DODGE RAM FORUM banner

Weerstrippen tussen bed en cabine?

21K views 21 replies 18 participants last post by  166621  
#1 ·
Weet iemand wat het doel is van de tochtstrip tussen de laadbak en de cabine aan weerszijden van de trucks van de 4e generatie rams? Ik neem aan dat het is om regen en vuil buiten te houden, aangezien de cabines/laadbakken van nature in die richting zijn gevormd...

#2 ·
Mijn inzicht is dat dit een sierstuk is om de "kloof" te elimineren die er anders zou zijn. Dit betekent dat het een zeer goedkope uitstraling zou geven en er 'verkeerd geïnstalleerd' uit zou zien zonder het. Te veel licht schijnt erdoor en het lijkt erop dat het bed te ver naar achteren stond zonder het.
Wind, regen en vuil kunnen er sowieso (en doen dat ook) in komen. De bedden bewegen behoorlijk veel op Pickups (Fords zijn het ergst hiervoor), dus de kloof is nodig.

#4 ·
De dealer vertelde me dat het voor de aerodynamica was, waardoor de luchtstroom soepeler verloopt en er dus minder weerstand is, zo werd me verteld
Dit heb ik ook gehoord. De dealer pushte ook echt de aerodynamica bij mij. Ik vind het mooi. Ziet er goed uit en is een soort vuilafscherming. Deuren hebben het ook.

#6 ·
Lage luchtstroom van de kachelventilator

Ik heb net een Ram SLT uit 2010 gekocht. Hij heeft pas 10.000 mijl gereden. Ik heb gemerkt dat er niet veel lucht uit de ventilatieopeningen komt als hij op hoog staat en de recirculatie aanstaat. Ik heb het forum doorzocht en er niets over gevonden. Heeft iemand dit probleem gehad?

#7 ·
Ik heb net een 2010 Ram SLT gekocht. Hij heeft pas 10.000 mijl op de teller. Ik heb gemerkt dat er niet veel lucht uit de ventilatieopeningen komt als hij op hoog staat en de recirculatie aanstaat. Ik heb het forum doorzocht en er niets over gevonden. Heeft iemand dit probleem gehad?
Ik heb dit probleem niet gezien of gehoord. Ik heb een 2010 ST, mijn verwarming werkt zo: Heet of Koud, niets daartussenin. Heb de recirculatiemodus nog niet geprobeerd. Zal het uitproberen om te zien of ik hetzelfde probleem heb.

#9 ·
De strip dient voor de aerodynamica. Iets over het in beweging houden van turbulente lucht of iets dergelijks. Als je ooit onder je vrachtwagen bent of tussen de laadbak en de cabine kijkt, zie je een andere rubberen strip horizontaal aan de onderkant van de laadbak, wat een ander aerodynamisch onderdeel is.

#17 ·
Sorry dat ik een oud draadje ophaal, maar ik weet niet waar ik anders terecht kan. Weet iemand het onderdeelnummer voor de verticale strip tussen de bak en de cabine? Ik ben er een kwijtgeraakt op mijn '13 1500 en kreeg van de dealer een offerte van $183 (!) voor een vervanging! Ik denk dat ik het online goedkoper kan vinden, maar ik kan het onderdeelnummer nergens vinden. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.