dat mijn dealer goed heeft vastgesteld dat het de achterste actuator is en niet de voorste. Ik ga dit weekend het dashboard eraf halen en luisteren naar het "klikken", want één ding dat mijn probleem anders lijkt te hebben dan de meeste, is dat het na het starten van de truck 10 seconden klikt en dan stopt en alles werkt. Warmte, AC, Def, Voor, Vloer, etc...

Als ik meer info krijg, zal ik het delen met de groep.

Bedankt allemaal voor wat jullie tot nu toe hebben gepost!

Attachments

paul2112, dit is wat er met mijn vrachtwagen gebeurt.

Als ik mijn vrachtwagen start, gebeurt het klikken gedurende 10-15 seconden. Gedurende die 10-15 seconden heb ik geen HVAC-functie. Zodra het klikken stopt, werkt alles prima.

De reden dat ik denk dat alles nog steeds werkt na het klikken, en wat mijn dealerdiagnose zei, is dat het klikken de temperatuuractuator aan de rechterkant (passagier) is. Dit is de mengklep die je niet kunt zien op de HVAC tegen het schutbord. Dat betekent dus dat ik mogelijk alleen de functie van verschillende temperaturen voor de bestuurders- en passagierszijde verlies. Ik heb niet specifiek getest of dit nog werkt of niet, maar ik geloof dat dit de reden is waarom al het andere functioneert.

Ik hoop dat het helpt! Ik laat het vandaag nog repareren bij de dealer voor $ 505... Ik dacht dat het de moeite waard was, omdat ik geen zin had om het hele dashboard eruit te halen nadat een andere post had uitgelegd dat het kon. En nu heb ik een garantie tegen de moeilijk bereikbare actuator.

Hartelijk dank voor het plaatsen hiervan! Ik heb de mijne net in 1,5 uur vervangen en alles werkt prima. En ik ben niet automonteur!

2009 Ram 1500: Ik heb de K17-terugroepactie nu twee keer laten uitvoeren. Ik bracht hem naar de dealer en ze diagnosticeerden een andere K17-actuator. Het is de juiste temperatuuractuator. Ik heb een casenummer bij Dodge, maar Dodge vertelde me dat ze het niet zullen dekken. Ik heb de drie actuatoren aan de voorkant die gemakkelijk te bereiken zijn, dubbel gecontroleerd en ze zijn goed. Ik legde mijn hand op de juiste temperatuuractuator en hij klikt zeker. Is er een consumentenbelangenorganisatie die ik kan contacteren?

Ik heb een 2010 ram 3500 laramie Ik heb 2 van de actuatoren vervangen omdat er geen warmte en kloppend geluid achter het dashboard was. Het klopt nog steeds en nog steeds geen warmte hoeveel actuatoren en waar bevinden ze zich (koud als h@#&?) help alsjeblieft bedankt
Ik heb dezelfde situatie met mijn 1500 SLT. Ik heb de twee (gemakkelijke) mengdeuractuators vervangen en het probleem blijft bestaan. Het is alsof de HVAC zich nooit in de juiste positie vestigt. Het gaat heen en weer van ontdooiing naar voeten, dan warm, dan koud. Waar het stopt, weet niemand. kan warm / koud / warm zijn. als een gok. William.Bigfish69 heb je het ooit opgelost?

mengdeur actuatoren

Ik heb dezelfde situatie met mijn 1500 SLT. Ik heb de twee (gemakkelijke) mengdeuractuatoren vervangen en het probleem blijft bestaan. Het is alsof de HVAC zich nooit in de juiste positie vestigt. Het gaat heen en weer van ontdooiing naar voeten, dan warm en dan koud. Waar het stopt, weet niemand. Kan warm / koud / warm zijn. als een gok. William.Bigfish69, heb je je probleem ooit opgelost?
Het bleek de actuator achter het dashboardkastje te zijn. vervangen en alles werkt perfect.

Joe

Verwarming deur, 1999 Ram 1500. De actuatormotor werkt wel, maar stopt niet bij de limieten wanneer de warmteregeling van volledig koud naar volledig heet wordt gedraaid en blijft draaien, behalve een paar klikjes tussen de uitersten. Het lijkt in de warmteregelaar te zitten, niet in de motor. Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb mijn actuatoren vervangen en na een paar weken maken ze weer lawaai.
Iemand ideeën wat er aan de hand is.
Bedankt
Heb je ze gekocht bij een Dodge-dealer of een onderdelenwinkel zoals Autozone/O'Reilly?

Ik heb er een paar jaar geleden een paar gekocht bij O'Reilly en ze gingen binnen 3 maanden kapot.
Ik heb ze onder garantie teruggestuurd en OEM gekocht bij de dealer. (dezelfde prijs kwam ik achter)
Ze werken nu al 2 jaar prima.

Blend Door-USA raadt u ten zeerste aan om OEM-actuatoren terug in uw voertuig te installeren. Als u de OEM-actuatoren niet bij uw dealer kunt kopen, is TRW de originele fabrikant. Als u een nieuwe actuator nodig heeft of wilt kopen, raden we u aan er een te kopen bij een gerenommeerde bron om er zeker van te zijn dat u daadwerkelijk een OEM-actuator krijgt en geen goedkope namaak. Wij geloven dat proberen om in eerste instantie een paar dollar te besparen, u op de lange termijn alleen maar problemen zal opleveren. We hebben veel meer informatie over actuatoren en we verkopen onze beste vervangende blend doors en drivers in de branche. Bezoek Blenddoorusa.com DISCLAIMER: Wij bieden alleen onze vervangende deuren en drivers aan.

21 - 39 of 39 Posts