DODGE RAM FORUM banner

Oké, we weten het waarom... maar 'hoe' bevrijdt de geur zich?!

1.7K views 9 replies 7 participants last post by  country-boy  
#1 ·
Laten we dus zeggen dat de stank een chemische reactie is tussen de slangen en het koelmiddel.

Mijn gedachten zijn de volgende:

1) Ik dacht dat het koelsysteem redelijk gesloten was, dus hoe komt die stank vrij in de atmosfeer? Als het uit de overloop komt, kunnen we dat dan beter afdichten?

2) Waarom maken we ons zorgen over de veiligheidsinformatiebladen, terwijl we volgens mij meer geïnteresseerd zouden moeten zijn in de interactie van het koelmiddel en het slangmateriaal? Stuur wat slang en koelmiddel naar een onafhankelijk laboratorium en kijk wat ze denken.

Wat zeg je?

#2 ·
Ik zag deze vragen in andere threads opduiken. Ik vind het een geweldig idee om hier een nieuwe thread voor te starten - goed gedaan!

Een man zei dat een ballon op de overloop werkte. Ik heb daar nog niet veel over nagedacht, maar het lijkt me wel een gemakkelijke en goedkope manier om het in ieder geval te proberen. Zolang hij maar afblaast als er een groot probleem is.
Er was nog een probleem om de slang naar de achterkant van het voertuig te verlengen. Ik ben hier niet zo zeker van....

De gezondheidsrisico's zijn de juiste manier om dit aan te pakken. We moeten minstens één feitje zien te achterhalen, en dan moeten we allemaal samenwerken om publiciteit te krijgen over de kwestie. Dat is het enige dat de cijferaars bij Ram/Chrysler ertoe zal aanzetten de kwestie serieus te nemen.
Ik heb geen idee hoe ik het gas moet analyseren. Er moet wel iemand op het forum zijn die iemand kent die dat misschien kan. Laten we het netwerk gebruiken!!

#5 ·
OK, dit is het eerste dat ik hiervan hoor en ik ben een beetje bezorgd omdat we 2 nieuwe eenheden krijgen. Wat IS deze geur precies?
Het beste is om gewoon even snel te zoeken naar OAT en geur. Er zijn overal threads over dit probleem. Het is in feite een reactie in het koelsysteem die een geur afgeeft die sommigen omschrijven als propaan en de meesten als dood dier. Oorspronkelijk werd gedacht dat het een reactie was tussen de OAT-koelvloeistof en de slangen. Toen hoorde iemand dat er problemen waren met residu/vijlsel/enz. van het gietproces van de motor. Deze reageren met de OAT en de slangen.
Neem een drankje en lees een paar van de threads door. Hier wil je wel voor zitten.